Verdens ældste(og stadig levende) kat bor i holland

http://digital.sondagsavisen.dk/publication/d46ae8f8#/d46ae8f8/40

Troede faktisk rekord var højere. Kan i spotte hvad race det er eller er det en husmis

Jeg har da også en kat der er 25, og kender til én der er 27…

Men da det er husmisser uden stambog, kan jeg selvfølgelig ikke bevise det…

Katten i linket ligener en ganske almindelig hukat, model “malerklud”.

og de 25, det lyder ikke sandsynligt, at det skulle være verdens ældste nulevende kat.
her er verdens ældste (afdøde) kat

Ældste kat
Hunkatten “Ma” var bevisligt 34 år gammel, da den måtte aflives 5. november 1957. Den ejedes af Alice St. George, Drewsteignton, England. ***

http://www.russianblue.dk/Litteratur/Rekorder_med_Katte.htm

Men i øvrigt trænger den rekordside til at opdateres, for i følge den var den ældste danske kat 22 da den døde, men jeg kender da til en der blev 24 år gammel.

synes nok jeg havde læst om en ældre kat. Sjovt de laver en artikel når den ikke er ældst.

[QUOTE=Felis;680989]

Men i øvrigt trænger den rekordside til at opdateres, for i følge den var den ældste danske kat 22 da den døde, men jeg kender da til en der blev 24 år gammel.[/QUOTE]
Min mormors Bølle blev også 24 år gammel…men det skal jo kunne bevises før det kan indgå som en rekord.

Den kan vel sagtens være den ældste NULEVENDE kat ? altså den ældste som stadig er i live ^^

De der rekorder, som alligevel ikke er rekorder dukker jævnligt op.

Dus med Dyrene havde også Danmarks ældste hest på et tidspunkt, jeg kendte nogen der havde en der var 2 år ældre end den DmD præsenterede.
De kontakte DR og Poul Thomsen og deres hest kom efterfølgende i programmet med rettelsen, at de havde fundet en der var ældre.

Jeg kender også (til) nogen (arbejdede sammen med deres svigerdatter), der havde en kat på (mindst) 25 år, da sønnen blev 25 kom de i tanke om, at det da var den samme kat de havde på billeder sammen med den nyfødste søn… Men den lever ikke mere, hvis den gør slår den i hvert fald ALLE rekorder

Jegb har altså også en der er 25, og jeg kender én der er 27, og de er levende begge to…

Så den ældste nulevende med dokumentation for det ? :smiley:

Nok ikke dokumentation, der ville holde til rekordbøgernes granskninger, men prøv at se her: Kattegales ældste kat - baremig’s gamle pige er angiveligt også omkring de 25.

Under alle omstændigheder er den hollandske kat på 25 gammel, men næppe rekordholder. En kat ved navn Cream Puff blev ifølge Guiness 38 år og tre dage…