Vi skal ud at rejse i 5 uger...hvad gør vi med katten?

Hejsa!

Vi er så heldige at skulle en tur til NZ om 4 uger. Vi har en gammel hunkat på 10 år, som er meget loyal og ikke går stort set udenfor matriklen…
Normalt når vi er på ferie passer genboen hende.
NU hvaor vi skal afsted i 5 uger, har hun tilbudt hjælpen også. Hvilket er super dejligt.
MEN, jeg tænker, at hun bliver for meget alene, når det drejer sig om 5 uger.
Derfor har jeg aftalt med min mor, at hun kan være indekat hos hende i den tid. Min mor har selv katte, som af og til er inde.

Jeg tænker dog, om det er dumt at flytte en 10 år gammel kat…vil hun blive jaget væk, hvis hun pludselig kom ud? I de seneste år, er hun ikke meget ude om vinteren…nogen gange max 30 min. Derfor tænkte jeg, at hun godt ville kunne klare at være 100% inde, så hun ikke skal til at kæmpe om territorier mm. et nyt sted. BAre have sin kasse, sin madskål og sine ting omkring sig…

Pyha…hun er min største bekymrig…hesten og hunden er godt afsat, men det lille gamle kræ, som er vældig meneskeglad, hende er jeg meget i tvivl om. TAk for gode og motiverende svar :slight_smile:

Skal det forståes sådan, at din hunkat skal være sammen med andre katte hos din mor?
Det vil jeg absolut ikke byde en kat på 10 år.

Men hun kan sagtens være indekat et andet sted, hvis der ikke er andre katte.

Jeg undgår den længde ferier. Men det er også fordi at jeg bilder mig selv ind at mine katte savner mig, ligeså meget som jeg savner dem :smiley:

Men hvis jeg skulle afsted så længe, så ville jeg nok høre en af mine venner som ikke er flyttet hjemmefra endnu, om de kunne tænke sig at prøve at bo alene i 4 uger :stuck_out_tongue:

For vil helst have at kattene er hjemme i vandte omgivelser.
Nogle gange kan jeg tage væk i en weekend, og dér får jeg mine forældre til at komme hjem forbi til fodring, kattebakke og kælen hver dag :slight_smile:
Så går jeg med deres hunde når de ikke er hjemme til gengæld.

Men når vi snakker 4 uger, synes jeg måske det er liiiidt længe for dem at sove alene og kun at få et dagligt besøg.

Jeg er enig med Vivi at hun ikke skal være sammen med andre katte hvis hun skal passes.

Hvis eg skulle afsted igen, så ville jeg sikkert gøre ligesom da jeg besøgte min bror i USA og var væk i næsten 3 uger. Der kom min mor hver dag, og de dage det var godt vejr kom kattene i haven, og ellers var de inde. Og jo de havde da savnet mig men de havde heldigvis hinanden.

Jeg havde sagt aftalt med en veninde at hvis min mor var i tvivl om noget så kunne hun ringe dertil, havde også lagt en seddel med tlfnr på både veninde og dyrlæge - og ellers ville hun nok have ringet eller mailet hvis der var noget.

Er der ikke nogle, som evt. vil bo i jeres lejlighed? Eller kan tage kattene med hjem? (som ikke har katte)…

Planen er , at hun IKKE skal være sammen med min mors katte, som kun af og til kommer indendøre…
Hun får sit eget værelse, og når min mors katte er ude, får hun lov at gå frit rundt i huset. JA, at få én til at bo i vores hus, ville være optimalt…det er dog ikke lykkedes os at finde nogen, vi gerne vil have boende.

[quote=Mini;495414]Planen er , at hun IKKE skal være sammen med min mors katte, som kun af og til kommer indendøre…
Hun får sit eget værelse, og når min mors katte er ude, får hun lov at gå frit rundt i huset. JA, at få én til at bo i vores hus, ville være optimalt…det er dog ikke lykkedes os at finde nogen, vi gerne vil have boende.[/quote]

Øvs… . Så er din mor vel løsningen?

TAK, det var godt lige at få slået fast…også overfor min mor, som jo skal sikre, at vores kitty ikke skal konfronteres med hendes katte, selvom én af hendes killinger er iblandt

Jeg er slet ikke misundelig over du skal til NZ…:besvimer:

ja, sådan en rejse er fantastisk…og en dejlig ting at gøre inden ungerne flyver fra reden :slight_smile:

Det er såå snyd…:høhø:
Så må vi se om katten er glad for at se jer igen…:tihi:
(er den jo nok…)

Jeg synes det lyder som en fin plan at din kat har sit eget rum i de uger. Jeg ville ikke lade katten komme udenfor det rum i perioden, det kan måske stresse den mere at skulle forholde sig til nye omgivelser igen. Hvis rummet ikke er alt for lille og der er plads til kradsetræ osv. så kan katten godt “overleve” det.

Mine forældre har lige været på ferie i 33 dage og der passede jeg deres katte. Dvs. jeg dagligt kørte op til dem og gav dem mad og vand og snakkede lidt med dem. Tømte bakker og vandede blomster. De har klaret sig fint med den smule selskab.

Jeg har et par aftner eller eftermiddage siddet deroppe nogle timer… men det var altså ikke det store selskab jeg havde af kattene. De lagde sig bare til at sove andre steder i huset… så det helt store afsavn har de nok ikke lidt. De har også fri adgang til indhegnet have.

Du kender jo din kat bedst og ved hvordan den er. Om det vil stresse hende at blive flyttet over til din mor hvor huset dufter af fremmede katte, er svært for mig at tage stilling til. Dog tror jeg de fleste katte trives bedst i vante omgivelser.

Jeg har før haft min mors katte hernede hos mig… og det var bestemt ikke nogen success… så derfor måtte jeg køre dem hjem i deres vante omgivelser i stedet.

Hvis genboen, som hun kender og som jævnligt har passet hende, IKKE selv har katte, kan du så ikke spørge hende, om hun vil have katten boende imens?