Altså.
Større synlige væskeophobninger i kroppen, med utilpashed til følge KAN DU SÅ KOMME TIL LÆGEN!!!
Ja undskyld jeg siger det så kontant, men det er altså tegn på der kan være noget grueligt galt.
Og nej, du skal ikke begynde at drikke mange liter ren vand istedet for, drikker man alt for meget vand udvander man sine salte og ja, det kan i værste fald medføre døden.
Drik dine 2 liter og ikke mere end det, virker det ikke, aj så kommer det altså ikke til at virke.
Mange hilsner Heidi der lige har pillet en mand ud af respirator efter væskeophobninger der havde sat sig på lungerne, hurra han overlevede uden større skader andet end ondt i brystkassen efter hjerte massagen!
Hvorfor er det at du ikke ringer til lægevagten? Der er garanteret ikke kø i dag og hvis det er noget der gerne skal ses på hurtigt så er de altså gode!
Specielt når du har en sygdom som skelerose, så synes jeg bare du skal få ringet der til!
Jeg vil også råde sig til at lave noget små aktivt i dag! Læg sig på ryggen og lav cykle bevægelser og lav, som hvis du lavede sneengler med armene. Meget vand ophober sig pga. for lidt bevægelse i lemmerne.
Men ring helt klart til lægevagten!!! - better safe than sorry!!!
[QUOTE=Bamse;189073]Hvorfor er det at du ikke ringer til lægevagten? Der er garanteret ikke kø i dag og hvis det er noget der gerne skal ses på hurtigt så er de altså gode!
Specielt når du har en sygdom som skelerose, så synes jeg bare du skal få ringet der til!
Jeg vil også råde sig til at lave noget små aktivt i dag! Læg sig på ryggen og lav cykle bevægelser og lav, som hvis du lavede sneengler med armene. Meget vand ophober sig pga. for lidt bevægelse i lemmerne.
Men ring helt klart til lægevagten!!! - better safe than sorry!!![/QUOTE]
Lægevagten er til akut opstået sygdom, ikke ting der er pågået over længere tid fordi man ikke orker telefon kø, helt ærligt!
Det er jo pga ting som det at lægevagten har travlt og ikke får tilset dem der virkelig behøver og det er den holdning der gør at lægevagten bliver nød til at sortere så der sker fejlvisiteringer og syge der behøver ikke bliver tilset.
Jeg bliver faktisk en smule harm over folk der misbruger vores gode system på den måde og spærrer opkald for folk der virkelig behøver, øv for en egoistisk holdning.
Undskyld mit sure opstød, men det er virkelig en svag moral man øjner mange steder desværre.
Jeg er til dels enig, men man bliver også nød til at sige, kom så afsted når man sidder med en viden om det kan være en potientiel farlig tilstand. Og selvfølgelig er “skræmme eksemblerne” mest motiverende for at komme afsted.
Mit indlæg var lavet af ren bekymring, jeg ser det her dagligt, og ja, jeg ser også hvor det ikke er noget, men under alle omstændigheder, man bluver nød til at reagere og visse ting kan altså ikke klares med grøn te, hvis bare det kunne ;o)
[quote=Heidi;189094]Jeg er til dels enig, men man bliver også nød til at sige, kom så afsted når man sidder med en viden om det kan være en potientiel farlig tilstand. Og selvfølgelig er “skræmme eksemblerne” mest motiverende for at komme afsted.
Mit indlæg var lavet af ren bekymring, jeg ser det her dagligt, og ja, jeg ser også hvor det ikke er noget, men under alle omstændigheder, man bluver nød til at reagere og visse ting kan altså ikke klares med grøn te, hvis bare det kunne ;o)[/quote]
Jeg ved 100 %, at I alle kun vil hende det bedste - og jeg er helt enig i, at hun må og skal til lægen… og så satser vi på, at det er noget ganske uskyldigt…
Heidi - Det er slet ikke for at misbruge systemet! Og jeg synes det var noget af en (efter min mening unødvendig) hård udmelding!
Hvis det som nogle skriver, at det kan være noget nyre, eller lever noget så vil jeg mene det gælder om at få snakket med en læge så hurtigt som muligt!! Vi sidder en masse her inde der ved lidt hist og her, men alligevel intet for vi er ikke læger!!
Hvis jeg var det mindste i tvivel om mit helbred så ville jeg klart ringe til en læge og høre deres mening så hurtigt jeg ville kunne komme til det!
Jeg citere lige mig selv :“hvis det er noget der gerne skal ses på hurtigt så er de altså gode!” Det er vel akut selvom det er noget man er bekendt med! Hvis det barew bliver værre!
Jeg ved ikke om din kommentar ver myndet specielt på mig eller om det er fordi du færdes i mijløet, men den var for hård din udmelding til mig!
Jeg ville da ikke misbruge det, men der er trods alt en grund til at vi har den hjælp når vores egne læger har lukket!
Hej Bamse, jeg ved det var en hård udmelding, men jeg vil sige jeg står 100% ved den.
Jeg færdes bestemt i systemet og ser hvad det bliver misbrugt til, og det kan til tider gøre mig noget vred.
Akut betyder pludselig opstået sygdom og ikke at man med en tilstand der har stået på i uger finder ud af at nu tør man ikke vente længere, det valg har man truffet da man ikke ringede til sin egen læge om formiddagen.
Selvfølgelig hvis der er akut udvikling i den sygdom man har gået med, ja så skal der søges læge akut.
Der er faktisk folk der ringer til vagtlægen for at få fornyet deres p-pille recept fordi de ikke gider sidde i telefon kø.
Jeg synes altzå, at det er lidt synd for Skattekat med alle de skrækscenarier I byder ind med…
Det kan vel også være noget ganske harmløst ??
God bedring til dig, Hrönn.
Hvis jeg nu var lisså fræk som dig, så kunne jeg have spurgt om du havde røget for meget vandpibe… men da jeg ikke er så fræk, vil jeg lade være…
-engel[/quote]
Selvfølgelig kan det være noget ganske harmløst, men når man har en kronisk sygdom skal man desværre være lidt mere obs på ens krop og symptomer på uligevægt end når man er rask. Og et smut til lægen inden man begynder på diverse egne forsøg.
F.eks. kan en reaktion på medicinen være ret ubehagelig hvis det ikke bliver taget i opløbet.
Et eller andet sted prøver man altid at ønske sig selv rask og være som alle andre.
Så det var ikke for at skabe et skrækscenarie men fordi jeg selv kender problemet med at tro det nok går over igen med lidt selvhjælp:)
Jeg har fået nogle vandrivene tabletter (og kalium) og der er blevet tappet 7 blodprøveglas fra mig, får svar onsdag-torsdag i næste uge … jeg har ikke forstand på alle de ting han krydsede af, men det var i hvert fald lever, nyre, stofskifte og sukker, der bliver tjekket
Blodtrykket var en anelse forhøjet … 85/145 - det plejer at ligge på ca. 60-70/110-120 … lagde desværre ikke mærke til hvad de målte det til inde på ‘‘Riget’’ i tirsdags, men det har nok ikke været alarmerende i deres øjne.
Blodtrykket var en anelse forhøjet … 85/145 - det plejer at ligge på ca. 60-70/110-120 … lagde desværre ikke mærke til hvad de målte det til inde på ‘‘Riget’’ i tirsdags, men det har nok ikke været alarmerende i deres øjne.[/quote]
Dit blodtryk er fint nok…afstanden mellem “det høje og det lave”
er helt fint.
Det ville man ikke reagere på - lægeligt.
Især fordi man kan være lidt nervøs, når man skal til læge - og ikke ved, hvad meldingen er.
“det høje” er normalt - når det er 140 -
ingen grund til bekymring vedr. det
men fik du svar på hvad grunden til væskeansamligerne så er ?
[/quote]
Nope, det fik jeg desværre ingen svar på … jeg har prøvet at tænke tilbage, om der var nogle forandringer i min dagligdag … men kan ikke rigtig komme på noget :?
Men nu har jeg de piller og kan sætte ind hvis jeg begynder at hæve igen … og så får jeg jo målt mit blodtryk inde på ‘‘Riget’’ hver måned
Jeg har tisset 2.5 kg væk på de 6 dage jeg har været på pillerne …