Den havde jeg også overvejet
Men i den tråd jeg har lavet, er der flere, der banlyser den, da den er svær at rengøre, og der er filter i den :([/quote]
Jeg sys ikke den er svær at rengøre
Det er jo bare at skylle den, og bruge en opvaskebørste
Hvorfor skal der ikke være filter i? Jeg troede det var en god ting så vandet var rent og friskt?
[quote=Rikke Lillevang;528328]Jeg sys ikke den er svær at rengøre
Hvorfor skal der ikke være filter i? Jeg troede det var en god ting så vandet var rent og friskt?[/quote]
Kan du få en børste ind i krogene i vandbeholderen?
[quote=Rikke Lillevang;528328]Jeg sys ikke den er svær at rengøre
Hvorfor skal der ikke være filter i? Jeg troede det var en god ting så vandet var rent og friskt?[/quote]
Det synes jeg heller ikke min var i starten. - Men med tiden blev jeg mere og mere træt af den. Jeg synes ikke hjørner og hvor pumpne sidder med alle siderne bliver ordentlig ren på min.
[quote=Rikke Lillevang;527918]Hej alle,
Er der nogen der kan hjælpe mig her?
[ul]
[li]Hvor ofte skifter i vand i jeres vandfontæne?[/li][li]Hver eneste dag. Ud med det gamle og vaske vaske med en svamp og i med det nye kogte vand[/li][li]Har hørt at man skal afkalke den - Hvordan gør i? Og hvor tit?[/li][li]Aldrig…det er ikke nødvendigt hvor vi bor. Den forrige kaffemaskine vi havde blev 12-13 år uden nogensinde at blive afkalket[/li][li]Hvor tit skifter i filteret?[/li][li]Jeg har fjernet det. Det er den “rene” bakteriebombe[/li][/ul]
Håber der er nogen der vil svare :)[/quote]
Vi har en Drinkwell 640 (tror jeg nummeret er) og der er ingen skarpe hjørner. Man skal dog sørge for at hive den lille sorte dims op der er i bunden som er pumpen for under den sidder bakterierne og holder fest.
Det kan være svært at få den løs fra bunden for den er udstyrret med sugekopper.
[quote=pivnu;528057]Det er ligesom med plastik-madskåle, der også frarådes pga. risiko for acne. Plastikken har ikke en fuldstændig perfekt, glat overflade og kan ikke holdes fuldstændig ren.
Det er der så puttet et kulfilter i for at veje op på, og det er da også fint Men jeg påpeger bare, at kulfilteret ikke kan bruges som undskyldning for ikke at skifte vandet dagligt. Kulfilteret er der for at opveje ulemperne ved plastikken mod f.eks. en fontæne af keramik.[/quote]
Når I afkalker dem, lader i dem så kører ligesom til daglig (selvfølgelig uden at katten kan komme til den). Men altså, lader den være tændt med pumpe, evt filter osv?
Ja, filteret skal ikke være i Jeg kører nu heller ikke min med afkalkningsmiddel. Skiller den bare ad (totalt!), lader den stå i blød, skyller den grundigt og samler den og lader den så lige køre med noget rent vand, der udskiftes, før der endeligt kommer vand i til misserne.
Jeg kan også varmt anbefale Lucky Kitty [COLOR=black]http://www.zooplus.de/ask?query=lucky+kitty&num=20[/COLOR]
både fordi den er af keramik, ikke skal have skiftet filter, er nem at rengøre og især, fordi det er højst er nogle dråber vand, Coon’erne kan plaske ud på gulvet.
Jeg fylder dagligt vand på den (gennem hullet i bunden) og ca. hver 5. dag rengør jeg den totalt.
Til det lillebitte rør (til slangen) og selve slangen bruger jeg en alm. piberenser. og for at undgå, at der sætter sig for mange hår på pumpeindgangen har jeg klippet et lille stykke af en fin si af nylonnet, som jeg har sat foran på pumpen med en alm. elastik.