Ventetid på stamtavler?

Er der nogen der ved hvor lang ventetiden for Jyrak medlemmer pt. er for stamtavler? :slight_smile:

Knus Gitte

Det er samme ventetid i alle klubber, ca 4-6 uger :slight_smile: (Det hænger selvfølgelig også lidt sammen med om ens egen stambogssekretær lige har ferie, men det er der ingen af vores der har pt.)
VH
Susanne

Tak Susanne :slight_smile:

Så må tavlerne være lige på trapperne da jeg sendte ind d. 25/9 :slight_smile: Dejligt at vide :slight_smile:

Knus Gitte

[QUOTE=DK Nemador;978242]Tak Susanne :slight_smile:

Så må tavlerne være lige på trapperne da jeg sendte ind d. 25/9 :slight_smile: Dejligt at vide :slight_smile:

Knus Gitte[/QUOTE]
Det bør de være, ja :slight_smile:

Og hvis nogen lige får strøtanker omkring ventetider, så vil jeg gerne lige udnytte muligheden og nævne ting, som kan forsinke ens stamtavler, for det er et tilbagevendende problem:
Manglende attester (kryptorchid, navlebrok samt racebetingede attester)
Manglende underskrift på parringsattest
Manglende forudbetaling
Lige så snart der mangler et eller andet, så øges ventetiden på stamtavler - og ikke mindst risikerer man at prisen stiger, for de regnes ikke for modtagne før ALT ligger samlet på FD´s stambogsførers bord.
VH
Susanne

Jeg kan læse på et andet (birma)-forum at ventetiderne fra hovedklubberne svinger mellem 6-7-8-9 ugers ventetid.

Og så kom stamtavlerne - faktisk for et par dage siden :slight_smile:

Herligt :slight_smile:

Knus Gitte

[QUOTE=Susanne W;978367]Det bør de være, ja :slight_smile:

Og hvis nogen lige får strøtanker omkring ventetider, så vil jeg gerne lige udnytte muligheden og nævne ting, som kan forsinke ens stamtavler, for det er et tilbagevendende problem:
Manglende attester (kryptorchid, navlebrok samt racebetingede attester)
Manglende underskrift på parringsattest
Manglende forudbetaling
Lige så snart der mangler et eller andet, så øges ventetiden på stamtavler - og ikke mindst risikerer man at prisen stiger, for de regnes ikke for modtagne før ALT ligger samlet på FD´s stambogsførers bord.
VH
Susanne[/QUOTE]

Det er klart, at såfremt der er mangler, da forøges ekspeditionstiden væsentligt. Det betyder jo, at der fra FD skal besked til den enkelte klubs stambogssekretær og beskeden skal derefter videre til opdrætter for at få indhentet manglerne - og så går den igen fra opdrætter, til stambogssekretær og endelig FD igen. Det har jeg selv prøvet på mit første kuld, hvor jeg ikke fik angivet øjenfarve på en 02 pige.

Knus Gitte