Vanddrivende midler

Jeg har ret meget væske ophobet i kroppen pt. … kan se det på mit ansigt, men især mine ankler lider :S
Er også den lykkelige indehaver af kraftig blærebetændelse som jeg har døjet med (ubehandlet) i over en måned, fik noget medicin mod den i går, så jeg håber at det måske også hjælper på det andet :kryds:
Men lige her og nu kunne jeg tænke mig gode råd mod den væskeophobing … kan selvfølgelig google mig frem til nogle midler der lover guld og grønne skove, men hvis der nu var nogen der vidste om noget der helt garanteret virker, er det altid godt med anbefalinger :slight_smile:
Jeg har selvfølgelig sat ind med at drikke en masse vand og urtete og har ikke drukket ret meget kaffe på det sidste, men synes ikke rigtig det har hjulpet på hverken blæren eller resten af kroppen …
Jeg er meget småtspisende, men når jeg spiser noget, er det som regel noget præfabrikeret (mad interesserer mig så lidt, at jeg ikke gider bruge en masse tid på det :cool:) og derfor sikkert også fyldt med salt og andet der ikke ligefremt virker drænende … men det er så noget jeg har besluttet mig for at prøve at ændre på, for jeg kan jo mærke på min krop at det ikke er godt nok :S

tranebær…

Sulfapræparater er i sig selv vanddrivende, så når du får det mod blærebetændelse burde det hive noget af væsken med ud.

Og ellers ville jeg nok lige diskutere det med lægen hvorfor du ophober væske inden du begynder at forsøge alternative ting. Tit kan det dække over mere alvorlige ting.

Jeg ophober væske når jeg presser mig selv for hårdt - og her løser afslapning, urtete og afføringsmidlet problemet på et par dage. Men at tage vandsugende afføringsmidler bare for at dræne vand er nok lige overdrevet - det er i hvert fald ingen fest for mave/tarmsystemet.

Er de vanddrivende :?
Jeg ved godt at man anbefaler tranebær som forebyggende mod blærebetændelse, men jeg bryder mig ikke om tranebærsaft og jeg glemmer at spise kapslerne :ups:

[QUOTE=Skattekat;1004689]Er de vanddrivende :?
Jeg ved godt at man anbefaler tranebær som forebyggende mod blærebetændelse, men jeg bryder mig ikke om tranebærsaft og jeg glemmer at spise kapslerne :ups:[/QUOTE]

Gyldenris-te er ekstremt vanddrivende - og smager ækelt. Og en halv øl eller salmiaklakrids kan også være med til at trække væske ud af kroppen. Men sådanne ting bruger jeg mere ved blærebetændelse end ved væskeophobning. Synes som regel det kræver mere at dræne kroppen for væske end det gør bare at få skyllet blæren igennem.

Det er jeg godt klar over, men sidste gang jeg døjede med det, fik jeg udleveret en kæmpeæske med piller som jeg kunne tage efter behov, så jeg føler vel lidt at jeg har lægens velsignelse til selv at sætte ind, når behovet er der :cool:
Det ligger dog 2-3 år tilbage og resten af pillerne røg ud (på apoteket) i sommers da jeg skulle flytte, for de havde overskredet datoen.
Men selvfølgelig vil jeg snakke med læge, hvis ikke jeg selv få has på det med lidt ændrig af drikke-/spisevaner :slight_smile:

Søde Skattekat … nu får du lige en venlig løftet pegefinger. Du må altså ikke gå med en ubehandlet blærebetændelse i så lang tid.
Det er godt du nu er i behandling, og jeg håber at den virker hurtigt.

Mht. vand i kroppen, så vil jeg anbefale, at du lige tager en tur omkring lægen, og ikke bare går i gang med diverse “alternative” midler.
Der er dog noget du kan gøre, imens du venter på en tid hos lægen. Det er venepumpeøvleser :slight_smile:
Tyngdekraften er med til, at vi ophober blod/væske i vores ben. Ved at sidde og vippe med dine fodled, får du musklerne i læggene til at arbejde.
Når musklerne arbejder, trykker de på venerne og dermed kommer veneklapperne til at arbejde, og sender blodet opad, væk fra dine fødder.
Meeeen tag lige en tur forbi din læge, for som en anden skriver, så kan der være forskellige ting (fx. medicin), der gør at man får væske i kroppen.
Kram herfra :slight_smile:

[QUOTE=DK Lindvig;1004714]Meeeen tag lige en tur forbi din læge, for som en anden skriver, så kan der være forskellige ting (fx. medicin), der gør at man får væske i kroppen.
Kram herfra :)[/QUOTE]

Jeg får væskeophobninger i kroppen af medicin - og får medicin for det. Centyl. Jeg har prøvet at lade være med at tage det, og så går der ikke mange dage, før jeg føler mig som en hårdt pumpet hamburgerryg :S

tranebær er oss vanddrivende…godt nok ikke extremt - men det skal de vel heller ikke være

Jeg tager osse Centyl …Selvom de er gift-grønne er de altså effektive, jeg kan slet ikke undvære dem, og jeg får dem faktisk både som gængs vanddrivende men osse som forebyggende blærebetændelse - Og så virker de osse blodtryksænkende combineret med mit blodtryk medicin.

[QUOTE=DK Lindvig;1004714]Søde Skattekat … nu får du lige en venlig løftet pegefinger. Du må altså ikke gå med en ubehandlet blærebetændelse i så lang tid.
Det er godt du nu er i behandling, og jeg håber at den virker hurtigt. [/QUOTE]

Det ved jeg jo godt, men når jeg i dag får blærebetændelse, får jeg ikke ondt i blæren i første omgang (før i tiden var jeg absolut ikke i tvivl, når jeg blev ramt :S) og da jeg jo er scleroseramt, tænker jeg ikke nødvendigvis ‘‘blærebetændelse’’ når der dukker nogle difuse symtomer op, andre steder i min krop … men når jeg tænker tilbage, så har det nok stået på en måneds tid, hvor det først er nu at jeg har fået ubehag i urinvejene.
Derfor :slight_smile:

[QUOTE=DK Lindvig;1004714]Mht. vand i kroppen, så vil jeg anbefale, at du lige tager en tur omkring lægen, og ikke bare går i gang med diverse “alternative” midler.
Der er dog noget du kan gøre, imens du venter på en tid hos lægen. Det er venepumpeøvleser :slight_smile:
Tyngdekraften er med til, at vi ophober blod/væske i vores ben. Ved at sidde og vippe med dine fodled, får du musklerne i læggene til at arbejde.
Når musklerne arbejder, trykker de på venerne og dermed kommer veneklapperne til at arbejde, og sender blodet opad, væk fra dine fødder.
Meeeen tag lige en tur forbi din læge, for som en anden skriver, så kan der være forskellige ting (fx. medicin), der gør at man får væske i kroppen.
[/QUOTE]

Som skrevet før, vil jeg selvfølgelig kontakte læge hvis ikke mine tiltag her i weekenden giver pote … men jeg fik købt tranebærsaft (selvom jeg absolut ikke kan li’ smagen :thumbdown:) og jeg har brændenældete, som jeg har googlet mig frem til skulle være vanddrivende.
Jeg er også opmærksom på at jeg har været usædvanlig lidt fysisk aktiv de sidste par uger (hvilket nærmest betyder coma-lignende tilstand i mit tilfælde :cool:), så der skal også ske noget … venepumpeøvelser gør jeg helt automatisk, fordi det gør pænt ondt at mine ankler spænder sådan :S