Vaske killing?

Kære alle

Mine forældre har adopteret en langhåret killing, Bianca, fra killingehjælpen. De har altid haft kat, men aldrig en langhåret og Bianca har nogle gange “uheld” i kattebakken, hvor der sidder skidt i hendes pels. Når det sker vasker min mor hende forsigtigt på bagenden (og halen) med katteshampoo og lunkent vand i vasken. Har i nogle tips til når det sker? Hun er bestemt ikke glad for at blive vasket.

Jeg har aldrig haft en langhåret kat, men jeg tænker, at din mor endelig skal fortsætte med at vaske hende, så hun til sidst vænner sig til det. Måske også ind imellem, selv om der ikke er sket uheld, og med godbidder og nus, og hvad hun nu ellers synes om. Katten - ikke din mor :wink:

2 Synes om

I kan evt. lige klippe pelsen omkring “hullet” lidt kortere? For at slippe for at situationen opstår. Men ellers lyder det fornuftigt, det din mor gør :smil: Jeg har haft nogle stykker af vores langhårede med samme problemstilling, vi valgte at klippe :smil:

2 Synes om

Tak for hjælpen, det siger jeg videre :joy::two_hearts:

Det var en god ide! Tak :relaxed:

1 Synes om

Når vores har bæ i måsen, ja så foregår det på samme måde, de er ikke vilde med at blive vasket, men acceptere det.
De katte vi ikke udstiller, dem trimmer vi bag på omkring numsen.

1 Synes om

Praktisk klip i måsen og evt. ned af bagben :slight_smile:

Hvis poop er tynd og det er årsag til at det hænger fast - så få det undersøgt nærmere.

Jeg vasker aldrig mine - er der noget i pelsen så klipper jeg. Og alle mine har lang/meget pels.

1 Synes om

Godt at vide! Tak :blush:

1 Synes om

Tak for svar :blush: