Velkomstdrink

Jeg skal holde julefrokost på mit arbejde om ikke så længe, og tænkte, det kunne være nogen af jer lå inde med en rigtig god opskrift på en velkomstdrink? :slight_smile:

Jeg kan selvfølgelig godt søge på google, men kunne da være sjovere hvis nogen af jer havde en god opskrift… Meget gerne både med og uden alkohol, da vi har en del juleassistancer på under 18 år… :slight_smile:

Jeg ved ikke helt om det er det rigtige sted jeg har lagt denne tråd, så undskyld på forhånd hvis den er lagt helt forkert…

Du tager 1 l hjemmelavet hyldeblomst drik… (købekoncentrat kan bruges men hjemmelavet topper)

hvis den er lavet ordentligt - så kan du lave den i 1:3

dvs…

til julenisserne : 1 del hyldeblomst, 2 dele hvidvin og 1 del danskvand og spike den evt med lidt vodka

til hønisserne : 1 del hyldeblomst og 3 dele danskvand og ingen spikes…

prop masser af tør-is i - det får det til at ryde og se sjovt ud :slight_smile:

PS - folk drikker det i litervis og det plejer at være et stort hit så lav tilstrækkeligt, for hvidvin, sukker i enorme mængder og bobler gør dem pænt fulde ret hurtigt :slight_smile:

og de finder først ud af det - for sent -LOL

Haha, lyder sjovt… Men hvor får jeg fat i sådan noget koncentrat?

Den hjemmelavede udgave når jeg nok ikke at brygge sammen :slight_smile:

[quote=Camissen;489749]Haha, lyder sjovt… Men hvor får jeg fat i sådan noget koncentrat?

Den hjemmelavede udgave når jeg nok ikke at brygge sammen :)[/quote]

altså man kan købe det i FUN udgave - det er nødløsning…

men jeg har set det i nogle helsekostforretninger som har det i en god kvalitet…

Større supermarkeder har det også. Gå gerne efter en økologisk udgave - det er min erfaring at de smager bedst. :slight_smile:

Ok, så må jeg jo en tur på indkøb i løbet af ugen :slight_smile:

Nu ved jeg intet om vin overhovedet, men skal det være en speciel slags hvidvin? Et bestemt mærke eller? :øhmm:

Danskvanden tror jeg til gengæld godt jeg kan finde ud af at købe :klapper:

[quote=Camissen;489770]Ok, så må jeg jo en tur på indkøb i løbet af ugen :slight_smile:

Nu ved jeg intet om vin overhovedet, men skal det være en speciel slags hvidvin? Et bestemt mærke eller? :øhmm:

Danskvanden tror jeg til gengæld godt jeg kan finde ud af at købe :klapper:[/quote]

den skal bare ikke være for tør - jeg plejer at bruge en piesporter - den er ret sød men jeg er også fan af de søde… den kan du få i netto :slight_smile:

:slight_smile:

PS : Netto plejer at have øko hyldeblomstdrik til ca. 20 kr. flasken…

:inlove:

På den kro vor jeg arbejder… Bruger vi tit…
Enten bare Asti…:slight_smile:
Eller spumante blandet med hyldeblomst konsentrat…
Det er let og lækkert…
Serveret i champagne glas med is…:slight_smile:

[quote=Chiqvo-cats;489909]På den kro vor jeg arbejder… Bruger vi tit…
Enten bare Asti…:slight_smile:
Eller spumante blandet med hyldeblomst konsentrat…
Det er let og lækkert…
Serveret i champagne glas med is…:-)[/quote]

ja - asti er genial til formålet - netop fordi den er så sød!! (hvis man er til det - ellers vil jeg sige man skal vælge noget i retning af stolzenfelt)

så bliver alle gæsterne rigtig sjove rigtig hurtigt - jo mere sukker der blandes i alkoholen jo bedre - så er gæsterne i godt humør til middagen :slight_smile:

Jeg fik for nogen år siden en velkomst drik som jeg er tosset…

Du blander jordbær vodka og sprite … Putter få dråber rødt frugt farve i (så velkost drikken bliver lyserød ) og som isterninger frossende jordbær… Man kan evt putte mynteblade i det smager rigtig godt …

God fest …

Tak for alle de gode råd :slight_smile: Jeg må en tur i Netto på onsdag, kan jeg godt høre… Og så skal alle i min butik nok blive rigtig sjove :wink: Det er jo meningen med en julefrokost… :tihi: hehe