Vildkatte killinger

Flyttede til Spanien for 3 mdr. siden, med vores lille Belanna mis- Miv er flyttet til børnene.

Anyway, vi drukner i vildkatte.
Meget tynd, tynd, kat, som endelig er begyndt at få lidt sul på.

Så var der 4 killinger, helt knaldsorte, der pludselig dukkede op. Mormis kan aes, men killingerne er ikke til at komme til- vil mene de er 12-16 uger nu.

Mormis nummer 2, vældig gravid og fandt hende med 2 killinger i en busk- tog dem ind, så de ikke også bliver vilde- har et par dage senere fundet 3 mere. :frowning:

De lever heldigvis allesammen og har fred i et værelse for dem selv.
Sidst fundne mis vejer 145 gram og den største 197 gram- alle har åbnet øjnene nu.

Har ikke haft killinger siden 1996, så ved 3 uger begynder de at skal have mad ? Opløst og blandes med ?
Hvornår begynder de at skal introduceres til bakken og har i andet vigtigt input ? Ormekure, hvornår ?

Vi er på 14 vildkatte nu :uha: og ja, planen er at få dem alle fikset- heldigvis billigere hernede.

Link til billeder på Facebook:
https://www.facebook.com/BuffyCia/media_set?set=a.1443475469077354.1073741908.100002447433714&type=3&pnref=story

sjovt at ingen har svaret …
vil mene de begynder på rigtig mad i 4-5 ugers alderen, ville sætte killinge tørfoder til dem og holde øje med om de går ombord
bakken - jo før jo bedre
ormekur…de små har næppe orm, de store…hvis ikke du kan komme til dem er det jo ikke nemt, men der ville jeg lige ta’ Dr. Dyr med

De begynder at kunne spise selv ved 4-5 ugers alderen. Ormekur første gang når de er godt igang med at spise selv - det er sikkert en god ide allerede ved 6 ugers alderen, når mor har været fritløber, for de har med næsten 100% sikkerhed orm fra hende. Og de ser vel nok fine ud :slight_smile: Sjovt der er en masket iblandt dem :slight_smile: Og sikke en farve den røde har, en rigtig “ginger” kat! Godt de er så heldige at de er endt hos jer :ok:
VH
Susanne

Jim: Kan heldigvis komme til dem- har jo taget dem ind. :slight_smile:
Kostede lige en tur på skadestuen pga. bid fra morkat, da jeg lige måtte have hende ud og hjælpe med at lokalisere de sidste og bar hende så ind, da jeg ikke kunne risikere hun smuttede fra mig.

Susanne: Ja, vi havde også snakket om, om der mon var forskellige fædre.

Prøvede at lave fødekasse til mor, men så flytter hun de små, så de ligger bare på et håndklæde på gulvet et bestemt sted ½ under en seng.
Hun er begyndt at bruge bakken- kunne hun heller ikke finde ud af, men ellers meget sød og mild, når hun ikke er stresset.

Jeg kan ikke svare på noget, for jeg ved ingenting om killinger. Men det er godt nok en fin og varieret lille flok :slight_smile:

Mor er sort tortie, hvilket betyder at hun kan lave både røde og sorte killinger, så det er helt normalt at de er kommet, og noget så fint at begge er klassisk tabby :slight_smile: Maske genet bæres skjult, så det er ud fra farverne meget plausibelt kun med en far :slight_smile: (som så er tabby)

Må vi andre ikke se et billede, os der ikke er på facebook? :bebe:

Her Skattekat :slight_smile:

:smelter:

Tak for at i tager jer af dem:tak:

Ser lige om jeg kan hitte ud af det nye her.
Godt nytår til alle. :slightly_smiling_face:

Lige en update herfra- Skinny den meget tynde er blevet pæn, vi har stadig alle 5 killinger, der roamer hele hus og have nu og derudover de 6-7 katte, der dagligt kommer her og spiser plus vores egen lille Belanna.
Venter pt. på svar fra en hjælporganisation, så vi kan få alle kattene neutraliseret billigt.

Det med billeder, skal jeg vidst lige sætte mig mere ind i.

9 Synes om

Tusind tak for opdatering :smiley: Godt nytår til jer ⛤

3 Synes om

Det er SÅ nemt! … du kan bare trække dem over fra, hvor du har dem liggende :slight_smile:

2 Synes om

Skattekat: Kan man trække fra Facebook ?
Anyway- offentligt album her med en del billeder.

https://www.facebook.com/BuffyCia/media_set?set=a.1443475469077354.1073741908.100002447433714&type=3&pnref=lhc

Alle killinger ender med at blive her- ikke til at omplacere katte ( og hunde ) hernede og nu er vi også blevet ret knyttet til dem.
Missemor blev lukket ud for en måneds tid siden og har kun set hende få gange siden.
Hun mødte de små for første gang siden i går og de skulle åbenbart bare have en på kassen.

Vores grund er indhegnet med industrihegn og kæmpe gate og bor på en blind vej, så det er rimelig kattesikkert- de andre 4 vilde killinger ( fra andet kuld, med anden mor ) m.m. har taget ok imod killingerne.

1 Synes om

De små liv var heldige med, at det var mennesker med hjerte for katte, der fandt dem :heart_eyes:

:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

1 Synes om

På Facebook kan du bl.a. højreklikke på billedet, vælge Kopier webadresse og så sæt ind i et indlæg. Som jeg har gjort her. Det kræver selvfølgelig stadig, at billedet ligger i et offentligt tilgængeligt album, hvis alle skal kunne se det :slight_smile:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/25073107_1538750082883225_3460449014463027547_o.jpg?oh=f0d0944949d82779e40360612a8f14e3&oe=5AF84E84

Jeg tror, der er mindst 7 forskellige måder at sætte billeder ind på, og de er alle nemmere end i det gamle system :slight_smile:

4 Synes om

Tak Galath- må prøve. :slight_smile:

Smukke Kazu på billedet.
Hun havde en luftvejsinfektion på et tidspunkt, men var lige forbi doktor dyr og hun kom på antibiotika i 5 dage, så hurtig bedring derefter- havde opdaget det hurtigt, så intet på lungerne, men hun hostede og nøs.