Video om tidlig neutralisering

Rigtig god video om emnet :slight_smile:

//youtu.be/SxIcwNsQUJ0

:thumbup: Så mangler vi bare at der bliver lavet en dansk udgave, som bliver vist i fjernsynet jævnligt.

Rigtig god og informativ video …Det bliver åbenbart mere og mere udbredt at mange dyrlæger lægger snittet på siden af katten, og ikke under maven, er der nogen som ved hvorfor ?

yep :slight_smile: jeg tænkte også at KV kunne spørge om de måtte bruge den med danske tekster…

eller hvis der er en der har tid til at lave oversættelse kan der jo også lægges undertekster ind på youtube - det kunne man jo spørge cats protection om de var interesseret i

Fin idé med en dansk eller undertekstet version, jeg tvivler bare på at KV eller DB kan/vil betale for et “reklamespot” på 9 minutter.

de kan jo også bare lægge den på YouTube - det er gratis :slight_smile:

Super video den forklarer tingene rigtig godt. Jeg ville ønske jeg kunne få nogle at mine kolleger, der synes tidlig neutralisering er dyreplageri, til at se den. De tror nemlig på alle fordommene om at: “En hunkat skal have et kuld”, “En hankat vokser ikke ordentligt/får ikke bredt hovede” osv osv.

Min ene dyrlæge som har praktiseret flere år i England vil også helst lave flankesnittet. Det gør man af den begrundelse at tarmene ikke tynger ned på såret samt at der er meget mere luftcirkulation omkring såret. Det skulle give langt mindre risiko for komplikationer.