Vildkat og mærkelig opførsel

Jeg ved ikke om, det er en normal opførsel, derfor spørger jeg jer herinde…Igår kom der en rød meget misligeholdt kat, ind på vores terasse, og skræmte vores missemor…eller rettere hun var meget GAL. Jeg ville så jage den væk, men den var helt ligeglad, og rokkede hovedet lidt fra side til side, mens halen ligesom blot lå på jorden…(den så syg ud, på en måde og så alligevel ikke, men havde en mærkelig opførsel) Til sidst gik den ( imens jeg var inde for, at se, hvordan man skal håndtere en halvsyg kat) , men nu kommer mit spørgsmål, hvad gør man, hvis man finder en syg kat?, det er jo ikke min, men den så virkelig vild ud…

Man får fat i en fælde, fanger katten, tager den til dyrlægen og lader den få fred…

Ok…jamen skal jeg betale for det? og hvad nu, hvis den kan blive helbredt? jeg skal altså ikke have flere katte…:slight_smile:

Når der er tale om en herreløs kat gælder bekendtgørelse om indfangning og aflivning af herreløse katte

Du skal kontakte din kommune og høre om de har en aftale med en kattefanger/dyreværnsorganisation

[QUOTE=Beydana;1051789]Når der er tale om en herreløs kat gælder bekendtgørelse om indfangning og aflivning af herreløse katte

Du skal kontakte din kommune og høre om de har en aftale med en kattefanger/dyreværnsorganisation[/QUOTE]

Tak skal du have :wink:

Prøv at spørge din dyrlæge, der er nogle der har en aftale med DB om aflivning af syge herreløse katte, hvor DB betaler dyrlægens udgifter.

Da jeg boede i nordjylland havde min daværende netop en sådan aftale med DB så jeg har fået aflivet flere syge vildkatte som kom forbi. Og nej de blive ikke behandlet, kun aflivet.

Hvis det havde været en “rigtig vildkat”, var den stukket af, da du kom, med mindre den var alvorligt syg.
Ellers kunne det være en hjemløs tamkat.

Jeg havde prøvet at lægge noget stærkt-duftende foder i en stor transportkasse og håbet på, at katten ville gå derind, så jeg kunne liste lågen i efter den. Eftersom den ikke var bange for dig, kunne det måske være lykkedes.
Selv var jeg derefter taget til dyrlægen med den, men du kunne have ringet til 1812 og bedt dem om at hente den.

Jamen det er så det, jeg ikke rigtig ved om den var, fordi den reagerede på den måde den gjorde…men som sagt, den var væk, da jeg var inde for at undersøge mulighederne…