Vallensbæk

Klokken meget meget tidligt i morges, mødtes jeg med Luise på en rasteplads ved Århus (da hun endelig fandt den) og vi vendte sammen snuden mod Kjøvenhavnstrup. Der var DARAK udstilling i Vallensbæk og jeg var ved at få abstinenser for jeg havde ikke været afsted siden januar.
Vi skulle op til Ad de Bruijn og jeg hørte, at der skulle vi op mod en rigtig fin Devon. Så det var med nerverne i stramme tøjler da vi stilede os klar til at det skulle blive vores tur. Blua klarede det til UG og charmerede både Ad og hans dommerelev. Så meget at han blev NOM! :wehu:

På scenen var han oppe mod to aby’er, bla. Grisling og sørme ikke om han så blev BIS!!! Hans aller første udstilling som voksen :wehu:
Han tabte så mod hun kastraten, en fin lille Devon, men hun var vist også Topkat i SVERAK sidste år, så det var ok.
Vi havde en kanon god dag og selvom det var langt st køre, så hyggede vi os gevaldigt :smiley:

Way to go - så er der da noget ved at stå tidligt op :slight_smile:
VH
Susanne

Stort tillykke :smiley:
Han er godt nok også dejlig…meget…og tænk sig…ham fik jeg lov til at bære og kæle med :hjerte:
Så sød og en rigtig kærlig kælemis han var :hjerte:

Først og fremmest tak til Darak og alle de frivillige for en velarrangeret udstilling og en dejlig lørdag. :slight_smile:
Tillykke til alle med resultaterne - store som små. :thumbup:

Lørdag var der et (for Sjælland) ganske stort opbud af huskatte, men Elena Zagorskaya mente, at hans
proportioner passer til hovedet, så Bastian vandt sikkert blandt hannerne. På scenen skulle han møde
verdensvinderen fra 2013, så det var noget af en mundfuld. Men når man først er kommet så langt, kan
alt ske - og med hjælp af skilledommeren blev Bastian endnu en gang BIS. :thumbup:

Så har jeg også fået øjne :slight_smile: Hold nu op det var en lang dag i går :smiley:
Men som Kamilla skriver så startede jeg med at køre forkert og ikke ane hvor jeg var kl BÆ lørdag morgen/nat ved Århus :smiley: Heldige mig at jeg ved det tit ender sådan så min margin på 20 minutter viste sig at være god at have :smiley:

Nå men… I Vallensbæk blev vi installeret og for første gang nogensinde lykkedes det mig at komme igennem en udstilling uden at være på udstilling uden at komme samtlige burrækker igennem for at glo på kat :uha:
Der var så mange gamle og nye ansigter jeg skulle hilse på og snakke med at dagen bare fløj afsted :slight_smile:

Shannon skulle til Ad De Bruin og han var meget begejstret for pelskvalitet og øjenfarve så hun endte med en NOM :thumbup: Min lille hjemmelavede pige :hjerte: Hun var tusindben men kunne alligevel stå fint på bordet da hun fandt ud af at der var helt fint at være :slight_smile:

Brian var hos en Olga et eller andet, der roste hans fine længder all over, men en fra øst er vant til væsentligt mere ekstreme katte så det blev til et CAC men det er både Brian og jeg mægtig glade for :slight_smile: Han fik ros med på vejen over sit skønne temperament og ja det er jo derfor han er verdens skønneste kat :wink:

Da Blua og Kamilla så fik NOM og også et BIS med på vejen så kunne dagen nærmest ikke blive bedre :smiley:

Da udstillingen var slut vendte vi mod Jylland igen. Vi skulle på vejen hjem have et lille pitstop i Egeskov. Shannon er nemlig solgt til Nissen og hun blev sat af hos en ældre meget glad herre :hjerte:

Da jeg ramte Bælum skulle turen heller ikke vare længere og jeg har sovet små 11 timer og vil nu holde søndag :slight_smile:

Stort tillykke til de rigtig fine resultater og de mange gode oplevelser :slight_smile: Det var en dejlig udstilling på Øen :slight_smile:

Tænk, at du har givet slip på den fiiiiiine missepige. :uha: Men hvor er det dejligt at læse, at hun har fået et nyt, godt hjem hos en glad Nissen. :hjerte: Så skal hun vel lave killinger hos ham? :slight_smile:

Sådan er livet :slight_smile: Jeg er jo altså mest til de masker og når nu Nissen gerne vil have hende så tror jeg ikke jeg kunne ønske hende andre steder hen :slight_smile: Der er planer i støbeskeen for hende men de er jo oftest til for at blive lavet om :wink: Så nu må vi se hvad fremtiden bringer :slight_smile:

Stort tillykke til jer der havde gode resultater, det er jo endnu mere fantastisk at se folk vinde når man kender dem :slight_smile:

Jeg var afsted med Hippy og Juliet som var støvet af i dagens anledning og afsted som kastrat for første gang.

Jeg var noget spændt på hvordan Juliet ville tage det, fordi hun syntes slet ikke det var rart som fertil. Da hun blev neutraliseret kunne jeg se herhjemme at hendes temperament ændrede sig til det bedre. Hun er stadigvæk trykket af situationen men hun havde overskud til at ælte, spise, gå på bakken og lege lidt med fjer i buret - det er kæmpe fremskridt. Jeg kunne også se at når bare der blev snakket godt for hende også oppe i dommerburet så rykkede hun sig også - så hun skal have noget mere selvtillid og nogle gode oplevelser. Hvordan gik bedømmelsen så? Hun var også oppe hos Ad De Bruin og han var meget begejstret for hendes pels og hendes condition - noget af det første han pointerede overfor dommereleven. Hun sluttede sin bedømmelse af med at ligge sig i skødet på dommereleven :hjerte:Hendes hoved, øjne og øjenfarve (orange!!) er ikke jordens bedste og hun er jo som langhåret heller ikke ekstrem - så jeg fattede i første omgang slet ikke at hun blev nomineret!! :smiley: Med lige præcis hende er det som at vinde at få hende nomineret og at hun så også viste så meget bedre takter på det temperamentmæssige område - det er for mig at vinde… og jeg gik rundt med et fjoget smil på munden resten af dagen - bare spørg dem der snakkede med mig :slight_smile:

Hippy var også hos Ad De Bruin og hendes pelskvalitet og farver var han endnu mere begejstret over end Juliets :slight_smile: Han kunne i det hele taget rigtig godt lide hende :hjerte:, og kommenterede også godt på hendes øjenfarve, form, profil ører etc. Hendes minus er at det ene øje er lidt mindre end det andet, også er hun også lidt godt i stand pt. Til nominering tabte hun til Luises Shannon, som virkelig også er en lækker lille sag - så det er velfortjent. Ja, selvfølgelig ville det da være fedt at blive nomineret, men vi gik efter en god oplevelse til Hippy og Juliet og at få vist racen frem - og det fik vi :slight_smile:

Blua… åh Kamilla… han er så lækker!!! Stort tillykke med BIS

[QUOTE=Vipstøsen;1304897]Stort tillykke til jer der havde gode resultater, det er jo endnu mere fantastisk at se folk vinde når man kender dem :slight_smile:

Jeg var afsted med Hippy og Juliet som var støvet af i dagens anledning og afsted som kastrat for første gang.

Jeg var noget spændt på hvordan Juliet ville tage det, fordi hun syntes slet ikke det var rart som fertil. Da hun blev neutraliseret kunne jeg se herhjemme at hendes temperament ændrede sig til det bedre. Hun er stadigvæk trykket af situationen men hun havde overskud til at ælte, spise, gå på bakken og lege lidt med fjer i buret - det er kæmpe fremskridt. Jeg kunne også se at når bare der blev snakket godt for hende også oppe i dommerburet så rykkede hun sig også - så hun skal have noget mere selvtillid og nogle gode oplevelser. Hvordan gik bedømmelsen så? Hun var også oppe hos Ad De Bruin og han var meget begejstret for hendes pels og hendes condition - noget af det første han pointerede overfor dommereleven. Hun sluttede sin bedømmelse af med at ligge sig i skødet på dommereleven :hjerte:Hendes hoved, øjne og øjenfarve (orange!!) er ikke jordens bedste og hun er jo som langhåret heller ikke ekstrem - så jeg fattede i første omgang slet ikke at hun blev nomineret!! :smiley: Med lige præcis hende er det som at vinde at få hende nomineret og at hun så også viste så meget bedre takter på det temperamentmæssige område - det er for mig at vinde… og jeg gik rundt med et fjoget smil på munden resten af dagen - bare spørg dem der snakkede med mig :slight_smile:

Hippy var også hos Ad De Bruin og hendes pelskvalitet og farver var han endnu mere begejstret over end Juliets :slight_smile: Han kunne i det hele taget rigtig godt lide hende :hjerte:, og kommenterede også godt på hendes øjenfarve, form, profil ører etc. Hendes minus er at det ene øje er lidt mindre end det andet, også er hun også lidt godt i stand pt. Til nominering tabte hun til Luises Shannon, som virkelig også er en lækker lille sag - så det er velfortjent. Ja, selvfølgelig ville det da være fedt at blive nomineret, men vi gik efter en god oplevelse til Hippy og Juliet og at få vist racen frem - og det fik vi :slight_smile:

Blua… åh Kamilla… han er så lækker!!! Stort tillykke med BIS[/QUOTE]

De var så smukke begge to :hjerte::hjerte:
Og det var altså lige før at hende den lille var røget ned i min taske :hjertehop:

[QUOTE=Coon Danica;1304903]De var så smukke begge to :hjerte::hjerte:
Og det var altså lige før at hende den lille var røget ned i min taske :hjertehop:[/QUOTE]
:sladder:Også i min :wehuu:

Lørdag var jeg også afsted med Badeanden, da hun blev 4. bedste hunkastrat på FD’s topkatteliste. Vi blev virkeligt begavet med en stor blærepokal, en smuk kokarde, masser af mad og en stor fodertønde til alt den vundne mad. :thumbup:

Vi var til bedømmelse hos Minna Krog, som var vild med Fannis store smukke grønne øjne. Fanni opførte sig pænt uden alt for højlydte klagesange fra de varme lande… Til NOM slog hun en rigtig pæn sølvtabby Europe, som vi har mødt nogle gange, specielt på Sjælland.

Det var super hyggeligt, at være afsted igen, men jeg fik slet ikke snakket nok og hilst på alle de kattetosser, som jeg kender. :tihi: Jeg må tage revanche i Århus.

Til veteran bedømmelsen var konkurrencen benhård mellem 3 forskellige racerepræsentanter, alle på 7 år. En smuk Bengal, en lækker Europe og en lille blå Badeand. Den toplækre Bengal vandt, da Fanni var for fed og Européen var i gang med at skift til sommertøj. Det er sgu ikke nemt, at være en midaldrende beautyqueen. :klapper: Vi skal vist til at lave min stue om til en fitness klub til den buttede dame.

På scenen blev Fanni vist frem af hendes personlige steward og hun endte med at vinde sit panel med 3-1, dog tabte hun til hankastraten, som var endnu en smækkerlækker Bengal.

Nu blev Fannis pokal samling komplet, for hun har nu vundet pokaler hos alle 4 klubber. :tihi: Udstillingssæsonen er blevet skudt i gang for Fanni og næste gang bliver Jyrak udstillingen i Århus og søndagen efter skal vi en tur til Malmø. :thumbup:

Bastian tog også BIS om søndagen hos Flavia Capra, hvilket bragte ham op på totalt 9 BIS på 12 shows…:thumbup:
Det har været en stor måned, så nu har han også fortjent en god, lang pause - i hvert fald indtil sommer.:hjerte:

Vi havde nogle rigtig dejlige dage i Vallensbæk - DARAK havde virkelig fået banket en god og velfungerende udstilling på benene :slight_smile:

Lørdag var DK Robdrup rigt repræsenteret med 4 katte med vores navn + vores skøre svensker.
DK Robdrups Eton Mess fik EX1 med masser af ros i klasse 11
DK Robdrups Kronprinsessan EX1 og NOM i klasse 12 - hendes allerførste udstilling.
DK Robdrups Konung Carl XVI Gustaf EX1 i klasse 12
DK Robdrups Unité det flotteste EX2 man kan tænke sig i klasse 9 (der var 4 i klassen)
GIC S*Little L’s Vicuña CACS og NOM i klasse 3 (plus en enorm langsommelig parallelbedømmelse)

Søndag
DK Robdrups Konung Carl XVI Gustaf EX1 og NOM (vores lille usikre Carlsen var bare SÅ cool, og klarede både parallelbedømmelse og panel uden at dø af det)
DK Robdrups Unité CAC (plus parallelbedømmelse)
GIC S*Little L’s Vicuña CACS