Vil to små brite brødre dele bakke ... og madskål?

Åh det gør mig ondt - det må have været virkelig chokerende. :ked:
Jo, du kan tro vi kender smerten ved pludselig at mangle et familiemedlem og en god ven. Det gør SÅ ondt. Kram til dig…
:lys:

Vi havde i mange år to kuldsøstre. De delte uden problemer samme kattebakke, vand og madskål (e) - vi bruger både vådmad og tørkost. Det gør dem vi har nu også, deler madskåle; dog har vi længe haft og får snart igen tre katte, så derfor har vi nu to bakker. Med godt grus og to daglige rensninger går det fint :slight_smile:
De knytter sig skam til deres mennesker. Meget. Men lige den ekstra dimention, som vi ikke kan give, får de fra hinanden. En ven at lege med, at sove med, en der hjælper med at holde ørerne rene :wink: Det bedste fra begge verdener.
Held og lykke med de to pelskugler :slight_smile:

Her er der 4 stks katte, 1 vandfontæne, 1 vandskål, 1 skål med tørfoder, 1 kattebakke og når de får vådfoder får de det på 1 stor tallerken… Det fungere herhjemme, men prøv jer frem, måske der skal andet til hos jer :slight_smile:

Aller først, hvor gør det mig ondt i har mistet så dejlig en bamse:(, hvor var han fin:).
Jeg har selv mange katte og de er en rigtig god ide med to katte:ok:, de kan give hinanden lige DET, som vi ikke kan, og som en del har sagt, så oplever jeg heller ikke at de er mindre kæle, her i huset sover vi 9 sammen om natten og de 8 er altså katte:uha:, men de ellllsskkeeeeer det, det bliver rigtig hygget og hygge vasket:hjerte::hjerte::hjerte:

To brødre kan sagtens dele :slight_smile:

Her hjemme har jeg to brødre gående og de deler alt både bakke, madskåle og vandskål. De har kun to madskåle, fordi jeg synes de var helt vildt søde, men lidt små, så medmindre jeg gider fylde i flere gange dagligt fik de to :tihi: Til vådfoder har de en stor skål som de sagtens begge kan spise af samtidig.

Hej Claus

Som I ved, så gør det os virkelig ondt, at I har mistet Winston.
Winstons navn på stamtavlen er DK Gugs Jesse James og vi mistænker også, at han døde af HCM. Hans stamtavlekan ses på Pawpeds sammen med skanningsresultater for familien. Begge forældreog alle 4 bedsteforældre er skannet fri for HCM, og det giver en ide om, hvorvanskeligt det er at opdrætte Briter. Der er ingen positive skanningresultateri en 4 generationers stamtavle.
Winstons mor er DK Gugs Frigg som døde af FIPca. 3,5 år gammel og hendes hjerte blev undersøgt på Life. Der var ingen tegnpå HCM. Winstons far er Beachhills Cubix som senest er skannet fri i en alderaf 4,8 år.

Betyder det at der ikke er HCM i familen? Nej, der er desværreHCM overalt i briten. Winstons halvbror DK Gugs Hieronymos Maximus er f.eks. fornylig skannet positiv.

Går man en brites famile efter for positiveskanningsresultater, vil der som regel altid være nogen og som regel ogsåtættere end fætter-kusine. Det kræver selvfølgelig, at der er skannet mere endbare nogle få katte i slægten.

Som killingekøber skal man være klar over, at der ikkefindes HCM-fri linier, men man skal nok ikke købe en kat, hvis forældre katteneer direkte efter en eller flere positive. Tjek på Pawpeds og spørg opdrætteren.

Som opdrætter skal man specielt ikke opdrætte på hunnerefter positive katte, da hunner meget sjældent udvikler målbar HCM, selv om dehar dårlige gener.

Mvh
Dennis og Mariann – DK Gugs