Vand i kroppen

Så er det nu at I skal komme med alle jeres gode råd (ved godt at jeg skal snakke med min læge, men hvis jeg nu kan klare mig uden … :bebe: )

Jeg har i ca. 1½ uge været plaget af vand i kroppen (??) … mit ansigt hæver især omkring øjnene og jeg ligner en der har tudet uafbrudt i en uge, men det har jeg nu ikke … ikke en hel uge :S
Mine ben hæver helt vildt og mine ankler bliver nærmest dobbelte op ad dagen, det gør at mine ben bliver stive og jeg falder over alting fordi jeg ikke får løftet fødderne højt nok når jeg går -surrender
Mine hænder hæver osse og nogen gange er det som om mine årer på håndryggen er ved at eksplodere …
Døjer osse med kvalme og hovedpine hele døgnet … kan mærke mit hoved ‘‘dunke’’ i søvne og jeg drømmer drømme, der går ud på at finde hovedpinepiller eller noget køligt at lægge på min pande :fryser:

Jeg har ikke drukket kaffe siden i torsdags (plejer at drikke ca. 2 kander om dagen :uha: ) og drikker grøn te i stedet … det skulle jo være vanddrivende … men det hjælper ikke rigtig på problemet :frowning:
Jeg aner ikke hvad der er skét og da jeg var inde på ‘‘Riget’’ i går, nævnte jeg det overfor sygeplejerskerne, men de mente hverken at det havde noget med sclerosen at gøre eller at det var på grund af min medicin …

Kan jeg gøre noget (udover at genere min læge) … købe noget naturmedicin, eller ???

Har du styr på dit blodtryk?

Nej, det har jeg ikke … men det har de inde på ‘‘Riget’’ og det var vel i orden i går, når ikke de nævnte noget andet … :?
Jeg får altid taget blodtrykket inden jeg bliver koblet på maskinen (drop) …

:(Sorry men du må til lægen…og ha’ taget blodtryk og blodprøver…

Øv … har ikke tid til sådan noget p*s lige nu :lynogtorden:
Men der er næppe noget i vejen med blodtrykket, for så havde de fanget det inde på ‘‘Riget’’ i går …

Jordbær skulle være vanddrivende :slight_smile: Men se nu at få ringet til lægen, det er derfor de er der :ok:

Du skal sørge for at drikke masser af vand.
Det lyder sikkert tosset, men det hjælper faktisk rigtig meget, hvis man har vand i kroppen.

En rask gåtur (når du kan holde til det) hjælper også rigtig meget, idet det sætter godt gang i blodomløbet.
Venepumpeøvelser er også meget gode til at få gang i benene. Kender du dem?

Let vanddrivende kan du også indtage - spørg evt. på apoteket.

Hvornår begyndte du at få så meget vand i kroppen? Var det da du stoppede med at drikke kaffe??
Kaffe er i øvrigt også vanddrivende i en let grad :ok:

Så skulle det ikke være noget problem, for jeg spiser maaaange jorbær lige for tiden :savle:

[quote=Annette O;188491]Du skal sørge for at drikke masser af vand.
Det lyder sikkert tosset, men det hjælper faktisk rigtig meget, hvis man har vand i kroppen.

Jeg drikker kun vand og te pt. :rock:

En rask gåtur (når du kan holde til det) hjælper også rigtig meget, idet det sætter godt gang i blodomløbet.

Jeg kan ikke holde ud at gå ret meget, men jeg laver faktisk venepumpeøvelser :ok:

Har spurgt … de har kun noget på recept.

Hvornår begyndte du at få så meget vand i kroppen? Var det da du stoppede med at drikke kaffe??
Kaffe er i øvrigt også vanddrivende i en let grad :ok:[/quote]

Nope, stoppede med at drikke kaffe da jeg var blevet skidt tilpas … skiftede over til te for at prøve at drive vandet ud.
Må prøve at få fat i lægen på fredag … har ikke tid i morgen, da han har telefontid ml. 8-9 og jeg skal aflevere Bambina hos dyrlægen kl. 9 … hun skal steriliseres det lille pus -love

[quote=Skattekat;188499]
[I]Du skal sørge for at drikke masser af vand.

Jeg drikker kun vand og te pt. :rock:

Jeg kan ikke holde ud at gå ret meget, men jeg laver faktisk venepumpeøvelser :ok:

Har spurgt … de har kun noget på recept.

Kaffe er i øvrigt også vanddrivende i en let grad :ok:[/I]
Nope, stoppede med at drikke kaffe da jeg var blevet skidt tilpas … skiftede over til te for at prøve at drive vandet ud.
Må prøve at få fat i lægen på fredag … har ikke tid i morgen, da han har telefontid ml. 8-9 og jeg skal aflevere Bambina hos dyrlægen kl. 9 … hun skal steriliseres det lille pus -love[/quote]

HE HE - du er nødt til at klemme lidt mere vand indenbords. Det hjælper faktisk utroligt meget. :thumbup:
Og lav alle de venepumpeøvelser du kan :ok:

Håber du snart bliver dig selv igen :thumbup:

Lægen kommer du altså ikke udenom ved så store problemer med væskeansamlinger som du beskriver der.

Der er mange forskellige årsager til væskesamlinger i kroppen…lige fra de mere “banale” som saltbalancen er forkert, til, paradoksalt nok dehydrering og så til forskellige sygdomme i hjerte, lunge, lever, nyre, hormonelle lidelser, stofskiftelidelser o.s.v.

Når du har væske i ansigtet synes jeg at det er vigtigt at du får ringet til lægen i morgen. Det kan være tegn på nyreproblemer når væsken samler sig i den øverste del af kroppen. Måske en reaktion på medicinen.
Tror ikke du først skal prøve med diverse egne metoder, selvom jordbær er en fantastisk spise jeg også æder mig mæt i:)

Marina

[quote=Felis;188516]Lægen kommer du altså ikke udenom ved så store problemer med væskeansamlinger som du beskriver der.

Der er mange forskellige årsager til væskesamlinger i kroppen…lige fra de mere “banale” som saltbalancen er forkert, til, paradoksalt nok dehydrering og så til forskellige sygdomme i hjerte, lunge, lever, nyre, hormonelle lidelser, stofskiftelidelser o.s.v.[/quote]

[quote=Marina;188522]Når du har væske i ansigtet synes jeg at det er vigtigt at du får ringet til lægen i morgen. Det kan være tegn på nyreproblemer når væsken samler sig i den øverste del af kroppen. Måske en reaktion på medicinen.
Tror ikke du først skal prøve med diverse egne metoder, selvom jordbær er en fantastisk spise jeg også æder mig mæt i:)

[/quote]

Avs … så lykkedes det jer at gøre mig bange :S

Jeg vil prøve at komme i kontakt med læge inden jeg skal afsted med Bambina i morgen, ellers bliver det først fredag …

[quote=Skattekat;188537]

Jeg vil prøve at komme i kontakt med læge inden jeg skal afsted med Bambina i morgen, ellers bliver det først fredag …[/quote]

Jeg prøvede at komme i kontakt med min læge og kom faktisk igennem til klinikken i første forsøg :ok: … meeen, efter at have ventet på linien i 9 minutter, blev forbindelsen brudt og det var for sent til at ringe op igen (skulle afsted med det lille pus :S).
Så jeg må stå tidligt op i morgen og prøve igen …

min mormor havde det også i alle de år jeg boede hos hende…

det skyldtes primært forlidt motion, for lidt væske (vand) og forhøjet blodtryk…

hvis du kan, så gå dig en tur… eller få dig en kondicykel - ET eller andet der kan få dine ben igang… du skal have pulsen bare en lille smule op - ikke nok til at det generer men nok til at du styrker blodcirkulationen…

og så skal du øge dit vandindtag til MIN 5% af din samlede kropsvægt

Hvis det handler om nyreproblemer, så kommer du i behandling, men det kan kun blodprøver give dig svaret på… men tag nu ikke sorgerne på forskud… gå en tur idag allerede - så langt du kan… og drik en masse vand og husk at være i nærheden af toilettet :slight_smile:

:kram:

Kære Hrönn…:wehuu:

Grøn te er udrensende; men ikke specielt vanddrivende.
Det er hyben te.
Hyben fås også som pulver, som du kan drysse på youghurt eller A38

NETTO har hybenpulver til en billig pris…
Der er masser af C-vitamin, som også styrker immunforsvaret :slight_smile:

Og selvfølgelig må du til lægen. :slight_smile:

Det behøver under ingen omstændigheder at være noget alvorligt. :inlove:

Det kunne også være en allergisk reaktion på (hvad som helst)

Får du bevæget dig nok :?

[quote=Mona Jensen;188809]

Det behøver under ingen omstændigheder at være noget alvorligt. :inlove:

Det kunne også være en allergisk reaktion på (hvad som helst)[/quote]

Jeg har selv været lidt inde på det med allergi, fordi mine øjne løber i vand hele tiden … samtidig med at øjenomgivelserne hæver op.
Men lad os nu se hvad lægen siger, hvis jeg får fat i ham i morgen :kryds::kryds::kryds:

Nej, det gør jeg nok ikke … mine ben er jo i forvejen belastede af den l*rte sclerose og jeg er svimmel og mangler balance, så en gåtur er ikke noget jeg gør ‘‘for sjov’’ :S
Men, jeg snakkede så sent som i sidste uge med min eks., om ikke han gad køre min kondicykel som stadigvæk står hos ham, herud … for så har jeg planer om at cykle lidt på den, mens jeg f.eks. ser TV-avis :ok:
Og så laver jeg venepumpeøvelser … kan simpelthen ikke lade være når jeg synes at mine ben er ved at eksplodere …

Din stakkel, sådan noget øv. Men afsted i morgen til doktoren, du skal vel have noget vanddrivende medicin under alle omstændigheder, mon ikke :?

stort :kram: til Minis svigermor, fra os begge.

min mor lider også af vand i kroppen, men det er nu mest i hænderne.