Jeg spillede golf, da jeg boede i USA og har hele tiden haft lyst til også at spille herhjemme, men det er bare ikke blevet til.
Nu har min kæreste også ytret ønske om at spille golf og vi har fundet et fint og forholdsvis billigt sted at spille.
Jeg sidder så og kigger udstyr og jeg kan simpelthen ikke huske, hvor mange køller/jern der er nødvendige.
Er her nogen der kan hjælpe og hvilke mærker er gode?
Jeg vil gerne have noget ordentligt “dameudstyr”, da jeg kan huske der er en del forskel på vægten og længden.
Jeg er lidt i tvivl om jeg skal købe brugt eller nyt. Men hvis jeg kan nøjes med nogle stykker vil jeg helst købe nyt.
Hvis jeg køber brugt, hvad skal jeg så være særligt opmærksom på?
Ej undskyld ku ikke lade være…måske der findes et “golf-forum” ?[/quote]
He he Camilla
Ja, det gør der helt sikkert…tænkte bare her måske sad en golfkyndig og så var det lettere end at man skulle til at oprette sig på et nyt forum
Jeg kender da også nogle stykker i det virkelige liv der spiller golf…men de er noget fine på den, så det der med at spare på udstyr er vist ikke deres stærke side
Hanne jeg spiller osse golf og har gjort det i maaaaange år - Desværre ikke så meget efter jeg er flyttet på abernes planet :-)))
Start ud med det mest nødvendige …Putter - sandjern - 3 - 5 - 7 og 9 jern og en Driver. Og få det gerne målt ud til dig …De fleste golftrænere kan måle det.
Af mærke …Thjaaaa det er vel osse en religion, jeg sværmer mest for Galleway eller Ping, men smag og behag, du ved ?? :-))
[quote=Alice;130117]Hanne jeg spiller osse golf og har gjort det i maaaaange år - Desværre ikke så meget efter jeg er flyttet på abernes planet :-)))
Start ud med det mest nødvendige …Putter - sandjern - 3 - 5 - 7 og 9 jern og en Driver. Og få det gerne målt ud til dig …De fleste golftrænere kan måle det.
Af mærke …Thjaaaa det er vel osse en religion, jeg sværmer mest for Galleway eller Ping, men smag og behag, du ved ?? :-))[/quote]
Tusind tak Alice, så ved jeg hvor jeg skal henvende mig, hvis jeg får flere spørgsmål
haha vi spillede også golf flere gange i USA, men da jeg efter at have kørt ind i et skilt og derefter i en grøft med golfbilen, syntes familien ikke at vi skulle spille golf mere:muhaha:
Sine man skal da slet ikke bruge en bil for at spille golf, man skal bruge sine ben for at komme rundt Så kom du bare med ud og spil med os -høhø
Det med bilen var den første regel på det golfhold jeg var på og jeg har godt nok fået gået maaaange kilometer på USA’s golfbaner, da vi deltog i konkurrencer i en del stater
Aiiiiiii …Sine for pokker, man kører da ikke i golfbil :-))))) Næhhhhh man smider baggen på nakken og traver derud af :-))) - Dog må jeg tilstå, at på Himmerlands golfbane, der kører jeg osse rundt, når jeg besøger den - For den er styg :-)))
[quote=Nevadaisy;130522]Sine man skal da slet ikke bruge en bil for at spille golf, man skal bruge sine ben for at komme rundt Så kom du bare med ud og spil med os -høhø
Det med bilen var den første regel på det golfhold jeg var på og jeg har godt nok fået gået maaaange kilometer på USA’s golfbaner, da vi deltog i konkurrencer i en del stater :)[/quote]
HAHAHA Jaaa men de ER så sjooooove de miniature dytter:tihi:
Men ja de er tusinde gange meget bedre at gå rundt.
Jeg syhhets faktisk golf er sjov IKKE monigolf det brydder jeg mig ikke om men almendelig golf er skægt:)
[quote=SineGry;130661]HAHAHA Jaaa men de ER så sjooooove de miniature dytter:tihi:
DET er de…og kan også levende forestille mig dig på sådan en med dine stifinder-evner -what:tihi:
Men ja de er tusine gange meget bedre at gå rundt.
Jeg syhhets faktisk golf er sjov IKKE monigolf det brydder jeg mig ikke om men almendelig golf er skægt:)[/quote]
Jamen hvis vi kommer igang og bliver ved ud over de 8 ugers prøveperiode, så kan det jo være du skal med som gæst en dag.
De har en 9-hulsbane som alle må spille på