Mai - jeg tror du er inde på noget rigtigt der. Vi burde måske gå ind, og på en mere saglig måde fortælle, hvordan og hvorledes, samt måske være mere “åben”, men nu er jeg så blevet fortalt, at netop denne bruger har været BYBer i mange år, og det er ikke noget jeg sdan kan sætte til side da jeg mener, at det “underminerer” reelle opdrætteres hårde arbejde. (Jeg ved også udemærket godt, at der findes opdrættere, der er lige til at lukke op og skide i, så det at man er opdrætter, gør ikke mig pr. automatik umiddelbar positiv…)
Men nye brugere bør nok få en bedre velkomst, når vi alligevel er så gode til at snakke, og vi ved at vi kan få opbakning fra hinanden.
Men jeg vil så også pointere, at vi jo ikke altid er helt enige i nogle ting, men derfor er vi jo gode til at snakke sammen, da vi ikke lader vores uenighed gå i personlig fnidder fnadder.
Hanne - jeg er sikker på, at der er flere der holder af os (på en eller anden måde), end der er givet udtryk for.
Dem der har set sig sure på “kliken” er jo mange gange dem, hvor vi ikke kan komme til enighed. Et godt eksempel er jo ude/inde debatterne.
Vi står i hver sin lejr, og der lægges ikke skjul på, at vi der holder vores katte inde, er de værste dyreplagere.
Disse debatter ender i personlige angreb, sikkert fordi vi har haft dem så mange gange.
Jeg er så ikke af den overbevisning, at jeg (kan jo kun tale for mig selv) bliver voldsomt personlig. JA jeg har “angrebet” det erkender jeg blankt, men i langt de fleste tilflde sker det i forbindelse med, at jeg selv er blevet angrebet på min person…
Netop den der med at “jeg har hørt at…” “jeg er blevet fortalt at…” er så farlig.
Hvad nu hvis min opdrætter havde været på KG og fortalt en anden historie om mine killinger, hvordan var jeg så blevet mødt???
Jeg vil gerne bedømmes udfra det jeg skriver, hvordan jeg opfører mig og ikke for hvad der evt løber i forvejen, eller hvad andre siger. Nogle rygter om mig er sande, men mange ting udspringer af gisninger og formodninger.
Jeg blev f.eks enormt fortørnet over at en bruger på KinderGarden skrev følgende:
“…Mai’s opfattelse af tingene er farvet af stor personlig ulykke og sorg, og det kan ikke udgåes at man går glip af nogen ting. Vi kender alle til at få frygtelige nyheder, og det gør altså at man ikke altid kan være helt objektiv”
Her gik brugeren ind og tolkede på min sindstilstand udfra hendes egen referanceramme og det er nedladende.
Vi bør vurdere hver enkelt bruger på de facts der fremkommer; altså udfra det h*n skriver og ikke udfra hvad personen muligvis er og ikke er.
Ens holdning til BYB´er kan udmærke komme til brugerens kendskab men da BYB eren ikke gør noget der er ulovligt og såfremt h*n behandler kattene anstændigt, ja så når man altså længere ved positiv dialog end ved at overfalde personen.
Det er da begrænset hvor sammenspiste i kan være :o
Jeg har været bruger på KG i hvad…ca en 2måneder. Jeg kendte ingen af jer fra andre steder, og vil da selv mene at jeg har det rigtig hyggeligt og sjovt med jer. I har taget godt imod mig, også selvom jeg er afbleget blondt, og blå af frost. [smilie=hate-gha.gif]
Klike hrmmmmmm syntes det er så negativt et ord, men venne gruppe der laver sjov og spas, og støtter hinanden i alle de situationer man kan komme ud for i livet, possitive,negative og sørgelige, vil jeg gerne kaldes. Jeg er super glad for at kende jer alle, også selvom jeg røg i fryseren… Jeg vil til hver en tid heller være i fryseren, end at finde mig i den form for modbydelige planer der foregår lige nu på KG…
Stor respekt for jer alle, i er sgu nogle skønne mennekser
Mai - jeg kan sagtens følge dig, og jeg er også helt med på det du siger.
Det er så ikke første gang jeg støder på en bruger som nat. så jeg ved godt hvordan h*n kan blive…
Selvfølgelig siger jeg ikke, at h*n bliver sådan, og jeg prøver bestemt ogs at være åben og reel, nr jeg snakker med sådanne personer.
Nu har jeg så ikke været inde og skrive om eller til nat. så lige i den “sag” er jeg “fri”… uuh det er bestemt ikke nemt at sætte de rigtige ord på, men jeg håber du forstår det jeg mener.
Normalt plejer jeg at danne mig et indtryk af personen, og mange gange kan man læse sig frem til, hvrdan personen er.
I dit tilfælde var der ingen tvivl, for du kan ikke spørge eller fortælle som du gør, hvis du er “kold i din røv” - forstår du?
Man kan som regel “mærke” hvordan personen er - også selvom det “kun” er på skrift…
Med hensyn til den kommentar du fik, så er jeg helt enig med dig. Det er nedladende og uforskammet, at komme med sådan en kommentar. Det hører ingen steder hjemme…
Du er berørt følelsesmæssigt over det - JA selvfølgelig er du det, men det gør bestemt ikke dig ude af stand til at vurdere det skete.
Sine gry - tak for komplimentet Det er dejligt at høre, at vi ikke altid er de sure gnavne emsige kællinger [smilie=all.gif]
Jeg vil tilslutter mig Sinegry. Jeg har også kun været på KG knapt et års tid, og jeg synes da altid jeg har følt mig velkommen.
Det som jeg er så glad for med disse fora er, at man kan blive så meget klogere omkring ting man egentlig troede man havde styr på. Og det tror jeg gælder for mange af os lidt mere uerfarne katteejere. Jeg har f.eks. altid syntes at det var kattens natur og helt ok at lukke sin kat ud i fri natur, indtil jeg hørte argumenterne for det modsatte. Jeg har heller aldrig før tænkt over betydningen af en stamtavle, men det har jeg godt nok også fået øjnene op for.
Jeg synes at dem, der ikke stædigt bliver ved med at fastholde deres dumme og uerfarne meninger, bliver taget pænt imod.