[QUOTE=CarinaJ;939668]Vores kat vil bare ikke spise nogle af LUX-dåserne fra Aldi. Jeg har i de sidste 2 uger været nød til at smide meget af det ud pga at det blevet for gammelt. Han nægter at spise det men spiser sin tørfoder med vellyst og jeg synes bare at han skal have noget vådfoder.
Jeg kunne gå tilbage til poserne fra Lidl, som jeg ved han er vild med og bare give ham 1/2 pose om dagen.
Kunne godt bruge nogle forslag til, hvad jeg skal tilbyde ham af vådfoder, da jeg gerne vil fortsætte med at give ham noget vådfoder uden sukker[/QUOTE]
Her i vores lille missebo, svarer missionen med at finde noget vådfoder den store kan lide, lidt til at finde den hellige gral, 4 gange.
Jeg har seriøst prøvet et MEGET bredt udvalg af vådfoder, lige fra den absolut billigste i SPAR, til Porta 21, til rejer, tun, og gud ved hvad ellers jeg har prøvet at fodre de katte med, interessen svinger fra 2 slik, også skride, lige til det blik vi alle har fået ‘Jeg vil ikke råde dig til at lukke øjnene i nat’. Omvendt, så eeeeeeelsker han sit Sanabelle tørfoder, pånær selvfølgelig, når hans uvidende tobenede tjener har glemt at fylde efter, så skålen er halvt fuld af halve stykker tørfoder, og alle ved jo at de halve stykker, er fuldstændigt uegnet til misse foder.
i starten gik jeg helt i panik, og købte ind med arme og ben til det stakkels udhungrede lille kræ, men efterhånden opdagede jeg at han åbenbart får det han skal fra tørfoderet, og så ca, hver 3-4 dag, får de en halv dåse tun i vand, hver, og de lever i bedste velgående. så mit råd må være, tag det roligt, så længe han spiser fint af sit tørfoder, og ikke taber sig, så har han det fint, det andet der med at trawle land og rige rundt efter diverse mærker af foder, giver kun skuffelser, og en tom tegnebog.
(og i den forbindelse kan jeg da liiige nævne at jeg har 23 dåser Smilla Geflügeltöpfchen mit rind på lager, hvis nogen mangler
)