Verified by Visa?

Jeg er ved at booke vores ferie på Vacansoleils hjemmeside og da jeg har gennemført betalingen kommer jeg til en side hvor dette står:

Beskyt dit Visa kort ved internethandel

Dit pengeinstitut har tilmeldt dit Visa-kort til Verified by Visa for at beskytte dit kort mod misbrug.

Du skal nu bekræfte tilmeldingen af kortet ved at udfylde nedenstående felter, trykke på ’Videre’ og derefter oprette din Verified by Visa kode.

Når du fremover handler i en internetforretning med et Verified by Visa logo, vil du blive bedt om at indtaste din Verified by Visa kode for at godkende købet.

Den vil have mig til at oplyse udløbsdato, kontrolcifre og de sidste 4 cifre i mit cpr nummer.

Er den god nok? :? Jeg er skide bange for at det er fusk :S

Den er god nok. Jeg har også brugt det - problemet er bare, at der går så længe imellem man bliver spurgt, at jeg ikke har nogen anelse om, hvad min kode er mere…

Mastercard har en tilsvarende service, når man overfører større pengebeløb på nettet.

Hvis du er det mindste i tvivl, så ring og spørg din bank :slight_smile:

Verified by VISA er god nok. Du skulle også gerne kunne se at du ender på sikrede sider, når du går videre.
VH
Susanne

Yep, den er god nok :slight_smile:

Tak, jeg har udfyldt det nu og vores ferie er betalt :ok:

[QUOTE=Zunar-J5;871238]Den er god nok. Jeg har også brugt det - problemet er bare, at der går så længe imellem man bliver spurgt, at jeg ikke har nogen anelse om, hvad min kode er mere…

Mastercard har en tilsvarende service, når man overfører større pengebeløb på nettet.

[/QUOTE]

Åh - det minder mig om at mit tilsvarende password hos MasterCard er spærret, for selv med hjælpe-tekst kunne jeg åbenbart ikke huske det. :uha:

Det må jeg hellere få gjort noget ved… :pose:

Det var nu ikke noget større beløb, bare et helt almindeligt køb på et par hundrede kroner. Nogen er tilmeldt og kræver det password, men langt de fleste er ikke, så der går også rigtig lang tid imellem jeg skal huske det. For lang tid, åbenbart…

Tænk jeg synes snart mere det er reglen end undtagelsen at jeg bli’r spurgt efter mit Verified By Visa-ekstra password. Det kommer måske an på hvilke sider man bruger?

Jeg synes det er en rar ekstra sikkerhed :slight_smile:

[QUOTE=Ann R;871251]Åh - det minder mig om at mit tilsvarende password hos MasterCard er spærret, for selv med hjælpe-tekst kunne jeg åbenbart ikke huske det. :uha:
[/QUOTE]
Problemet er jo, at hjælpeteksten ikke må have noget at gøre med passwordet. Den er der kun for at sikre dig, at du ER på en officiel VISA-side.

Det kostede mig en del tid og spekulationer, da jeg for nylig sad i London og skulle betale via mobilens internet. Jeg kunne simpelthen ikke greje, hvilket password den kryptiske tekst skulle henvise til (men jeg kunne sagtens genkende teksten som noget, kun jeg kender til). Omsider gik det op for mig, at det bare var et af mine sædvanlige passwords, jeg skulle bruge. :smiley:

Hjælpeteksten laver man jo selv så man lissom kan minde sig selv om hvilket password det er man har brugt.

Og somme tider er man lidt for kryptisk når man laver den tekst L Jeg har en gang måttet ha’ mit password resat fordi jeg ganske enkelt ikke ku’ huske hvad “Severus Snape” skulle henvise til L

[QUOTE=TrekkieGrrrl;871322]Hjælpeteksten laver man jo selv så man lissom kan minde sig selv om hvilket password det er man har brugt.
[/QUOTE]
Præcis. Og det burde altså være nemt nok. Men det fungerede så ikke alligevel. Jeg ved stadig ikke helt hvorfor, men jeg må jo se at få ordent det :slight_smile:

Jeg er med dig her! Jeg har også været så kryptisk, at jeg ikke selv kunne gennemskue, hvad jeg mente :ups:

Der står nu specifikt, at det ikke må henvise til passwordet. Men det bestemmer man selvfølgelig selv, om man vil gøre alligevel. :slight_smile:
Formålet er, at man er sikker på, at det er noget, man selv har skrevet (lige som den scene i Ghost, hvis I husker?).
Jeg er fx helt klar over, at det kun kan være mig, der har skrevet “Rensdyrguf for lyttelapperne” :smiley:

[QUOTE=Else;871954]Der står nu specifikt, at det ikke må henvise til passwordet. Men det bestemmer man selvfølgelig selv, om man vil gøre alligevel. :slight_smile:
Formålet er, at man er sikker på, at det er noget, man selv har skrevet (lige som den scene i Ghost, hvis I husker?).
Jeg er fx helt klar over, at det kun kan være mig, der har skrevet “Rensdyrguf for lyttelapperne” :D[/QUOTE]

Jeg tror ikke vi taler om det samme? Den dér sikkerheds sætning kender jeg også - men det var ikke den jeg mente. Jeg tænker på den “huskesætning” man har skrevet, beregnet på hvis man ikke kan huske sit password.

Men sådan en er der ikke på Verified by Visa. Ikke på den, jeg kender til i hvert fald.

Det var der på den i går :slight_smile:

Det var så også MasterCard, der var mit problem - måske den del af sikkerhedsproceduren ikke er ens :gruble: Jeg kan ikke huske det… selv om jeg har været løbet ind i både Visas og MasterCards sikkerhedsfunktion. Jeg skal bruge den funktion så sjældent at det netop er derfor det går galt.

Den med “Verified by Visa” er jeg ikke stødt på endnu.

Blev dog af min egen bank bedt om at indtaste en kode som de sendte til min mobil da beløbet jeg ville overføre var stort…:GRR: Det var ikke så fedt når det var i den uge jeg var uden mobil fordi den gamle var gået i stykker og det tog en uge inden jeg modtog en ny.

Sidespring:

Det var så den uge, hvor jeg opdagede at nok kan jeg leve uden fjernsyn men altså ikke uden mobil. Var ved at gå til at nysgerrighed for skidtet viste nemlig at jeg fik sms´er men jeg kunne ikke åbne dem, fordi det var min touch-skærm der var smadret:doh: Jeg kunne kun modtage opkald.