Vandfontæne - Drinkwell Platinum eller Lucky Kitty keramikfontæne?

Jeg har kig på en vandfontæne til misserne og overvejer at købe Drinkwell Platinum eller Lucky Kitty keramikfontænen, men jeg kan ikke rigtig bestemme mig.
Hvilke erfaringer har I med de to fontæner?

Jeg har primært valgt Lucky Kitty, fordi den ikke er i plastik.

Jeg synes også det er rigtig godt, den ikke er i plastik og overvejer den derfor kraftigt.
Er den nem at skille ad og gøre ren?

Pivnu, har du haft en plastikfontæne, der minder om drinkwell’en?
Hvis du har, hvad er der så godt/skidt ved den udover plastikken sammenlignet med Lucky Kitty?

Først havde jeg Drinkwell Platinum, og den var kattene meget glade for, for med den kunne de plaske på livet løs og skovle vand ud på gulvet - MEGET vand.

Den solgte jeg og købte i stedet for en Lucky Kitty (keramik), og den er JEG glad for.
Det er minimalt, hvad kattene kan skovle ud af vand (de har faktisk opgivet at prøve), den er meget nem at rengøre, har intet filter, der skal udskiftes, og så er den så godt som lydløs.

Det lyder rigtig godt, det er også den jeg hælder mest til, men det er altid rart at høre andres erfaringer.

Drinkwell larmer lidt og jeg synes den er temmelig besværlig at rengøre. Den anden kender jeg ikke :slight_smile:

Kære Heidi.

Jeg vil tilslutte mig Mega og Pivnus anbefaling af Lucky Kitty i keramik. Jeg skyller min vandfontaine dagligt og hælder rent vand i. En gang om ugen hælder jeg vand og eddike på, og lader fontainen kører hermed en halv times tid, inden den ryger i opvaskemaskinen. Den er nem at holde kalkfri herved, og da den er af keramik, danner den heller ikke grobund for bakterier hen ad vejen som en af plastik. Den er meget støjsvag, hvis den larmer, skyldes det enten, at jeg ikke har fået låget placeret korrekt i forhold til ledningen eller, at der er kommet luft i slangen, hvilket afhjælpes ved at tænde og slukke et par gange for kontakten. Og som Mega nævner, så har du ingen efterfølgende udgifter til filtre.

Jeg kender ikke keramikfontænen, men vi har en Drinkwell Platinum og er
udmærket tilfredse.

Vi har Drinkwell Platinum, den er Charley rigtig glad for.
I starten legede han en del med vandstrålen, nu sker det ikke så ofte mere, men han drikker kun af strålen nu.
Vi havde en anden tidligere, hvor vandet løber ned af en ‘slidske’, den var han også glad for, men den her med fri stråle, næsten som en vand-hane er toppen. Så jeg er også glad for den.

Chili er ikke så optaget af den, men drikker mest af den anden vand skål eller evt af det vand der ligger i fontænens skål.

Rengøringen af den foretages som regel af min bedre halvdel (og ‘Marie’ :wink:
:slight_smile:

Jeg har ikke Drinkwell, men en Pet Mate, stort set samme princip…

Hvis jeg skulle købe i dag ville jeg uden tvivl vælge den i keramik, fordi den ikke giver grobund for bakterier og den indeholder ikke filter. Jeg har fundet ud af at med tre katte, så skal min vandfontæne helst have nyt filter hver 3-4uge, så udgiften på filtre er faktisk ret omfattende!

Når Pet Maten dør skal vi helt sikkert have en i keramik.

Mega har nævnt fordelene, og jeg holder min Lucky Kitty på samme måde som Jane K - dog bruger jeg kogt, afkølet vand, da jeg bor et sted med meget kalk i vandet.
Jeg havde en PetMate før.
Lucky Kitty kan desuden fint bruge samme pumpe som PetMate’en.

Jeg har en Drinkwell, den mindste model, og den er bøvlet at gøre ren. Den er i brug i sommerhalvåret, hvor den står på altanen.
Den frister ikke kattene særligt. Men det er jo også persere :slight_smile:
Selv kan jeg godt lide den rislende lyd, når vandstrålen rammer vandet i skålen, og jeg hører ikke motoren (den larmer vist tiltagende ved slid) - endnu da.

Men er absolut fristet af LK-modellen! I øjeblikket koster den knap 50 dm på zooplus, så vidt jeg kan se, det er vist knap 200,- ifølge en omregner. Og det er jo ingen herregård.
Der er nogle kundefotos, hvor et par ‘persere-med-næse’ drikker af den, så den er måske mere “perser-venlig” :wink:

Og så måbede jeg lidt, da jeg først bare googlede lucky kitty… :tihi:

[quote=MiSi;366288]Jeg har en Drinkwell, den mindste model, og den er bøvlet at gøre ren. Den er i brug i sommerhalvåret, hvor den står på altanen.
Den frister ikke kattene særligt. Men det er jo også persere :slight_smile:
Selv kan jeg godt lide den rislende lyd, når vandstrålen rammer vandet i skålen, og jeg hører ikke motoren (den larmer vist tiltagende ved slid) - endnu da.

Men er absolut fristet af LK-modellen! I øjeblikket koster den knap 50 dm på zooplus, så vidt jeg kan se, det er vist knap 200,- ifølge en omregner. Og det er jo ingen herregård.
Der er nogle kundefotos, hvor et par ‘persere-med-næse’ drikker af den, så den er måske mere “perser-venlig” :wink:

Og så måbede jeg lidt, da jeg først bare googlede lucky kitty… :tihi:[/quote]

Misi, du mener 50£ ikke?
£’et har en kurs på ca 8,6 for tiden og den tyske D-mark har ikke været brugt længe :stuck_out_tongue:

Ups, forstår godt du undrede dig, da du googlede Lucky kitty :tihi::ups:
Det er skam bare en ganske uskyldig drikkefontæne.

[quote=Mislingen;366322]Misi, du mener 50£ ikke?
£’et har en kurs på ca 8,6 for tiden og den tyske D-mark har ikke været brugt længe :p[/quote]

Det giver i min regnebog ca. 400 kroner :smiley:

Tak fordi I delte jeres erfaringer med drikkefontæner. Jeg tror valget falder på Lucky Kitty fontænen, fordi den er af keramik og ikke skal have udskiftet filter.

Nu er Lucky Kitty fontænen kommet hjem og misserne er meget begejstret for den. Den er tung som et ondt år, så de kan ikke vælte den, men det er lidt besværligt at samle den. Den larmer næsten ikke, så det er jeg positivt overrasket over og jeg håber de får meget glæde af den.

[quote=Mislingen;366322]Misi, du mener 50£ ikke?
£’et har en kurs på ca 8,6 for tiden og den tyske D-mark har ikke været brugt længe :stuck_out_tongue:

Ups, forstår godt du undrede dig, da du googlede Lucky kitty :tihi::ups:
Det er skam bare en ganske uskyldig drikkefontæne.[/quote]

Øhmenøøøø… Jeg fandt en valutaomregner via Nationalbanken, indtastede tallene, og stolede på dem. Er absolut ingen ørn til det. Tror, at jeg var inde på zooplus.de og ikke .co.uk :slight_smile:

Godt at høre, at den er stabil og indbydende :slight_smile:

[quote=MiSi;367803]Øhmenøøøø… Jeg fandt en valutaomregner via Nationalbanken, indtastede tallene, og stolede på dem. Er absolut ingen ørn til det. Tror, at jeg var inde på zooplus.de og ikke .co.uk :slight_smile:

Godt at høre, at den er stabil og indbydende :)[/quote]

No worries, det viser bare, at man ikke kan stole på bankerne :høhø:
Men det havde da været skønt, hvis det havde passet, så var det jo ca halv pris og pundet havde været historisk lavt :slight_smile: