Velgørenhed

Jeg har lige læst en artikel om at danskerne er mætte af fladskrærme og friværdi , så de heller vel føle en dybere mening med livet i form af velgørenhedsarbejde :?

Jeg hører nok til den gruppe der giver en del til de forskellige hjælpeorganisationer , uden dog at være helt blind for at desværre også sidder mange pamper og nyder godt af andres nød ( lyder det hårdt ) …Måske , men hvis man tænker tilbage på Røde Kors sagen med Jørgen Poulsen , Eller Mimi stilling Jacobsen som har en kæmpe Villa på Strandvejen , lejlighed i udlandet o.s.v. …jeg bliver hverken rigere eller fattigere af at støtte , men jeg har ikke lyst til at støtte dem der har så meget i forevejen , så hvis de midler der bliver samlet ind mere eller mindre kommer ubeskåret , til dem der virkelig , har brug for det , giver jeg gerne :slight_smile:

Min mand samler selv ind til kræftenbekæmpelse , det er ikke på baggrund af at jeg er blivet syg ,det har han haft gjort i en del år …

Hvad er din indstilling til velgørenhedsarbejde ?

Jeg ved snart ikke… Jeg synes det er træls at mange af de velgørenhedspenge man giver bliver beskåret og så får dem der har brug for det kun halvdelen eller lign. Synes det er strengt.

Jeg stoler ganske enkelt ikke på det, så jeg støtter ikke, for jeg tror vi bliver snydt så det driver.

Af samme grund giver vi så og sige aldrig til hverken Røde kors eller Dansk flygtninge hjælp, bare for at nævne de mest kendte. Jeg synes efterhånden der er samlet så mange milioner ind og vi har til dato ikke set hvad pengene er blevet brugt til. Måske en lille skole i ny og næ, men ellers er det småt med oplysninger om hvad pengene bliver brugt til.
Knus Elin

Man kan Jo også vælge at støtte helt personligt - fx i form af et fjernadoptionsbarn eller SOSbørnebyerne.

Eller måske herhemme lokalt, hvor man kan se, hvad pengene reelt bliver brugt til… og fordi man ofte glemmer sin egen lille andedam, når man ser nogle af de forfærdelige katastrofer og forhold, der hersker i andfre lande…

Velgørenhed er jo mange ting og kan man selv tage et nap med så syntes jeg at det er fint.

Jeg var meget aktiv mens vi boede i Moskva - både med at rejse penge, sidde i bestyrelsen og også aktiv ude blandt dem som havde behovet. Alt var selvfølgelig ulønnet og alle penge der kom ind gik ubeskåret til hjælp.

Støtter jeg de store organisationer…næ det gør jeg ikke, men små lokale som samler ind :slight_smile:

Jeg støtter kun Kræftens bekæmpelse og Scleroseforeningen … ikke når der er indsamlinger (eller jo … alle mine 25 ører røg til Scleroseforeningen), men med mit medlemsbidrag.

Jeg losser brugt tøj af hos enten Røde Kors eller Folkekirkens nødhjælp og så har jeg et PLAN-barn i Pakistan …

Jeg giver fast til Amnesty International og WSPA og jeg tror på at pengene når frem. Jeg har i al fald ikke lyst til at lade være fordi jeg “tror” de ender forkert uden at vide det :slight_smile:

Støtter WSPA og betaler kun til kræftens bekæmpelse når de ringer på døren (nok mest fordi jeg selv har haft lymfekirtelkræft), alle de andre kan få tom luft i samle bøssen. Læste engang at over 80% af alt der var indsamlet ved et show til et eller andet uland gik til tv reklamer, lønninger (ja nogen af dem der optrådte, ville sku ha penge for det, de kunne ikke donere deres tid, men ville gerne have folk skulle donere deres penge. Dobbelmoral) osv. så det gidder jeg ikke spilde penge på. Kommer kattens værn og banker på kan de da også få en skilling :wink:

Har også støttet Kræftens bekæmpelse- mest når de har ringet på.
Røde Kors og lignende har jeg ikke så meget fidus til mere.

Nå, men ellers handler vi også + aflevere til genbrug og deres overskud går så til børn i andre lande.
Har dog lige pakket 10-15 par af drengenes aflagte bukser i går- dem får naboens søn, der lige er de par år yngre og gerne går i genbrugstøj.

En million dyreværnsforeninger og klubber, men ud over dyrene så er det vist kun Kræftens Bekæmpelse jeg er medlem af, og Green Peace.