Vil ikke spise deres fiskeolie

Jeg har købt Olivers fiskeolie og bodyboost for at forebygge ledproblemer hos mine drenge. Men de vil skisme ikke spise det. Jeg har hældt det over både våd og tørkost og de nægter pure at æde det :argh:
De fik det første gang igår aftes og de har kun spist meget lidt af det :mad: Jeg vil jo heller ikke sulte dem jo.
Har i nogen forslag til hvad jeg kan gøre :?:kryds:

  1. Sørg for at de er sultne.
    Det er sværere for os end for dem. Gør evt. det, at du kun giver dem en lille smule tørfoder, inden du går i seng, så du er sikker på, at de vil være småsultne dagen efter. Fordel: Du kommer ikke til at se på dine små stakler :wink: (med mindre du altså selv har vænnet dem til, at de kan vække dig for at få mad). Og jeg har i hvert fald erfaret med min kat, at hun spiser mere i dagtimerne end i aften/nat-timerne, så fodereksperimenteren er dømt til at mislykkes, hvis jeg først serverer det nye, når jeg er kommet hjem fra skole/arbejde. Det skal serveres som morgenmad.

  2. Det er faktisk ikke ret meget fiskeolie, de skal have. Jeg bruger selv Grizzlys, da den har et rigtig flot forhold imellem omega 3 og 6. Den købes i pumpeflasker, og selvom jeg kun har en lille flaske beregnet til katte og små hunde, så skal min lille kat kun have 0,2 “pumpeslag” pr. dag - det er dælme ikke ret meget.
    Nå, men derudover, så skal du lade være med at give fuld mængde fra starten. Katte er super vanedyr, og alt hvad der smager eller føles anderledes i konsistens har risiko for at få bagdelen. Nøjs med en lille bitte smule på noget lææækker mad og forøg kun langsomt til normalt mængde.

God fornøjelse :slight_smile:

Super god ide. Det havde jeg slet ikke overvejet at starte langsomt op.
Jeg forsøgte mig lige med mine egen fiskeolie kapsler og sån en spiste Mushu med velbehag :høhø: Tossede mis.
Jeg vil imorgen tidlig forsøge mig med en lille bitte smule vådfoder og en endnu mindre smule olie. :kryds:

[quote=Celina;254386]Super god ide. Det havde jeg slet ikke overvejet at starte langsomt op.
Jeg forsøgte mig lige med mine egen fiskeolie kapsler og sån en spiste Mushu med velbehag :høhø: Tossede mis.
Jeg vil imorgen tidlig forsøge mig med en lille bitte smule vådfoder og en endnu mindre smule olie. :kryds:[/quote]

Lige et dumt spørgsmål :ups: men er der forskel på dine og deres kapsler? hvis han kan lide dine kapsler, “sker” der så noget ved at han får dem istedetfor? :?

Der står på deres flaske at mennesker også kan spise det så jeg antager at det er lige harmløst.
Men det er jo bare det at det kun var mushu der igår ville spise kapslen de andre suttede lidt på den og legede med den :S

[quote=Celina;254726]Der står på deres flaske at mennesker også kan spise det så jeg antager at det er lige harmløst.
Men det er jo bare det at det kun var mushu der igår ville spise kapslen de andre suttede lidt på den og legede med den :S[/quote]

Kære Celina-pige…:slight_smile:

Prøv at klippe hul på kapslerne og hæl indholdet ud over deres mad
(prøv med en lille portion) og lidt ad gangen. :slight_smile:

[quote=Mona Jensen;254731]Kære Celina-pige…:slight_smile:

Prøv at klippe hul på kapslerne og hæl indholdet ud over deres mad
(prøv med en lille portion) og lidt ad gangen. :)[/quote]

Ja det er jo det jeg faktisk har gjort bare med deres alm flydende fiskeolie som de nægtede at spise, men jeg prøver senere med en noget mindre mængde olie end jeg gjorde igår :smiley:

Celina…hvis de ikke kan lide den til katte. (i små mængder)
Ville jeg prøve den til mennesker. :slight_smile: (i små mængder)