Det er sikkert rigtigt.
Den ene pakke var faktisk mærket “over 20 kg” (altså på et eller andet fremmedsprog ;))
[quote=Vivi_Fletcher;219757]Ja, portoen er omkring de 30 kr., så det er ikke vildt
Jeg har jo ikke prøvet zooplus.de…[/quote]
Sidst min eks og jeg handlede hos zooplus.de tog de 6,90 euro for porto. Dvs ca 50 kr.
Og vi købte et ordentlig læs hjem. Post DK manden forsøgte også at slippe uden om at slæbe det op på 2. sal. Jeg var ikke hjemme til at hjælpe, så min eks insisterede på, at det skulle op, fordi sådan var reglerne. Så den stakkels Post DK mand ringede efter backup og så kom der 2 andre og hjalp med at slæbe 10 x 14 kg Golden Grey, 6 x 10 kg Hill’s foder + det løse op.
// Martin
[QUOTE=DaneX;219804]Sidst min eks og jeg handlede hos zooplus.de tog de 6,90 euro for porto. Dvs ca 50 kr.
Og vi købte et ordentlig læs hjem. Post DK manden forsøgte også at slippe uden om at slæbe det op på 2. sal. Jeg var ikke hjemme til at hjælpe, så min eks insisterede på, at det skulle op, fordi sådan var reglerne. Så den stakkels Post DK mand ringede efter backup og så kom der 2 andre og hjalp med at slæbe 10 x 14 kg Golden Grey, 6 x 10 kg Hill’s foder + det løse op.
// Martin[/QUOTE]
Staaaaaaaaaaaaaakkels postmand -LOL -LOL -LOL:klapper:
[quote=DaneX;219804]Sidst min eks og jeg handlede hos zooplus.de tog de 6,90 euro for porto. Dvs ca 50 kr.
[/quote]
Ja, det “sjove” er, at portoen fra zooplus.de er højere end portoen fra zooplus.co.uk - og varerne bliver sendt fra samme lager
Det er jo ikke et spørgsmål om, hvor de bliver sendt fra - men hvem de bliver sendt med.
Den tyske side sender varerne med DHL, som i Danmark underligt nok bliver bragt ud af Post Danmark i stedet for DHL. (Jeg har arbejdet hos DHL - og nej, det er ikke alt der giver god mening der )
Og den engelske sender åbenbart varerne med GLS, som der blev nævnt i denne tråd.
Og nu aftaler DHL og GLS jo ikke deres priser med hinanden. Men selvfølgelig kan man undre sig over, at man bruger 2 forskellige firmaer, hvis det bliver sendt fra samme lager et sted i Europa.
Men måske Zooplus.de og Zooplus.co.uk er 2 forskellige firmaer. Altså at de er registreret i hvert sit land. Det vil betyde, at briterne selv skal forhandle en aftale på plads med GLS/DHL/UPS/whatever i England - og tyskerne ligeså med de respektive logistik firmaer i Tyskland. Også selvom det måske ikke skal hentes i hverken Tyskland eller England.
Jeg ved ikke, om det gav nogen mening for jer andre.
// Martin
Det giver skam god mening - ifølge DHL’s tyske hjemmeside ejes DHL i Tyskland nemlig af Deutsche Post, så officielt er det måske DHL, men reelt er det Deutsche Post, der ekspederer varen og de overdrager af indlysende årsager til PostDanmark ved grænsen
Men hvis man går ind på zooplus.de, så har de også ændret leveringsmetode og bruger nu GLS til leveringer til Danmark Versandkosten und Lieferzeit
Men prisen er stadig den samme som sidst vi bestilte og fik leveret med PDK - nemlig 6,90 euro.
// Martin
[quote=DaneX;220014]Men prisen er stadig den samme som sidst vi bestilte og fik leveret med PDK - nemlig 6,90 euro.
// Martin[/quote]
Det er så også det, jeg startede med at undre mig over…hvorfor samme leverandør fra samme lager tager to forskellige priser, fordi varerne tilfældigvis er bestilt på to forskellige hjemmesider
Fordi det koster altså kun £3,90 på zooplus.co.uk at få varerne leveret med GLS.
Den sending ligner næsten den, jeg modtog for et par uger siden. 2 kasser proppet med dåsemad - og noget legetøj
[quote=Vivi_Fletcher;219583]
Jeg har jo aldrig gidet bruge Zooplus fordi de sender med Pestdanmark, men den engelske sender med GLS, så det var tiptop - sendt til job [/quote]
Varer fra den tyske forretning har gennem noget tid været sendt med GLS. Ifølge GLS-manden er det fordi, at Post Danmarks medarbejdere ikke længere må håndtere pakker over 20 kg.
Hvis du opretter dig som opdrætter, så får du 10% på alle dine indkøb hos zooplus
Det koster fra Tyskland 6,90 Euro uanset mængden.
Åhh men altså, jeg er bare IKKE gode venner med GLS…
Vi bor på 2 sal i midtbyen og forrige gang jeg bestilte endte mine 2 pakker foder nede i en forretning, en HOME faktisk. Øhhhhm, det kan man da ikke? :? Hvordan fanden skal jeg vide at min pakke ligger i en forretning 2 husnumre længere nede? Sådan noget værre rod!
Hvad gør I andre?
[quote=DK*DeLaCour;220251]Åhh men altså, jeg er bare IKKE gode venner med GLS…
Vi bor på 2 sal i midtbyen og forrige gang jeg bestilte endte mine 2 pakker foder nede i en forretning, en HOME faktisk. Øhhhhm, det kan man da ikke? :? Hvordan fanden skal jeg vide at min pakke ligger i en forretning 2 husnumre længere nede? Sådan noget værre rod!
Hvad gør I andre?[/quote]
Jeg har givet GLS sådan en permanent fuldmagt og har et stregkodeklistermærke siddende på min dør, så stiller de varen tilmig.
Respekt!
Så handler man altså ofte hos Zooplus -LOL
[quote=Vivi_Fletcher;220256]Respekt!
Så handler man altså ofte hos Zooplus -LOL[/quote]
Fifi…du glemmer HVOR mange katte jeg hver dag skal fodre her i mit opdræt!!
…eller hvor store de er…
.................eller altså hvor sultne.......
...........eller nåwet......:ups:
[QUOTE=Vivi_Fletcher;220256]Respekt!
Så handler man altså ofte hos Zooplus -LOL[/QUOTE]
Nej, man gør ej - det er da helt almindelig at have en sådan aftale. Eller noget…
Nemlig Jette!!!
Spørgsmålet er vel egentlig om man kan være en god katteejer/opdrætter hvis man ikke har en sådan stregkode-aftale med GLS?! He he
Du siger noget…noget der kræver alvorlige overvejelser for alle dem der læser med ligenu…uden at have det gyldne klistermærke
:S
Kommer katteværnet så og afhenter kræene i morgen?
Kommer katteværnet så og afhenter kræene i morgen? [/quote]
Jeg ved ikke om de nænner at afmontere velkro- og skulderkatte fra ejerne - så måske går du fri :høhø:
hvordan får man sådan en fuldmagt ?