Vi fik svar fra lægen, om min mand kunne vaccineres

og det kan han ikke…

Jeg er så ked af det så ord ikke kan beskrive det. Han kan ikke blive vaccineret mod katteallergi.

Jeg har svært ved ikke at tude og hyperventilere. Jeg er bare knust og ord kan ikke beskrive min smerter i hjertet over aldrig at kunne få kat.
Mine tårer triller og triller og jeg savner bare nunu så meget. Jeg vil aldrig nogensinde kunne få kat og jeg har så svært ved at acceptere det…
Så hvis jeg ikke kommenterer jeres katte, så ved i hvorfor. I har alle skønne og smukke katte, men mit hjerte kan ikke klare det lige nu.

Jeg må prøve at tge mig sammen til at se normal ud igen, skal jo hente børn om nogle timer… Håber i alle får en god dag.

Åh Elisabeth for fanden også -blåblå ØV -ked -ked hvor er det bare ærgligt -græd ved ikke hvad jeg skal sige andet end, det må være så hårdt ikke at kunne få kat -ked -sorry

me du er altid velkommen her til at nusse vores misser :slight_smile:

hvor er jeg ulykkelig på dine vegne - det er bare en forfærdelig situation… :frowning: :frowning:

nu ved jeg ikke hvor du bor, og selv om det ikke på nogen måde kan gøre op for at have sine egne uldboller - så er du altid velkommen hos mig til at låne Ramses og Sethi

ved godt det ikke er det samme… jeg føler bare SÅ meget med dig

-kramer -kramer -kramer -kramer -kramer

ØV for dig, jeg kan godt forstå, at du lige skal fordøje den “dom”/udmelding -kramer

Elisabeth hvor er jeg ked af det på dine vegne. Det må være skide svært når du nu elsker katte så meget.

Stor -kramer fra mig

Jeg kender en der har prøvet et eller andet man skulle skylle mund med flere gange om dagen på helt bestemte tidspunkter - og det hjalp.
Jeg kan hverken huske hvordan man fik det eller hvad det hedder - måske jeg kan finde det derhjemme.

Tak for jeres ord, i er bare så dejlige herinde… -ked

Jeg synes bare det er så uretfærdigt at når min mand så gerne vil gøre alt for mig, så kan han ikke gøre noget. Jeg troede ellers lige at det ville være en mulighed, men nej…

Jeg værdsætter jeres invitationer, hvor gør det mig godt i hjertet at læse jeres omsorg… Det er som i siger ikke det samme som at have en selv, en som er der konstant og følger efter i alt hvad man laver og sidder og vil nusses om aftenen, kalder når det er morgen… Min mnd siger han godt kan se forskel på mig, i forhold til da vi havde kat og efter vi ikke havde kat… Han siger jeg var gladere og var ikke så følsom… Sjovt som katte kan påvirke ens psyke.

Tak for jeres kram -lovelove Tak fordi i ville lytte til mig

Mon ikke det er det, der hedder Sensi-stop? http://www.google.com/search?sourceid=n … nsi%2dstop

Jeg mener, det nu er lavet, så man ikke skal skylle mund som man skulle for nogle år siden.

Det er godt nok noget dyrt noget… hvor mange dråber er der så i en lille flaske på 30ml?

Der er ikke en klokke der ringer med Sensi stop - kan kun huske det var dyrt.

For omkring 10 år siden gav jeg vist 1.200 kr. for en komplet behandling af det til min søn. Og fjolset var så dum at stoppe med det, da han havde fået det rigtig godt … med det resultat, at hans allergi kom tilbage for fuld styrke. Og der ville moderen altså ikke til at ofre det samme beløb igen. Men jeg har hørt gode resultater med det (dengang).

De ved jeg ikke, men prøv at søge på det og se om det kunne være noget. Jeg har ikke fulgt med i produktet siden min søn stoppede. Men vidste jeg at noget med stor sandsynlighed ville hjælpe, ville jeg være ligeglad med at ofre 5.000 kr. eller mere på det.

Hvad med de sibiriske skovkatte - de siges at mangle det enzym, man bliver allergisk af.
Der er en dansk opdrætter, der beskriver det flot på sin HP ( kan ikke huske navnet) og de
sender vist gladeligt “uld” ud, så man kan prøve om man reagerer.

Jeg ved ikke om det er rigtigt - men måske forsøget værd?

Der kommer faktisk en del frem på Google, hvis du søger på sibirisk skovkat+allergi, som nok er værd lige at tage et kik på.

Hvad er begrundelsen for, at han ikke skulle kunne vaccineres? Det har jeg nemlig aldrig hørt om nogen før, som ikke kunne - jeg har hørt om nogen, hvor man ikke fik fuld effekt af behandlingen, fordi man var allergisk over for flere ting, men det er jo noget andet :?

Ihh, Elisabeth hvor er jeg ked af det på dine og jeres vegne :frowning:

Da Claus i København fik konstateret allergi mod hund og kat (ca. 1994) sagde de til ham, at det ikke kunne betale sig at blive vaccineret, for det var sjældent man fik noget ud af det.
Ja, det hed Sensistop og det var Claus også på, ad 2 gange endda. Han syntes det virkede men alligevel så ikke, så han prøvede 2. gang, med samme resultat.

Han spiser så piller og tager et snif en sjælden gang, når Somalierne har været tæt på hans hoved OG som i går han besøgte sin mor, der har en orientaler. Så kom han hjem med allergi, men de bor også i en lille lejlighed og ryger, irriterende for ham. Så han måtte tage et snif.

Men vores Maine Coon katte kan han tåle og sove sammen med, det er bare så dejligt for ham. Somalierne får han allergi af næsten med det samme hvis han tager dem op til sit hoved. Men jeg havde nu hørt, at MCO var allergi-venlige, og det kan jeg så sige, de sorte er i hvert fald (7-9-13).

Jeg ved at aby’en ikke er for allergikere - så det passer godt med dine observationer Denise, at søskenderacen Somali også er slem …

Jeg har flere steder læst det ikke er hårene - men kropsskel man er allergisk overfor, andre der har læst det samme?

Hvad det er tør jeg ikke sige, men Somalierne lugter altså heller ikke som mange andre katte, de lugter lidt mere af vilddyr - men de er også vildfarvede -høhø -høhø -høhø
Men Molly kunne jo ikke lide dem i 8 år, og jeg tror faktisk godt det kunne hænge lidt sammen med deres anderledes lugt.
Er det også din erfaring at de lugter anderledes, eller er det bare mig der er tovlig ?

Fordi min mand også har andre allergier som mod hund og støvmider. Derfor vil den ikke virke. Han har prøvet Benadryl og andre anti hestiminer og han har fået flere forskellige astma inhalatorer, så vi har skam prøvet noget…

Så snart der flyver blot en enkelt hår rundt om ham så kan han mærke det i hans brystkasse, det kradser og klør og han kan ikke få vejret. Og hvis han begynder at kæle med dem, så nyser han og øjnene kløer… :S

Er sibirisk skovkat med hår på?

Selve katten lugter anderledes - det har jeg hverken tænkt på eller bemærket, men du kan godt ha’ ret. Jeg har både sorrel og vildtfarvede, de lugter ens - af ingenting :smiley:
Som fertil er hannernes urin meget rovdyragtig - groft sagt det stinker -brækkesig