Vil sælge når killingerne er 8 uger

http://www.baboom.dk/html/mar_vis.asp?MarID=167827

Hun vil bare ikke høre . Hun sælger alligevel killingerne når de er 8 uger . Grrr . Bliver ret sur over så ligeglad hun er . [smilie=hate-boid.gif]

Ja der er desværre altid nogle, der er uden for pædagogisk rækkevidde [smilie=hate-boid.gif] [smilie=hate-boid.gif]

Altså jeg gider ikke skrive mere til hende . Har opgivet for hun er jo så meget klogere (ironi kan forekomme)

Gad vide hvad hun ville sige til at få fjernet hendes barn som 8 uger gammel.

ja det ville hun jo nok ikke syntes så meget om . Men bliver så irriteret -uh

ja det ville hun jo nok ikke syntes så meget om . Men bliver så irriteret -uh[/quote]

Ja det kan jeg godt forstå du gør, men prøv at spørge hende om hvad hun ville sige det.

ja det ville hun jo nok ikke syntes så meget om . Men bliver så irriteret -uh[/quote]

Ja det kan jeg godt forstå du gør, men prøv at spørge hende om hvad hun ville sige det.[/quote]

Det gider jeg ikke for så siger hun sikkert bare : ‘Det ikke det samme’

Ja det kan jeg godt forstå du gør, men prøv at spørge hende om hvad hun ville sige det.[/quote]

Det gider jeg ikke for så siger hun sikkert bare : ‘Det ikke det samme’[/quote:1kmvsja2]

Ja jeg ved, men hun burde ha’ den, men måske hun ikke har børn, og så fatter hun det nok slet ikke.

Det gider jeg ikke for så siger hun sikkert bare : ‘Det ikke det samme’[/quote]

Ja jeg ved, men hun burde ha’ den, men måske hun ikke har børn, og så fatter hun det nok slet ikke.[/quote:1e2jg3lp]

Nej nemlig .

Nu har jeg ihvertfald skrevet til hende.

Mit svar:
Kristina - det er forkert af dig at tro, at killingerne ikke er afhængig af deres mor, når de kun er 8 uger gammel.

det vil svare til, at du smed dine 15 årige børn ud, fordi de har lært at spise selv…

8 uger: Killingerne skal begynde at lære at jage. Moren bringer døde eller halvdøde mus med hjem og viser, hvad de skal gøre ved dem. Moren er aldrig væk fra killingerne i længere tid end en time. Og killingerne dier, når hun kommer hjem eller selv kalder på dem. Moren kan af og til gå væk fra killingerne for at få fred, men hun skrider ind, når killingernes leg med hinanden bliver for voldsom.

9-10 uger: Moren bringer nu levende mus med hjem til killingerne, viser, hvordan man slår musene ihjel og lader så killingerne selv prøve. Killingerne dier stadig 4-5 gange om dagen. De bruger megen tid på at lege med moren, som dog begynder at afvise dem af og til.

10-12 uger: Moren slipper levende mus løs foran killingerne, så de selv skal fange dem. Hun griber kun ind, hvis musen er ved at undslippe. Killingerne dier stadig ca. 2 gange dagligt. Dette sker dog mindre og mindre ofte på morens initiativ, men killingerne får lov, hvis de insisterer, og der er tilfælde, hvor killinger dier så sent som i 16-ugers-alderen. Moren tager længere og længere ture væk fra killingerne, og hun lægger sig sjældent hos dem.
Kattekillinger er således i lang tid meget afhængige af deres mor. Det hænger nok bl.a. sammen med, at katte skal have lært at klare sig selv, når de skal væk hjemmefra og etablere deres eget territorium (se Dyrenes Beskyttelses pjece Kønsmodning og neutralisering af katte). Katte er territoriale af natur. Dette betyder, at de ikke vil indordne sig under en leder.

Du kan læse mere her: http://www.kattegalleri.dk/html/for_mes … G_ID=34626

Dette er ment på en venlig, men bestemt en hjælpsom måde.

Det kan hun da i hvert ikke misforstå, venter spændt på svar.
-thumbs

Har lige set du har skrevet det . Gad vide hvad hun vil svare til dén :smiley:

Har lige set du har skrevet det . Gad vide hvad hun vil svare til dén :D[/quote:yh2m6ujr]

Hun gad ikke mere af vores “PJAT”, og at hendes katte aldrig havde slæbt noget med hjem - OG så slettede hun mit indlæg [smilie=hate-boid.gif]

Hvis man tænker på det fysiske behov kan killingerne faktisk godt undvære deres mor fra 8 uger og man ser endda hunkatte der fravænner i den alder, ofte det mange ignorante personer misforstår som, at nu er de flytteklare. MEN de kan ikke undvære samspillet med hinanden!!! Det er i denne alder, helt op til 16 uger( en af årsagerne til at mine sjældent flytter før 15-16 uger) at de lærer at opføre sig korrekt i kattesocial sammenhæng. Det er vigitgt at de via leg og “slåskampe” og interaktion med morkatten og evt. andre voksne artsfæller lærer hvordan og hvornår de skal stoppe, underkaste sig eller vige tilbage fra en konflikt.
Det man har en risiko for istedet, er en killing som f.eks. ikke kan fungere godt socialt med andre katte og forstå “kattesprog” og kan have aggressive tendenser, ikke kun overfor andre katte, men også overfor sine mennesker såsom angreb på hænder og fødder.

Marina

Nogen fatter bare intet [smilie=hate-boid.gif]

Nemlig . Men prøv du at forklare HENDE det . [smilie=hate-boid.gif]

Nemlig . Men prøv du at forklare HENDE det . [smilie=hate-boid.gif][/quote]

Nej, hun er sandsynligvis udenfor pædagogisk rækkevidde. Men jo mere oplysning der er på diverse fora, hjemmesider, kattesteder osv. jo sværer vil det blive at finde købere til disse killinger.
Det er dem vi skal prøve at nå.

Marina

Nemlig . Men prøv du at forklare HENDE det . [smilie=hate-boid.gif][/quote]

Nej, hun er sandsynligvis udenfor pædagogisk rækkevidde. Men jo mere oplysning der er på diverse fora, hjemmesider, kattesteder osv. jo sværer vil det blive at finde købere til disse killinger.
Det er dem vi skal prøve at nå.

Marina[/quote]

Enig -thumbs