[QUOTE=Ann R;1108712]Jeg har i øvrigt fundet et gratisprogram til Mac, der fjerner koderne. Og det gør jeg uden at blinke - jeg har jo købt filmen, så deet…
[QUOTE=Ann R;1108727]
Takker Det ville jeg også mene :)[/QUOTE]
En af mine veninder har boet og været gift i USA i 10 år…de flyttede så til DK for 6-7 år siden, medbringende alle deres dvd’er, flere hundrede og deres dvd-afspiller sang på sidste vers.
De brugte så AnyDVD til at fjerne koderne…det er helt lovligt. De havde jo købt og betalt deres dvd’er i USA.
[QUOTE=Ann R;1096181]Det er fordi mange af os har hentet et lille ekstraprogram, der gør at man kan åbne den internationale side i stedet. Denne er gratis og virker på f.eks. Firefox på computeren, når du har dit danske abonnement.
Man kan også få et betalingsprogram, der gør at man kan se internationale sider på f.eks Apple TV eller hvad man nu har.
Men du skal være opmærksom på at gør du det, så er der jo ikke danske undertekster til Jan mere. Du kan selvfølgelig stadig komme ind på den danske - med det udvalg der nu er, og der er underteksterne danske (af og til af tvivlsom karakter, men det er ikke Netflix’ skyld…)
For øvrigt mener jeg nu heller ikke det fulde udvalg vises i oversigten. Men jo - der er en del mere på de internationale sider.[/QUOTE]
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1096185]Jeg bruger så ikke Firefox (selvom jeg da vistnok har fået den ionstalleret igen efter mit computercrash) - så jeg bruger UnBlock-us.com. Det koster ganske vist et symbolsk beløb ($4,99 om måneden, det er ca 35 kr) - men så kan jeg til gengæld skifte netflix-region både på computer og på min tablet
(og som sidegevinst komme på visse sider som Stofa ellers har blokeret ;))[/QUOTE]
virker det der Hola også på en iPad? Eller skal jeg bruge det andet til 35kr? Jeg tænker at afprøve netflix men jeg vil også have det internationale, og jeg vil have det på min iPad.
Du kan fuldt lovligt for små 5o dkk få udenlandske ipadresser hos beevpn.com. Så kan du se alle mulige engelske og amerikanske. Det fungerer ved at du opretter dig hos dem, downloader deres software og når du vil streame fjernsyn via de udenlandske ipadresser logger du på din vpn-forbindelse og du kan logge på de tv-sider som de tilbyder
“SeeALLTV[I]Med SeeAllTv™ funktionen kan du se masser af spændende film og TV-serier. BeeVPN kan sende dig videre til Netflix, Hulu, BBC og mange britiske, franske, tyske eller skandinaviske kanaler. Skift frit i mellem Netflix DK - US - UK - CA - SE - NO - BR - med den samme netflix konto.”
[/I]
Selv ser jeg svensk netflix men det er kun fordi min private pc’er er kuldsejlet og min arbejdspcer kan ikke finde ud af to vpn-forbindelser
Vi har også fået fire måneder med VIaplay, men det synes jeg er for meget genudsendelse af tv-trivialiteter.
[QUOTE=Mistersmor;1109693]Du kan fuldt lovligt for små 5o dkk få udenlandske ipadresser hos beevpn.com. Så kan du se alle mulige engelske og amerikanske. Det fungerer ved at du opretter dig hos dem, downloader deres software og når du vil streame fjernsyn via de udenlandske ipadresser logger du på din vpn-forbindelse og du kan logge på de tv-sider som de tilbyder
“SeeALLTV[I]Med SeeAllTv™ funktionen kan du se masser af spændende film og TV-serier. BeeVPN kan sende dig videre til Netflix, Hulu, BBC og mange britiske, franske, tyske eller skandinaviske kanaler. Skift frit i mellem Netflix DK - US - UK - CA - SE - NO - BR - med den samme netflix konto.”
[/I]
Selv ser jeg svensk netflix men det er kun fordi min private pc’er er kuldsejlet og min arbejdspcer kan ikke finde ud af to vpn-forbindelser
Vi har også fået fire måneder med VIaplay, men det synes jeg er for meget genudsendelse af tv-trivialiteter. [/QUOTE]
Tak, men det lyder dels for besværligt og dels alt alt for teknisk til mig…
[QUOTE=Helene C;1109698]øøv
men tak for svar.
.[/QUOTE]
Du får lige anden del af svaret - for jeg skulle lige undersøge det - jeg har ikke brugt det - jeg gider ikke se film på så lille en skærm
Men jo
Unblock US virker på iPad - men det koster lidt - både lidt penge og lidt besvær med at skrive nye DNS tal-koder ind. Det sidste er så ikke så særlig svært Og prisen er under 30 kr. pr måned.
[QUOTE=Ann R;1109703]Du får lige anden del af svaret - for jeg skulle lige undersøge det - jeg har ikke brugt det - jeg gider ikke se film på så lille en skærm
Men jo
Unblock US virker på iPad - men det koster lidt - både lidt penge og lidt besvær med at skrive nye DNS tal-koder ind. Det sidste er så ikke så særlig svært Og prisen er under 30 kr. pr måned.
det lyder besværligt for mig der ringer til sin far hver gang en genstartning af noget ikke virker som løsning på et problem…
Sidst var det drengenes vandfontæne der efter den sædvanlige rensning ikke virkede da jeg tændte. Så jeg rensede og rensede og skilte den ad, da min far kom satte han bogstavelig talt bare fingeren på den og så virkede den.
Jeg kan bare ikke sådan noget jo jeg kan installere ting og sager, og jeg kan også godt sætte noget op så jeg bagefter lykkeligt kan glemme hvordan jeg gjorde for at få det til at virke, men ellers dur jeg ikke til sådan noget teknisk noget
[QUOTE=Helene C;1109726]det lyder besværligt for mig der ringer til sin far hver gang en genstartning af noget ikke virker som løsning på et problem…
Sidst var det drengenes vandfontæne der efter den sædvanlige rensning ikke virkede da jeg tændte. Så jeg rensede og rensede og skilte den ad, da min far kom satte han bogstavelig talt bare fingeren på den og så virkede den.
Jeg kan bare ikke sådan noget jo jeg kan installere ting og sager, og jeg kan også godt sætte noget op så jeg bagefter lykkeligt kan glemme hvordan jeg gjorde for at få det til at virke, men ellers dur jeg ikke til sådan noget teknisk noget [/QUOTE]
Det kan vi nemt guide dig igennem. JEG er Macbruger - vi roder notorisk ikke med alt det bagved skærmen Men selv jeg forstod forklaringen og fik det til at virke
Unblock US gør derimod - men det koster så lidt - både lidt penge og lidt besvær med at skrive nye DNS tal-koder ind.
OG der er osse visse Android ting det ikke virker sammen med. Jeg kan i al fald ikke finde ind til noget sted hvor jeg kan ændre DNS’en på min “gamle” Samsung Galaxy pad. På den nye er det vældig nemt, men det tilsvarende menupunkt findes ikke på 1’eren. Bare til en “advarsel”
Til gengæld virker UnblockUs godt. Det fungerer, er supernemt at bruge og de der $4.99 om måneden… det er så lidt at man dårligt opdager det
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1109920]OG der er osse visse Android ting det ikke virker sammen med. Jeg kan i al fald ikke finde ind til noget sted hvor jeg kan ændre DNS’en på min “gamle” Samsung Galaxy pad. På den nye er det vældig nemt, men det tilsvarende menupunkt findes ikke på 1’eren. Bare til en “advarsel”
Til gengæld virker UnblockUs godt. Det fungerer, er supernemt at bruge og de der $4.99 om måneden… det er så lidt at man dårligt opdager det :)[/QUOTE]
Aha… men Helene spurgte vist til iPad? - og der kan jeg fint ændre DNS. Hola virker derimod ikke
ann, må jeg ikke sende en pb til dig når jeg lige har fået qalla sådan nogenlunde installeret, så jeg kan have hændte frie til at prøve at få det du anbefaler tilsæt virke på min iPad?