Verdens nemmeste kanelsnegle

Jeg fik lyst til kanelsnegle i går, og uden gær i huset måtte jeg lede efter opskrifter online.
Det blev til et miks af forskellige opskrifter, men resultatet blev så godt, at jeg tænkte jeg ville dele. :slight_smile:
De kan laves lynhurtigt med ting man som regel har hjemme - det er jo et stort plus. :smiley:

Dej
[ul]
[li]5 dl hvedemel[/li][li]3 tsk bagepulver[/li][li]½ tsk salt[/li][li]2 spsk sukker[/li][li]125 g blødt smør (jeg brugte margarine)[/li][li]2 dl mælk[/li][/ul]

Remonce
[ul]
[li]150 g blødt smør (igen brugte jeg bare margarine)[/li][li]3 dl sukker (evt. halvt hvid sukker og halvt brun farin)[/li][li]1½ spsk stødt kanel[/li][/ul]

Hvis man alligevel har det hjemme, kan man tilsætte et par tsk’er kardemomme til dej og/eller remonce.

Fremgangsmåde
[ol]
[li]Tænd ovnen på 200 grader (jeg brugte varmluft, men det går nok også med alm.)[/li][li]Bland mel, bagepulver, salt og sukker[/li][li]Tilsæt smør og bland til du har en grynet masse[/li][li]Tilsæt mælk (måske lidt mere, måske lidt mindre end de 2 dl) og ælt til du har en fin og glat dej[/li][li]Rul dejen ud til et rektangel med en tykkelse på ½-1 cm (det er en dejlig taknemmelig dej, så du kan sagtens trimme kanter, og tilføje dem hvor der mangler, så du får en fin firkant)[/li][li]Alle ingredienserne til remoncen blandes, og den smøres ud på dejen.[/li][li]Rul dejen stramt langs den lange side (så du får en lang pølse, fremfor en kort)[/li][li]Trim evt. enderne af hvis de er lidt kedelige, og skær så ellers 3-4 cm tykke skiver af og læg på plade med bagepapir. De ser høje ud, men de falder sammen og bliver bredere.[/li][li]Giv dem 10 minutter i ovnen (hos mig passede det perfekt med 10 minutter, men hold øje med dem)[/li][li]På de ti minutter kan du nå at rydde køkkenet op, og så er der lune snegle![/li][li]Pynt evt. med glasur lavet på flormelis og lidt vand.[/li][/ol]

Ej det infair - jeg kan ikke lide kanel … men har lyst til at prøve at bage dem :klapper:

Du har da børn så vidt jeg husker…? De må da kunne lide kanelsnegle. :høhø:

De lyder mægtig gode. Måske vi for en gangs skyld skulle have fredagsguf? :savle:

tre styk og en mand der ELSKER kanelsnegle … så jeg overgav mig og står nu med mel over hele køkkenet :klapper:

-og det med melet passer for jeg tabte vores melbeholder på gulvet :ups:

De skal klart prøves næste gang, så kan jeg nemlig slippe for at købe æg:høhø:

Ja, det er altså smart at ingredienslisten er så simpel. :ok:

Hm. Mon skummetmælkspulver + vand kan bruges? Jeg har aldrig mælk i huset med mindre det er indkøbt specielt til et formål… men de andre ting, incl kardemomme, kan jeg som regel stable på benene :slight_smile: De lyder godt nok guf!

Det går garanteret fint. Eller en blanding af vand og surmælksprodukt, hvis du har sådan noget. :slight_smile:

cacao skummetmælk går fint