Vi har udvidet bestanden

[QUOTE=Charlotte Oeh.;1192246]Orpingtonerne er en af de største hønseracer - store katte, store høns tænkte jeg, men de er altså bare for meget høns til mig :tihi:

Jeg har faktisk ikke et foto af dem, hvor man rigtig kan se dem - her er dog hovedet på hønen sammen med et par silker[/QUOTE]

Haha, ja den ser så også temmelig mean-looking ud i forhold til de små fjerbolde der :tihi:

Hvor er det bare et godt billede med katten - Hello my fluffy friend :klappper:Dine silkehøns ser godt nok bløde ud… Er de det?

Hvor store æg ligger silkehøns?

Megahønsene er under overvejelse her - synes de ser rare ud og tænker de spiser meget ukrudt. Men overover også de lavbenede lutter. De passer jo i benhøjden.

Man kan blive temmelig optaget af sådan et projekt høns :slight_smile:

Ja, de er pænt bløde :slight_smile:

[QUOTE=catsanddogs;1192278]Hvor store æg ligger silkehøns?

Megahønsene er under overvejelse her - synes de ser rare ud og tænker de spiser meget ukrudt. Men overover også de lavbenede lutter. De passer jo i benhøjden.

Man kan blive temmelig optaget af sådan et projekt høns :-)[/QUOTE]

Silkehøns findes (som de fleste andre racer) i både dværg og stor. Mine er den store variant, ikke mindst af hensyn til æggene, som dog stadig ligger i den lille ende - og det var jo bl.a. derfor, at jeg ville have Orpington pga. de store æg, men…

Jeg er ret sikker på, at du ikke skal vælge høns udfra, hvilke, du tror, tager mest ukrudt, for de går alle til den med krum hals og kan lægge en have brak på en sæson :tihi:

Mine ville tålmodigt begynde at tælle, hvor mange fjer sådan en fugl har, og hvor meget de fylder uden fugl!