Vil I lade blind stor killing sove ind

Hej
Jeg står i en øv dilemma, eller rettere min datter gør. Hun er for nyligt flyttet fra kæresten og hjem igen. De fik sammen to killinger i december. I aftes kom eksen om med den ene af kattene og fortalte den ikke var ok.
Det havde han ret i , der var noget helt galt så i dag har jeg været forbi dyrlægen.

Katten på 6 mdr er konstateret blind og derudover har hun øremider der har lukket ørerne fuldstændig til og oveni dette er hun neurologisk udfordret. Hvor hun får små “anfald” hvor hun stivner og har problemer med koordination af benene bl.a.

Hun har tid til imorgen tidlig, hvor hun skal bedøves og have renset ørerne, men datteren og jeg er kommet i tvivl om, om hun måske er bedre tjent med at sove ind.

Vi er i tvivl om livskvaliteten for hende og især fremtiden.

Vi har i forvejen 4 voksne katte der er inde/ude katte, men hun kan jo ikke komme ud med hendes udfordringer. Vi er ekstremt i tvivl og kunne godt tænke os at hører fra andre katteelskere. :pray:På forhånd tak for indput, tanker og forslag

3 Synes om

Jeg ville snakke med dyrlægen om hvordan de vurderer katten. Neurologisk udfordret kan spænde over meget, og det er nok bedst at høre hvad dyrlægen, der kan se katten, tænker om det.

Som indekat har de fleste katte dog faktisk et godt liv som blinde også, er det man generelt hører fra folk der har haft en blind kat.

4 Synes om

Jeg har været ved dyrelægen idag og vendt det med hende. Hun ser en kat der er nysgerrig og har mod på livet, så på det rent helbredsmæssige punkt er der ikke noget. Det er mere livskvaliteten også i forbindelse med hun skal indlemmes i vores lille katteflok på fire voksne, der går ud og ind. Hvor hun vile skulle være indekat.

4 Synes om

Personligt ville jeg give det en chance. Det er jo umuligt at vide hvad livskvaliteten bliver uden at prøve det af. Killingen kender jo ikke andet, så den kan sagtens få et fint liv indendøre.

Og den vil jo også altid kunne aflives senere, hvis det viser sig der er andet og mere galt med den, som gør dens liv uværdigt.

Det er nok mere om I selv kan overkomme det? Og kan I ikke det (hvilket er helt fair), men katten stadig har det godt, så kunne den måske genhuses?

7 Synes om

TRIST UPDATE

Katten fik flere neurologiske anfald, vi ved ikke hvad det er, minde rom epilepsi, og et kraftigt meget langvarigt anfald sent i aftes. Hun vågnede aldrig rigtig igen efter det og vi var afsted akut med hende hos dyrlægen, der hjalp hende det sidste stykke over regnbuen.

Det var absolut ikke den drejning vi havde forudset, men må bare tro på at hun er et bedre sted…

Vi har brugt dagen på at komme os over chokket og krammer de øvrige katte lidt ekstra her til aften.

Tak til jer der har læst med og tog jer tid til at komme med input

God aften

19 Synes om

:kram:

:lys:

:kram: til jer

Hvil i fred lille missepige :lys:

Det gør mig meget ondt på jeres vegne

Det gør mig ondt :kram:

Det gør mig ondt at I skulle have sådan et chok. I det mindste er der ingen tvivl om, hvad der var bedst for katten - den endte med selv at give jer svaret :heart:

6 Synes om

:kram: til jer

Det gør mig ondt

:kram: