Hejsa
En god vandfontæne til en lille mis?
Gerne Uden larm og filter
Har maxi zoo nogle gode?
Hejsa
En god vandfontæne til en lille mis?
Gerne Uden larm og filter
Har maxi zoo nogle gode?
Jeg har ikke selv fontæne, da vi har absurd meget kalk i vandet, så den vil ikke holde længe hos os Men hvis jeg skulle have en, ville jeg vælge stål eller keramik. Alene ud fra devisen om det kan holdt til at afkalkes uden at bakterierne finder god grobund.
Må jeg spørger hvorfor du vil undgå filter? Min erfaring er at de opfanger meget snavs, som ellers ville sætte sig i pumpen, når vandet cirkuleres i gennem.
Vil som @_DK_Sugieh klart også tale for keramik eller stål, af hygiejniske årsager. - Og det gælder i øvrigt til alt katten skal indtage foder/vand af. Plastik ridses let, og i selv mikroskopiske ridser, samles der bakterier.
Jeg har ikke erfaring med Maxi Zoos udvalg, så kan umiddelbart ikke anbefale noget derfra.
Jeg vil også som andre anbefale stål eller porcelæn/keramik. Ulempen ved porcelæn/keramik er dog at fontænen kan være meget tung og svær at håndtere.
Jeg har selv en som denne:
Amazon Tomxcute vandfontæne
Et godt råd. Kig efter noget som er let at rengøre og uden for mange kringelkroge.
Som andre skriver så afhjælper filteret urenheder. På denne er der også ekstra filterbeskyttelse omkring selve pumpen.
Mine er rigtigt glade for den rindende vandstråle. Derfor har jeg valgt den udgave.
Der findes flere afarter af denne type drikkefontænen hos den tyske Amazon.
Jeg har denne:
Den er med filter, hvilket jeg er glad for, da filteret fanger pels og fanger mad rester.
Den larmer kun hvis der ikke er nok vand i (så lyder det som om der står en og tisser )
Jeg har ADD så er meget sensitiv overfor lyd.