Vi skal endelig flytte, men hvad synes kattene?

Baggrundsinformation:
Det er endelig lykkedes for mig og kæresten at finde den perfekte lejlighed, til en nogenlunde pris, midt inde i centrum! Vi bor sammen i forvejen, men der er jo altid noget spændende ved at flytte! Især da jeg flytter alene derhen, og en pige i bolignød deler den med mig, indtil hun finder et kollegieværelse! Kæresten kommer så senere og flytter ind, gerne lidt efter starten af 2012 - hvor pigen til den tid selvfølgelig har fundet noget andet. Men hvad med kattene?

Skilles, blive sammen eller noget helt tredje?
Vi har snakket lidt frem og tilbage angående vores to indekatte. De er vant til hinanden og er som to brødre, selvom vi har taget dem til os på forskellige tidspunkter. De er begge to nogle vi har “samlet op fra gaden”, og de giver simpelthen hinanden så meget. Selvfølgelig skal de flytte på samme tid, ikke sandt?

Indtil videre er planen, at de flytter til det nye sted sammen med mig. De kommer til at skulle møde en helt ny person, som de skal omgås på tæt hold - hvilket jeg ikke tvivler på, at de ikke kan. De kommer til at bo i en helt anderledes lejlighed (som er bedre på alle punkter), og de kommer til at få en masse nye goder, som de ikke havde det gamle sted, f.eks. vinduer! (:

Men vil de komme til at savne min bedre halvdel indtil vi flytter sammen igen? Vil de have svært ved at vænne sig til en flytning + samtidigt at skulle lærer at helt nyt menneske at kende, og lade hende blive en del af flokken? Håber i har nogle erfaringer, som i vil dele med os. Vi er ret sikre på vores beslutning, men hvem ved om man gør det rigtige, før man har hørt andre metoder? (:

Jeg tror ikke det vil blive de store problemer. Det er muligt de vil savne din bedre halvdel lidt i starten, men det at flytte et nyt sted hen, vil aflede dem meget. At de skal tage stilling til en ny person også, tror jeg næppe bliver et problem heller. De fleste katte er faktisk utroligt fleksible. Held og lykke med flytningen

Jeg er jo lige flyttet :slight_smile:

Og sådan foregik dette:

Kattene blev installeret i et værelse i den gamle bolig med mad, bakke, legetøj og kradsetræ. Herefter kunne vi flytte alt fra de øvrige rum til den nye bolig i fred og ro for kattene og uden, at de blev totalt forvirret eller smuttede ud af en åben dør.

Så blev kattene flyttet - igen til et værelse i ny bolig og med alt deres habengut :slight_smile:

Da de hjælpesomme flyttefolk var draget hjem fik kattene lov at indtage deres nye hjem - og det gjorde de lidt forskelligt. De 2 af dem gik fra rum til rum med lyftede haler - Noni var mere forsigtig. Faktisk var hun i transport kassen i 12 timer uden at forlade den! Men spiste og drak heldigvis af det mad og vand hun fik serveret i transportkassen. Jeg må indrømme, at jeg var noget kun bekymret for hende…men men hun overraskede mig heldigvis. 1 time efter, at de 2 andre var gået på opdagelse kom hun endelig ud af transportkassen - gik direkte på bakken, og indtog så også sit nye hjem med løftet hale :slight_smile:

Knus Gitte

Vi låser dem tit ude på toilettet, når vi gøre rent og lufter ud herhjemme - så det er ikke en behandling de ikke er vant til.
Vi regnede også med at låse dem derud, når vi flytter - mest fordi, at der ikke er vildt meget plads. :D!

Mange tak for svarerne indtil videre, det lyder dejligt, at det formenligt går glat som vi regner/håber på. (: