Veganer med til fest

[QUOTE=Diana F;1305312]INGEN veganere rører æggepulver. Det der kendetegner en veganer, er at de ikke rører ting fra dyr. Overhovedet. Dvs. ingen mælkeprodukter, ingen æg, ingen honning osv.
Hvorimod en VEGETAR spiser ovennævnte ting. :)[/QUOTE] Pointen var bare at, der ofte er æggepulver i sådanne kød. Det lærte jeg da, hun lige inden hun gik all raw veganer. Købte nogle bøffer til hende :slight_smile:

Raw vegan Is :slight_smile:

Sushi

[QUOTE=Susanne W;1305325]Umiddelbart vil jeg tro, at hun mener det og at du med god samvittighed kan klappe hesten :slight_smile: Det er ikke helt samme situation, men jeg orker ikke diskutere diabetes med folk, der ikke selv har en kinamands chance for at kunne gennemskue hvordan det fungerer. Jeg holder som regel bare min mund og finder ud af det. Af og til har jeg oplevet folk der i allerbedste mening serverer sukkerfri is til dessert til et helt selskab for min skyld - det er godt nok morderligt pænt af folk, men det er dæleme også træls for alle andre sidder og stikker i noget elendigt møg-is og tænker “vorherre bevares som der skal tages hensyn til hende!” (nej, det skal der faktisk ikke…) - og jeg bryder mig ikke engang selv om det :slight_smile: HVIS jeg bliver overfaldet af trang til askese, så skal jeg nok selv lige sørge for det - det er faktisk langt det letteste; og dybest set er det jo også mit eget problem, ikke værtens :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

:slight_smile: Havde det “bare” været diabetes, så havde jeg ikke gjort noget, der er jeg meget mere på hjemmebane og ved at der i den buffet vi har bestilt, sagtens kan sammensættes en fornuftig menu for selv den mest sensitive diabetiker :slight_smile: uden at gøre et væsen ud af det :wink:

[QUOTE=Blunky;1305334]

Sushi[/QUOTE]
Nej! Kald det nu det er - farverige grøntsager; sushi er det i hvert fald ikke :slight_smile:
"Sushi (japansk: 鮨 eller 鮓 eller 寿司) japanernes nationalret, er japanske retter af kunstfærdigt udskåret rå fisk eller skaldyr og marinerede ris.
Medmindre der er rå fisk i, så er det jo ikke sushi…

[QUOTE=Susanne W;1305365]Nej! Kald det nu det er - farverige grøntsager; sushi er det i hvert fald ikke :slight_smile:
"Sushi (japansk: 鮨 eller 鮓 eller 寿司) japanernes nationalret, er japanske retter af kunstfærdigt udskåret rå fisk eller skaldyr og marinerede ris.
Medmindre der er rå fisk i, så er det jo ikke sushi…[/QUOTE]
Kopi så :stuck_out_tongue:

Jeg så engang et program, hvor en ko havde brækket benet - den måtte jo ikke aflives, så den lå til den døde af sult.
Det havde været langt mere humant at aflive den - men altså ikke ifølge deres tro :frowning:

Hvad med nedfaldsfrugt - gør det ikke ondt, når de falder til jorden:?

Og hvad med, når man sætter tænderne i dem, det må da også gøre nas, hvis de er levende, som nogle fanatikere mener?

[QUOTE=Eva;1305388]

Og hvad med, når man sætter tænderne i dem, det må da også gøre nas, hvis de er levende, som nogle fanatikere mener?[/QUOTE]

det er derfor du ikke må spise det når det stadig er levende… :slight_smile:

Ved faktisk ikke hvad tesen set fra frugtens synspunkt når det er modent og falder ned fra grenen :?
Hmmm der skal vist mindst en flaske rødvin til virkelig at få belyst alle vinkler på den historie… :thumbup:

[QUOTE=Susanne W;1305365]Nej! Kald det nu det er - farverige grøntsager; sushi er det i hvert fald ikke :slight_smile:
"Sushi (japansk: 鮨 eller 鮓 eller 寿司) japanernes nationalret, er japanske retter af kunstfærdigt udskåret rå fisk eller skaldyr og marinerede ris.
Medmindre der er rå fisk i, så er det jo ikke sushi…[/QUOTE]

Selv om jeg også selv har lavet vegetarfrikadeller for at tilgodese alle i selskabet, så er jeg enig i din betragtning. Hvis man vælger en bestemt kost, burde man gå all in og lave maden på de betingelser og ikke hele tiden forsøge at lave traditionel mad med erstatningsprodukter. Men jeg må tilstå, at min fantasi ikke rigtig rækker så langt :slight_smile: Så jeg laver også kopivarer og bruger erstatningsprodukter, så det kommer til at ligne noget, jeg kender, hvis jeg laver mad ud fra de mere utraditionelle kostprincipper.

Jeg gætter i øvrigt på, at der må være rødbeder involveret i både isen og sushien ovenfor :slight_smile:

Det lilla i isen er dragefrugt pulver. Og i kopi sushien, er det lilla blomkål :slight_smile:
Hun går meget op i at finde noget som naturligt kan farve maden. Da det godt kan se lidt kedeligt ud ellers :slight_smile:

[QUOTE=Blunky;1305415]Det lilla i isen er dragefrugt pulver. Og i kopi sushien, er det lilla blomkål :slight_smile:
Hun går meget op i at finde noget som naturligt kan farve maden. Da det godt kan se lidt kedeligt ud ellers :)[/QUOTE]

Ja, kedeligt ser det ikke ud. Det må man give hende :høhø: