Vidste i at?

Jeg er lidt bekymret i den retning :S og er ude i nogle overvejelser med drop, så jeg kan have hænder fri til at taste indlæg på kattefora og skåne genstandsledet…øhhh albuen.

-LOL-LOL-LOL

WOOOOOW et helt nyt ord :wehu: -LOL-LOL

Iiih hvor I kan I to “gæs” -fin -fin

[quote=Annette O;171999]WOOOOOW et helt nyt ord :wehu: -LOL-LOL

Iiih hvor I kan I to “gæs” -fin -fin[/quote]

Og tilsætter vi endnu et D, så er det endda stavet rigtig “GENSTANDSLEDDET” - kører det for os!!!:rock:

[QUOTE=Mona Jensen;171882]Jeg kan ikke døje hverken sodavand, saftevand eller Cola.

Jeg har aldrig kunnet tænke mig at drikke det stads. :frowning:

Til gengæld er vand - ganske almindelig postevand skønt.
Prøv det…:)[/QUOTE]

det ville det sikkert være hvis jeg boede i Dronningmølle - men vandet her i den sydlige vestegn er værre end saltsyre… det STINKER af klor og der er så meget kalk i at man blot skal stænke en enkelt dråbe på spejlet for at se en lang hvid stribe…

prøv du at drikke det og så fortæl mig om du synes det er lækkert… det er slet ikke til at få ned… knap nok til at børste tænder i

[QUOTE=Buffy;171885]Jeg kan så ikke drikke rent vand- ved ikke hvorfor, men jeg tørster hellere.

Tror forøvrigt også at appelsinjuice er hårdt ved tænderne.[/QUOTE]

det er det også… pga sukkeret og syren… det ene nedbryder med det samme og sukkeret stimulerer syren i munden… så jo det er hårdt for bisserne, men som der står i Birthes indlæg - skyl munden bagefter - så er det rimeligt igen

[QUOTE=Annette O;171941]Nu kan det godt være at jeg spørger lidt underligt, men hvordan kan “man” drikke 2 liter cola om dagen?

Jeg spørger, fordi jeg ser flere og flere der siger de drikker så meget cola :?[/QUOTE]

hvordan gør man… bortset fra den helt enkle forklaring med at man åbner dåsen/flasken og drikker… så ligger der vel det i det at det 1. smager super, 2, kulsyren føles pragtfuldt at få gennem halsen og 3, det kan drikkes til alting… behold vin og øl og alt andet… .cola kan drikkes til alt.

jeg ville blive bims hvis jeg skulle undvære kulsyren … det kan jeg slet ikke :slight_smile: og igen… kildevand og postevand smager bare… forkert!! -wehuu

[quote=Battlestar;172007]det ville det sikkert være hvis jeg boede i Dronningmølle - men vandet her i den sydlige vestegn er værre end saltsyre… det STINKER af klor og der er så meget kalk i at man blot skal stænke en enkelt dråbe på spejlet for at se en lang hvid stribe…

prøv du at drikke det og så fortæl mig om du synes det er lækkert… det er slet ikke til at få ned… knap nok til at børste tænder i

[/quote]

Vandet her i det Sydsjællandske smager sååååååeee godt - så hvad laver jeg nede i bordershoppen med jævne mellemrum for at proviantere kulsyre på dåse??? Uha det smager godt det skidt :thumbup:

Oookay… Har hørt meget skidt om cola hele mit liv og HAR faktisk prøvet, som barn, at lægge en mælketand i cola natten over. Stor skuffelse da tanden overhovedet ikke havde forandret sig… Lod den så ligge i cola i flere uger og intet skete!.. Det er en skrøne:thumbdown:

Ang. kropsvægt: Jeg har drukket 2-4 liter cola light om dagen de sidste ca. 15 år… Måler 171 cm og vejer 51 kg. Om jeg har “snydt” mit stofskifte og derved er blevet tykkere end jeg ellers ville have været det ved jeg ikke. Men, jeg tør ikke tænke på hvordan jeg så havde set ud… Velkommen hjem fra Neuengamme-what

Og jeg har forresten heller ikke haft huller i tænderne siden folkeskolen.

… Jeg tror næsten jeg er ude i at kunne konstatere at cola er sundt og at andre unødigt risikerer deres gode liv og helbred. Jeg kan så anbefale cola-vingummier som kosttilskud :tihi:

Det gør det , især når man det kommer fra Stenved og omegn :wehu:

[quote=Battlestar;171760]nu handler det her indlæg ikke så meget om vægt op og ned :smiley: pyt med det - men om at der var et par påstande der blev fremsat herinde som jeg satte mig i hovedet at tilbagevise… nemlig påstande om cola light

nå - anyway… vidste i at!!! - når man er vant til at drikke 3-4 liter cola zero om dagen og tager en kold tyrker - så tager man ca 4 kg på de første 14 dage ???

det gør man… i hvert fald når man hedder Regitze og har droppet sin vane med cola ZERO over night… i var allesammen så meget efter mig og råbte så meget af stakkels lille bitte mig :ked: :ked: :ked: :ked: at jeg tænkte “ok - de skal dælme ikke dø i synden… jeg skal vise dem skal jeg - vanedannende cola er det rene vrøvl”

og det ER 100% det rene vrøvl, for nu har jeg i 14 dage ikke drukket andet end let perlende apollinaris med FUNs sukkerfri hyldeblomstsaft i (ca 1-20 for det er noget kvalmende sødt stads) og det betyder med andre ord at jeg i de forgangne 14 dage har drukket omkring 28 1½ liters flasker med apolinaris og er i gang med min 3 flaske FUN light…

det eneste cola light jeg har fået var det Annie så mig drikke på Racekattens X-gf og det var min mor der ikke vidste jeg var igang med mit eksperiment…

og da jeg så var på vægten i morges… så var jeg altså betragtelig tungere… og nej - jeg har med vilje ikke ændret noget i min kost eller spist mere fastfood eller trøstespist fordi jeg savnede min cola zero… jeg har spist som jeg plejer… faktisk en anelse sundere fordi PP er på slanketrip…

dermed kan vi konkludere at indholdet af koffein er tilstrækkeligt til at hjælpe forbrændingen lidt på vej men ABSOLUT ikke nok til at være vanedannende… og samtidig at det vist også er teoretisk at man skulle tage på af at drikke light cola … for så ville jeg have tabt mig tilsvarende a jeg holdt op…

jeg er ikke voldsomt taknemmelig for at have rodet mig ud i det her “nu vil jeg ikke drikke mere cola for jeg har noget at bevise”-eksperiment… men… nu følger jeg det til dørs… jeg lovede mig selv at jeg ville give det en måned og det har jeg tænkt mig, for ingen skal bagefter kunne påstå at jeg er afhængig af cola zero, at det er vanedannende eller at man tager på af at drikke kunstigt sødet sodavand…

:wehuu::wehuu:[/quote]

jeg synes altså du er lidt for sej. jeg kunne ikke gøre det:ups::ups::ups:

Kan ligeså godt indrømme det, jeg ville nødigt undvære min Pepsi Max. Jeg drikker også en masse vand i løbet af dagen, men sætter jeg mig ved puteren, så kan jeg kun drikke Pepsi max. Spørg mig ikke hvorfor, men sådan er det bare.:slight_smile:
Knus Elin