Lucky (og ale de andre) Har hver især nogle unoder jeg gerne vil have dem vænnet af med.
Så jeg har købt en vandforstøver og går fuld af entusiasme i gang med at forstøve misserne ved uønsket adfærd…
Nu er det så bare sådan at Kaya, Tino og Lucky simpelthen synes det er det sjoveste i hele verden
Pletterne havde jeg næsten forventet det med, men LUCKY! Hallo din bandit, du burde synes det er ulækkert
Note til mig selv “DU er slave, DU indordner dig” :surrender1:
Jeg har også været igang med at beklæde spisebord med sølvpapir, for at se, om det kunne få Haylee til at lade være med at hoppe derop hele tiden (har nu i efterhånden 2 måneder pillet hende ned fra det bord ca. 8 millioner gange!!! og hun fatter det stadig ikke :klapper: ). Sølvpapiret gjorde det kun ENDNU mere sjovt at hoppe derop…det syntes Gwendo også. ARGH!
Hehe - kan de ligefrem li’ at få bad? Alle mine hader at få bare en dråbe på silkepelsen
Jeg havde ambitioner om såda noget (og meget andet) da vi i sin tid fik kat første gang. Jeg opdagde hurtigt at
Med mindre man nærmest har forstøveren svejset til hånden, så er den bare aldrig lige i nærheden, når katten laver unoder. Og at først skulle hente og så bagefter sprøjte… det duer jo ikke, kræet aner jo ikke hvad jeg er utilfreds med så. :øhmm:
Rigtig meget af vores indbo er ikke specielt glad for en vandbyge hvis nogle af dråberne skulle ramme ved siden af, så det er begrænset hvor tit man kan gøre det alligevel. :lynogtorden:
Katten holder måske op med det jeg vil ha’ den til ikke at gøre. Når jeg er i nærheden, altså… Men på bekostning af mit og kattens forhold.
Tino går med mig i brusebad, hvis han kan komme til det :tihi Kaya elsker også vand, men ikke helt så meget. Og Lucky synes det sprøjt er herre sjovt. Men Rose og Sugieh er sikke på de dør, hvis de får vand på deres sarte siampels
[QUOTE=DK Sugieh;726003]Lucky (og ale de andre) Har hver især nogle unoder jeg gerne vil have dem vænnet af med.
Så jeg har købt en vandforstøver og går fuld af entusiasme i gang med at forstøve misserne ved uønsket adfærd…
Nu er det så bare sådan at Kaya, Tino og Lucky simpelthen synes det er det sjoveste i hele verden
Pletterne havde jeg næsten forventet det med, men LUCKY! Hallo din bandit, du burde synes det er ulækkert
Note til mig selv “DU er slave, DU indordner dig” :surrender1:[/QUOTE]
Klog mis
Hvis du udstiller dine katte er det iøvrigt en rigtig skidt ide, at gøre katte bange for vandfostøvere. På alle dommerborde står der forstøvere som dommerne bruger mellem hver kat, og de katte som er trænet til at en forstøver er noget farlig noget, panikker let når de bliver sat på dommerbordet ved siden af forstøveren.
Sådan var Ylle osse. Bareman havde fugtige hænder gik hun helt i “fla’ u’” mode når man rørte hende.
Bøv var heller ikke vild med vand, vi havde en gammel flaske der havde været opvaskemiddel i, den fik han et squirt med når han lavede noget han godt vidste han ikke måtte. Og efter et stykke tid var det nok bare at ryste med den så den skvulpede lidt, så holdt han op med det han nu ikke måtte (kan bare ikke huske HVAD det var…)
Men alle de andre vi har haft… Basil gik gladeligt med i brusekabinen, det der vand var så SPÆNDENDE… godt nok væmmelig vådt, men … spændende! Og vi kunne tømme en hel vandpistol ud over ham dengang han havde sat sig i hovedet at han hadede Delle - DET var han ligeglad med!
Og nu har jeg godt nok ikke prøvet at sprøjte vand på de nye men… de virker ikke specielt skræmte hvis man kommer til at spliske på dem.
Men typisk at man få katte der er ligeglade når man har brug for at de ikke kan li’ det L
Anthon er også helt pjattet med at gå med mig i bad. Vandet i brusekabinen smager åbenbart fantastisk - også selvom det betyder at man bliver våd.
Og der er ingen af dem der flytter sig fra håndvasken på badeværelset hvis jeg tænder for vandet
Hahahah, skøre kræ I har…:høhø: (Men det er der jo ikke noget nyt i. Er vel derfor siden hedder katteGALE:tihi:)
Mine er ikke så glade for vand! Altså når JEG er i nærheden! Dog er Gucci glad for at bade i vandfontænen og glad for potebade i de andre vandskåle… Nååå ja - og jeg fik aller nådigst lov til at skylle hans ben og bagparti og mavse efter hans sidste tur hos dyrlægen, hvor han var sååååå skidtmas og lå i sit eget pis… Han brokkede sig ikke viiildt meget - men om det var fordi han stadig var syg eller fordi han kunne acceptere det? DET ved jeg ikke.
Balloo??? Nooooooooooooo way!! Vand er til at drikke af - og de få gange han blir ramt (tilfældigt eller ej:p) af lidt vand styrter han afsted som om heeeeele verden er efter ham.
[QUOTE=Alice;726042]Klog mis
Hvis du udstiller dine katte er det iøvrigt en rigtig skidt ide, at gøre katte bange for vandfostøvere. På alle dommerborde står der forstøvere som dommerne bruger mellem hver kat, og de katte som er trænet til at en forstøver er noget farlig noget, panikker let når de bliver sat på dommerbordet ved siden af forstøveren.[/QUOTE]
Og nogle katte kan sagtens skelne.
Jeg ryster typisk bare med min mini-vandpistol, hvis kattene ikke gider reagere på stemmen. Det er fin tilstrækkelig forstærkning.