Victor har virkelig tynd mave!

Ja jeg opdagede lige at Victor har rigtig tynd mave her da jeg skiftede bakken. Dels var bakken rigtig ulækker, men da jeg var færdig SPRANG han på den og satte sig. Rigtig ubehagelig oplevelse for troede først at han tissede, men det måtte jeg så sande at det IKKE var da han forlod bakken. :besvimer:

stakkels lille mis. Det skyldes sikkert at jeg igår i min travlhed købte 2 dåser skod-vådfoder til de to fra arbejdet, som de aldrig havde prøvet før. Eller også har han spist mine mad-rester fra bordet, som der var olie i?

er igang med at koge kylling til ham nu, og så håber jeg at det hjælper på maven. Sofus har normal afførring :?

Fik bare SÅ ondt af ham da jeg så hvor meget han trængte, men at han havde holdt sig mens jeg var hos min søster her til aften, fordi han synes bakken var for ulækker :ked:

Det var sgu ikke længe han holdt kyllingen i sig. Han har i hvert fald lige kastet den op. Da han spiste den hvæsede han også af Sofus, fordi han også gerne ville have noget.

Bliver rigtig ked af det. Mon han er allergisk? Han har elsket kylling hele sit korte liv, og der var os kylling i det der skod-foder som de desværre fik.
Der var jo ikke dårlig mave hos Sofus.

Kan en kat godt PLUDSELIG blive allergisk?

Så vidt jeg ved er det meget normalt at diarre er ud af begge ender, så det får mig til at betvivle allergi som en mulighed.

Allergi er ikke lige det der først falder mig ind, ved kortvarig diarre og lidt opkast.
Jeg ville sætte ham på lidt skåne kost, kogt kylling som du har gjort, dog i mindre mængder af gangen, så ikke han får forspist sig. Og ellers er kogt hvid fisk sammen med kogevandet (skal selvfølgelig køle af først) rigtig godt til at stabilisere en omgang dårlig mave.

Du skal ikke fortvivle - det du oplever er (desværre) meget normalt…

nogle katte reagerer helt vildt meget på foderskifte og får verdens tyndeste mave… jeg har selv 3 der laver det nummer :ked:

gå tilbage til det normale foder, giv ham evt lidt zoolac og hvis du har mulighed for det - så præv at få lidt iams hairball i ham… det plejer at stabilisere det…

du kan også gå over på skånekost som du selv laver (kogt kylling, udkogte ris, udkogt havre og hvidfisk) - men om det får det til at gå over hurtigere - det er forskelligt fra kat til kat… eneste regel er: MEGET små mængder, for katte med diarre bliver dehydrerede og sultne så de foræder sig…

giv ham lidt ag gangen indtil han har fået nok (ISÆR væske) - så tror jeg du når længst ud fra det du beskriver…

:kram: til dig og misser

Hugo havde på et tidspunkt det samme problem, men jeg fik det råd dr hvor jeg købte ham. At A-38 blandet med tun ville være godt, det ville herren selvfølgelig ikke spise.

Så prøvede jeg med ris uden salt, kogt så meget at det kunne moses med en gaffel. Når det så var kølet af, blev det blandet med lidt tun i vand. Det spiste han godt nok.

Om det var det der hjalp, er jo lidt svært at sige, men maven kom da da i orden.
Held og lykkke med det.

Tak for svarene alle sammen!
Han virker lidt mere frisk idag. har ikke set ham på bakken endnu, men han leger i hvert fald med Sofus. Han knurrede stadigvæk da Sofus kom for tæt på hans madskål, men ellers er han fin tror jeg. Idag køber jeg deres gamle mad igen.

Jeg er desværre også selv sygemeldt idag, men de kunne fint enes om at give mig syge-omsorg sammen inde i sengen her til morgen, så det ser jeg som om at han har det meget godt.

Min lille pige har lige været en tur hos doktor dyr med tynd mave og opkast. Dette var i sig selv et advarselssignal, da mine så godt som aldrig har dårlig mave - Kun William, fordi den kat ikke ejer hverken stopklods, eller sans for hvad der er godt for en kat at spise = Ingen madrester i køkkenet!

Men hun ville heller ikke hverken spise eller drikke. Så hun røg altså afsted, og dyrlægen beholdt hende natten over. Har lige snakket med dem, og hun har en kraftig tarm infektion (Heldigvis smitter det ikke, da jeg skal på show i weekendene, og heldigvis gav doktor dyr grøntlys for at vi tog afsted)

Ved ikke om det måske kan være sådan noget? Herhjemme var der kun 1 ud af 3 som fik det.

Alle katte kan få en dag med dårlig mave, opkast eller lign.
En off-day, som man siger.

Varer det ved mere end en enkelt dag, bør man behandle/søge dyrlæge, alt efter hvordan katten har det.

Jeg har altid Probiocin i huset - det tager de fleste dårlige maver i løbet af ganske få timer.

[quote=Houmann90;488050]Min lille pige har lige været en tur hos doktor dyr med tynd mave og opkast. Dette var i sig selv et advarselssignal, da mine så godt som aldrig har dårlig mave - Kun William, fordi den kat ikke ejer hverken stopklods, eller sans for hvad der er godt for en kat at spise = Ingen madrester i køkkenet!

Men hun ville heller ikke hverken spise eller drikke. Så hun røg altså afsted, og dyrlægen beholdt hende natten over. Har lige snakket med dem, og hun har en kraftig tarm infektion (Heldigvis smitter det ikke, da jeg skal på show i weekendene, og heldigvis gav doktor dyr grøntlys for at vi tog afsted)

Ved ikke om det måske kan være sådan noget? Herhjemme var der kun 1 ud af 3 som fik det.[/quote]

Hvor langt tid varede Williams dårlige mave? Og kunne man mærke det på ham?

Jeg synes jo at Victor virkede lidt sløv i nat da han havde det, mens den lille brugte mig som vikar til leg.
Men han virker jo frisk idag, og nu leger de to som de plejer, og nusser med hinanden igen. I nat ville Victor mest være for sig selv, indtil jeg gik i seng, hvor de begge to gerne ville ligge på mit ansigt og blive varmet af mit åndedræt, eller hvad sådan nogle killinger nu tænker, når de vælger ansigtet.
Men der var det måske hans sygepleje-instinkt der tog over?

[quote=Vivi_Fletcher;488059]Alle katte kan få en dag med dårlig mave, opkast eller lign.
En off-day, som man siger.

Varer det ved mere end en enkelt dag, bør man behandle/søge dyrlæge, alt efter hvordan katten har det.

Jeg har altid Probiocin i huset - det tager de fleste dårlige maver i løbet af ganske få timer.[/quote]

Ja jeg havde så kun kylling i huset, men det virkede vist også okay :slight_smile:
Så får de deres vante mad, når jeg tager hjem fra menneske-lægen :høhø:

Her i huset, taler man om lægen, og menneske-lægen :stuck_out_tongue:

[quote=Simon;488063]Hvor langt tid varede Williams dårlige mave? Og kunne man mærke det på ham?

Jeg synes jo at Victor virkede lidt sløv i nat da han havde det, mens den lille brugte mig som vikar til leg.
Men han virker jo frisk idag, og nu leger de to som de plejer, og nusser med hinanden igen. I nat ville Victor mest være for sig selv, indtil jeg gik i seng, hvor de begge to gerne ville ligge på mit ansigt og blive varmet af mit åndedræt, eller hvad sådan nogle killinger nu tænker, når de vælger ansigtet.
Men der var det måske hans sygepleje-instinkt der tog over?[/quote]

Det var ikke William som røg afsted, men min ene hunkat Fie. Hun havde det skidt, hun ville hverken spise, drikke, snakke, eller noget som helst andet.

Willam får dårlig mave, hvis vi en enkelt gang har glemt at fjerne noget menneske mad - for han spiser det bare. F.eks. har han spist en halv pose Kims skruer i løbet af en nat - den anden halvdel have han spredt udover hele lejligheden - sådan en pose glemmer man ikke igen.

Fortsat god bedring til Victor og dig.

Håber det ‘bare’ var en en-dags ‘oplevelse’.

Sørg for at ha’ til skånekost i week-end’en, hvis nu der bliver noget igen.

:slight_smile:

Nå det ser altså ud til at det bare var en enkelt sygedag. Victor har det godt igen, så vi er glade igen. Nu har de deres vandte mad igen.

Godt lille Victor har det godt igen :slight_smile:

Vi har selv lige vært igennem det sammen, hvor os kun den ene havde det :slight_smile: