Vi er ved at få elefanter (killinger)

Vi har MEGET længe ventet på at Tickie nåede sin termin. Vi har ikke haft en anelse om hvornår det skulle være da Tickie selv valgte at lukke sin søn ud fra hankatterummet…

Men kuldet er vores elefant kuld for det føles som om de har været i hendes mave i over et år… hehe…

Ind til videre er her 3 små og hun holder lige nu en pause, men hun er stadig stor…

Vi tror at det er tre drenge og deres vægt er 80-80-90
Den ene er blotched og jeg tror at de to andre bliver ticked…
Deres navne ind til videre er Gandhi, tonsak, chang mai… men hvem der skal hedde hvad finder vi ud af senere…

Men jeg glæder mig til at se om nogle af dem bliver langhårede for der er 50% chance, men det kan jeg ikke se før om lidt tid… Men det kunne være dejligt at hun igen lavede langhårede børn

tillykke :flag:

så blev der født en killing med tarmene uden for bugen… Patrick tager til dyrlægen med den og afliver den nu

Hejsa!

Tillykke med de første 3 mislinger!

Øv med den sidste baby - det har vi også prøvet og det er ikke så sjovt :frowning:

Du skriver at Tickie havde lukket sin søn ud af hankatterummet - er det ham der er far til kuldet? Det kunne i al fald være svaret på hvorfor der er en misling der er defekt - men trist er det anyway.

Pøj pøj med resten, hvis ikke hun er færdig!

/Mette

Endelig!!! :thumbup:

Tillykke med de tre første :flag:

og trist med den sidste :ked:

Det er Tickis søn der er faren, så jeg giver det skylden for den døde killing… Jeg tog selv afsted og afleverede den… Killingen var ellers stærk og den gik på en pat med det samme, men den var MEGET lille og der gik lige lidt før det helt gik op for mig at det var dens tarme der hang ud…

Vi håber ikke der kommer flere som den… Men den har det godt hvor den er nu, for det kunne kun havde været meget smertefuldt…

De tre der lever ligger og patter og ser helt perfekte ud… Tickie er stadig ikke færdig, men hun mangler ikke den hun mistede…

så kom der en siameser eller ballineser

Tillykke med de små babymisser .Glæder mig til at se skønne billeder af den stolte moder og babyer Hilsen Ninna

Tillykke - det med tarmene tror jeg ikke - den eneste killing jeg har haft med udvendige tarme var ved en total udparring, det er vist andre faktorer der er i spil her.

KH
Linda

Jeg tror hun mangler en mere baby… Patrick mener at kunne huske at der har været en han elefant i ålborg der hed Tempo… Så lige nu hedder maske barnet Tempo… Han møfler rundt og har ikke helt gidet finde en pat… Men nøj hvor han ligner en rotte når man ser ham sammen med de andre sorte ryggede katte…

Men ja nu ved jeg så noget om mine linjer jeg ikke var sikker på før… De er maskebærer…

Først tillykke med killingerne!

Og så… er det mor og søn der har fået killinger…? Er det OK?

nej det er ikke ok at lave en mor søn paring… men en morgen vi stod op var døren ind til vores han katterum åben. Vi har net for døren og engang efter vi var gået i seng havde nogle af kattene kravlet i nettet og fået åbnet døren…

Ticki er for god en avlskat til at vi var villige til at neutralisere hende. INGEN af killingerne kan købes fertil og det bliver vores måde at forsøge at rette fejlen… Der var INTET ved den parring som var meningen og vi var faktisk heldig at kun 1 kat blev drægtig for vi havde 2 killinger og 2 voksne i løbetid…

Det bliver også sidste gang at jeg har en hankat fra mit opdræt som avlshan. Men jeg vil nu nyde killingerne selvom jeg ikke er glad for omstændighederne for dette kuld… Man kan bare desværre ikke få foretaget en abort på en kat og jeg var ikke villig til at ofre hende som avlskat…

Men igen jeg synes ikke den parring var ok… Og jeg kommer aldig til at være stolt af den parring, men min eneste mulighed var at få killingerne…

Stort tillykke med det fine kuld …Spændende at høre om der kommer flere :slight_smile:

Tillykke med killingerne :flag: Det er med at nyde dem og ikke tænke på det, der ikke kan gøres om. Der er jo immervæk nogen, som gør det, der er sket ved et uheld hos jer, med fuldt overlæg. Om det er ok, skal jeg ikke være dommer over.

Tillykke med killingerne, spændene hvad længde deres pels får. Også sjovt der kom maskede i mellem, så fandt du ud af noget nyt med linierne. Parringen er jo sket, så nyd du bare de dejlige killinger fuldt ud, selv om de ikke lige var planlagt

MVH
Gitte

[quote=mea culpa;224559]Tillykke - det med tarmene tror jeg ikke - den eneste killing jeg har haft med udvendige tarme var ved en total udparring, det er vist andre faktorer der er i spil her.

KH
Linda[/quote]

Enig, det var også derfor jeg skal at det kunne være en forklaring, ikke at det ér!

Den jeg har haft der var sådan, var også efter en total udparring, men vi kommer ikke udenom at der er en større risciko for defekter, når der parres tæt.

Tillykke med den lille “Melorm” også :stuck_out_tongue:

/Mette

Tillykke med killingerne selvom de ikke var helt planlagte :flag:

Hvad er slutresultatet, for det må da være slut nu :?

jeg har 4 små… men hun har stadig en kugle på maven… om det er en baby eller vand kan jeg ikke helt blive enig med mig selv om, men Ticki har før ventet 24 timer med at få de sidste ud…

Jeg har vejet dem her til morgen og alle på nær melormen havde taget på… At melormen ikke har undre mig ikke den har for travlt men at udforske verden. Vi har ikke sovet ret meget i nat fordi Ticki hele tiden fortalte den at den skulle patte og ikke stikke af… Men melormen ligger lige nu og patter så jeg tror at den nemt kommer efter det…

Men de har det alle sammen godt. Ticki har kun forladt dem en gang for at gå på kattebakke og spise lidt… Og om 5 minuter vil jeg servere vådfoder og kaffefløde til min stolte mormis og så vil jeg igen mærke maven godt efter

Stort tillykke med de fire og synd den ene skulle over regnbuebroen allerede.