Vil det påvirke harmonien i flokken?

Det fungerer jo faktisk ret godt efterhånden, her i det lille hjem. Tarzan, Haylee og Gwendo nyder hinandens selskab, og der bliver leget rigtig meget. Det er jo skønt at overvære :slight_smile:

Mit spørgsmål er:

Hvis jeg nu tog Tarzan med mig, når jeg i ny og næ er væk en dag eller to, og de to små blev passet herhjemme af min veninde… det sker nok gennemsnitligt en gang i måneden. Tror I så det vil risikere at få indflydelse på den lille flok?

De små er jo kun 7 mdr, så det er selvfølgelig Tarzan, der er overhovedet herhjemme. Har det noget at sige, ift. at “kidnappe” ham med af og til?

Det er vel det samme I, som tager på udstillinger i udlandet m. overnatning osv. gør? Er der nogensinde problemer, når I så kommer hjem igen?

Jeg skal ikke kunne sige, om det vil være for stressende for Tarzan. Umiddelbart virker det bare som om, at det er mere stressende for ham at være ladt alene hjemme med kattepasserbesøg 2-3 gange om dagen. Han angriber og bider kattepasseren, kaster op og virker utilfreds, når jeg kommer hjem…indtil jeg har været hjemme i et døgns tid, så er alt ved det gamle. Førhen har han altid været vant til at være med mig på farten i weekenderne, og det har han altid taget pænt.

Hvad tænker I? Er det at “lege med ilden” i forhold til flok-harmonien?

Jeg oplever ikke problemer i flokken, hvis en af kattene er væk et par dage - f.eks. i forbindelse med udstillinger.

Hvis Tarzan har det så skidt med at du er væk, eller med at der kommer en kattepasser, så synes jeg, du skal prøve at tage ham med dig.
Tarzan er jo en kat, der er god til at vise om han trives, så du vil sikkert ret hurtigt kunne se/mærke om det er det rigtige valg.

Mange tak for dit svar Hanne :slight_smile:

Det lyder godt, at du ikke har oplevet problemer med det, og ja…det er nøjagtigt hvad jeg tænker; at Tarzan nok ret hurtigt skal sende signaler om, hvorvidt det er en god ide eller ej, så jeg må jo bare prøve. Så tror jeg, jeg tager ham med hjem i weekenden (lørdag til søndag) :slight_smile: Åh, det tror jeg, han vil elske. Til jul, hvor vi skal hjem i lidt længere tid, skal de alle 3 med :slight_smile: Jeg er allerede begyndt at gå små ture på 5-10 minutter med “killingerne” i transportkassen, så de kan vænne sig lidt til det :tihi:

Jeg synes, det lyder som en god idé at prøve. Så får han også lidt alenetid med dig uden forstyrrende nullere, og det trænger han måske til ind imellem. Han har jo været vant til at have dig for sig selv :slight_smile: Og hvis han har været vant til at blive slæbt med til Ærø, København og Nordjylland m.m., så vil han næppe tænke over, at situationen skulle være anderledes nu, selv om nullerne er kommet til. Han vil sikkert bare blive glad for at komme med.

Det kan give uro i flokken, men behøver absolut ikke gøre det.
Jeg synes det lyder som en god idé at prøve det :slight_smile:

Hopper med på koret om at du skal afprøve det, og tror Tarzan vil synes det er dejligt… Kan dog forestille mig at nullerne vil være lidt forvirrede og kede af de i starten over at både du og han er “væk”

Helt enig med resten af koret.
Tarzan har været vant til at rejse, så lad ham beholde det som sit lille privilegium. Bimserne er ikke vant til det, så lad dem nyde hjemmelivet så meget som muligt. :slight_smile: