Verdens frækkeste kat!

Jeg ved snart ikke hvor vi kan sende Snowshoe killinger hen, når vi i fremtiden forhåbentlig får sådan nogle, for jeg har sjældent mødt en så uartig kat som Sophie.

Seneste påfund:

Helle blev tvunget til at sætte en kattebakke ind i soveværelset, for ellers tisser jeg, hvor den stod før :stuck_out_tongue: haha jeg får altid min vilje! - nu kan jeg derfor om natten gå op på bakken og kradse i den helt vildt - med mellemrum stoppr jeg og ser om Helle er vågen og har set mig :sshh: Hvis hun ser ned på mig, så skyder jeg grus ud over hele gulvet og stikker af med halen direkte i vejret og fulde gardiner! Det er eddersjovt :tihi:
Forresten - jeg tisser naturligvis aldrig i bakken - det er kun hvis den ikke står der, at jeg strinter op af den væg, hvor den SKAL stå:p
Det er min drille-bakke!

Helle vil gerne træne med mig - så får jeg mad :savle: og jeg ææælsker mad. Jo mere jo bedre. Jeg er lærenem, siger hun. Dog kan hun ikke bruge targetstick mere, da jeg hellere vil æde den og dræbe den end træne med den! Dø target Døøøøø! :rock: Jeg er en meget farlig jæger!
Jeg ligger også under køkkenbordet eller inde i køkkenskabene (ja inde i køkkenskabene!) og lure og når folk går gennem køkkenet springer jeg ud og slår dem ihjel! :rock: Du kan tro de skriger af angst. Det er klart, for jeg er en løvinde jo. :muhaha: Køkkenet har nu skiftet navn til Røverdalen…

Eddie er min yndlingslegeven - hold op der er gang i ham - og hvis ikke, så sætter jeg gang i ham ved at biiiiide i hans sjove tynde piskeris hale indtil han hyler og løber væk - så kan jeg jage ham. Nogle gange får jeg tæv af Eddie, men jeg giver ikke op - jeg er sikker på, at jeg kan vinde næste gang! Eller næste! Eddie er især sjov fordi han gider springe hækkeløb over Helles møbler og borde :rock:Det gør vi tit, især hvis her er gæster…

Tara er mega sej! Hun er mit forbillede! Hun er GUD! Ud i flere galakser! Jeg vil være som hende og følger hende i alt og gør det hun gør. Helle siger at Taras temperament ikke altid er ønskeligt, men hvor tager hun dog fejl! Tara ER GUD! Punktum! Nogle gange forsøger hun at sætte mig på plads, men så lader jeg bare som om at jeg er faldet AKUT i søvn. Ingen angriber en sovende killing… :tihi: Smart ikk? Når Tara så vender væk, så kaster jeg mig frygtløs op på hendes ryg - min rekord deroppe er 1,00002 sekunder, men jeg arbejder på sagen. Rideturen er øretæverne værd!
Rodeo-katten - det er mig! Tror Tara elsker mig :hjerte::hjerte::hjerte:

Helle sidder for meget ved sin pc, har jeg besluttet. Jeg er derfor begyndt at opsøge hende der. Siamesere snakker, det gør jeg ikke, jeg maser. Maser mig op og frem og hen over tastaturet og hvis alt andet mislykkes, så lægger jeg mig helt tung på Helles ene arm. Nogle gange går hun rundt med mig på den ene arm i timevis. Jeg har fx været med til at vaske op, mens jeg lå der. Bare rolig - jeg falder ikke ned. Jeg er bred - over skulderne altså!-engel

Jeg følger Helle allesteder i huset. med alle steder mener jeg ALLE. Ind imellem virker hun lidt træt, men så spiiinder jeg bare højt, og ingen kan stå for en spindende killing, der gnider sig op af en igen og igen. Helle siger, at hun tror der er blandet Aby i mig ved en fejl - hvad er aby? Jeg håber det er noget sejt noget:pote:

Jeg kunne blive ved … lige nu er det mirakel tid - Fie sover! Hun er godt nok en sjov lille kat - og meget opmærksomhedskrævende og anmasende. Som en lille hund i en kattekrop.

Jeg frygter for et helt kuld af den slags herhjemme - Nanoq og jeg er begyndt at kigge telte som kan stå i haven i den periode…:tihi::slight_smile:

Fik jeg sagt at jeg elsker den tossede kat?
Hun er alt det jeg håbede på og mere:wehuu::wehuu::wehuu:

KH

Haha Helle, hun lyder som en fantastisk kat :slight_smile: Jeg synes nu, at det lyder som om, de har blandet en ordentlig ekstra klat orientaler i hende, men det er vel sådan noget man synes lidt afhængigt af, hvilken race ens klisterdukker og frække frida’er er af…

mvh. tina

Ja hun er 100 gange mere siam end Eddie - han er så rolig og rar i sammenligning… men da han var teenager… SuK:-)

Jeg elsker også den slags katte:-)

Herlig beretning Helle :thumbup:
Hun lyder da fuldstændig som en dejlig mis skal være :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Det slog mig, da jeg skrev det, at hun er en Kamikaze-klon i adfærd og påfund:-)

Ja bare giv mig skylden :fin:
Fed læsning :rock:
Go for it, Fie…:yah:

Hun er miljøpåvirket af de to uartige miljøødelagte (fra Brita natuuurligvis:-)) MCOer!

:slight_smile:

Hun er godt nok en sjov kat, og de to MCOer er ikke så dårlige endda at lære af:-)

Jeg sidder og bliver helt glad for jeg ikke har sådan en lille tøs her i huset, ihvertfald ikke før Fie formere sig:tihi::tihi::tihi:
Fie din dejlige lille mis, gør nu ikke Helle gråhåret før tid.
Knus Elin

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

BJeg synes, at det er helt vildt fantastisk så meget det bette myr kan allerede… :høhø::høhø:[/B]

BJeg skulle gerne lægge hjem til en 3-4 killinger - jeg elsker ballademisser - og jeg har en udpræget sans for humor, og jeg kunne snildt forestille mig at de ville snøre mig til hvad som helst - også midt om natten.[/B]

BMåske skulle vi snart have en 7-800 billeder af hende ??[/B]

:kryds:

Og du “kender jo racen” (næsten) Tante T :slight_smile: hihi

Wow :uha:
Her deler vandene sig:
Da jeg læste “Cats in the Belfry” korsede jeg mig i skræk og bekymring.
Andre synes, at det er jordens mest fortryllende beretning om elskelige siameser :uha:

Efter den - charmerende, som den er - beretning er jeg godt forberedt på, at jeg ikke skal have hverken Snowshoe, SIA/ORI, eller MCO. Nok heller ikke NFO :ups:

Jeg er imponeret over jeres tolerance-tærskel: Selv ville jeg gå i spåner over al den ballade. Ingen tvivl om, at katten er søde og smukke, men sikket aktivitetsniveau på høj-oktan.

Men jeg har jo også bare persere - og holder mig trygt til mine “sofapuder med øjne” - de er lige tilpas livlige for mig.

En hyldest til forskelligheden :tak:

Ja den bog - den er verdens sjoveste bog om verdens bedste race:-)

Det er så dejligt, at der findes racer for enhver smag og livsstil. Jeg kan nu godt lide de rolige også, men disse spilopmageres drillerier kunne jeg ikke leve uden.

Da jeg læste bogen for mange år siden begyndte jeg at drømme om “sådan et mareridt af en kat” - derfor fik jeg Eddie:-)

Han er 110 % som dem i bogen:-)

Jeg havde store bekymringer om sådan en kat kunne gå sammen med mine andre katte - men tænk sig - det er KUN MIG han driller - aldrig de andre. Jeg har ALDRIG bøvl med ham i forhold til de andre katte. Det griner jeg tit af. Men Mette laver også fantastisk temperament, og det er det han er købt på:-)

Sophie gør det samme - hun driller dog Tara lidt, men heldigvis for Tara keder sig efter Nemo er væk og savner en, der TØR lege med hende. Så de to har en masse sjov i løbet af dagen.

Det er herligt:-)

Hi Hi, det lyder da til, at du har fået kam til dit hår. Jeg nød at læse din historie, den var bare sjov.-LOL
Godt, at hun samtidig er så knus-elskelig, så kan man jo slippe afsted med det meste.:slight_smile:

Hilsen Jette.

Når man ligner noget fra et eventyr med breige pels hvide ben og nullerput poter og blå øjne, så… nej ingen kan skælde ud vel?

:slight_smile:

-LOL -LOL -LOL -LOL -LOL

[quote=MiSi;303502]Wow :uha:
Her deler vandene sig:
Andre synes, at det er jordens mest fortryllende beretning om elskelige siameser :uha:

Efter den - charmerende, som den er - beretning er jeg godt forberedt på, at jeg ikke skal have hverken Snowshoe, SIA/ORI, eller MCO. Nok heller ikke NFO :ups:

Jeg er imponeret over jeres tolerance-tærskel: Selv ville jeg gå i spåner over al den ballade. Ingen tvivl om, at katten er søde og smukke, men sikket aktivitetsniveau på høj-oktan.

Men jeg har jo også bare persere - og holder mig trygt til mine “sofapuder med øjne” - de er lige tilpas livlige for mig.

En hyldest til forskelligheden :tak:[/quote]

Perser sofapude… Kan du ikke godt forklare min perle det…
Hun er ofte mere træls end mine orientaler. Har Perle vanvid, så sætter mine orientaler sig for at se på hendes underlige opførsel. Perle har jeg oftere lukket inde i vores køleskab end jeg har med mine orientaler, men nu er Perle jo også kaffefløde narkoman på nedtrapning
Perle er så også den eneste af mine katte som ælter mig i hovedet mens jeg sover… så enten er mine Orientaler for rolige eller også er min perser en damp barn. Ellers har perle bare taget skade af at bo bo ene med en flok orientalere
Må heller tilstå at perle kan sove en dag væk, hvilket mine orientaler ikke er i stand til.
når perle sover plejer vi at sige at nu er bilen parkeret, hvilket giver et godt billed af hvordan Perle er

Undskyld sidespringet Helle

[quote=MiSi;303502]Wow :uha:
Her deler vandene sig:

En hyldest til forskelligheden :tak:[/quote]
Jeg har også bare persere og igår sad Nunuu på spisebordet og kiggede op i lufte. Jeg undrede mig over hvad han kiggede efter indtil han rejste sig på rumpetten og gav lampen en ordenlig gyngetur :høhø:

Dine katte er atypiske Birthe - atypisk skør også kaldet exentriske:-)
Og det er godt at være!