Vildkatte søger nyt hjem

5 uneutraliserede vildkatte mangler nyt hjem, da de desværre ikke længere er velkomne i mit boligområde. De er håndsky, men er vant til mennesker og kommer hen, når der bliver fodret. Vinteren er på vej og jeg frygter at de vil fryse ihjel, så jeg håber at finde et sted til dem, hvor de vil blive fodret og har mulighed for at få læ for vejret. Hvis ikke jeg finder dette, vil Kattens Værn indfange og aflive dem.

Synes nu ærligtalt at hvis de er sky og fertile, og ikke længere ønsket, jamen så gik dem fred.
Tror ikke i finder noget hjem til dem desværre.

Det kommer så sandlig an på hvilken kommune du bor i for det er ikke hvor som helst kommune ville betale for vildkatte med det sagt så kan du selv komme til og betale …

Mariagerfjord kommune har lige opsagt aftale med dem

hjælpen kan være en aflivning, når vi snakker sky og fertile katte.
så længe de er fertile og uhåndterbare, så skal man næppe forvente at nogen straks træder til.

Jeg mener det bedste for kattene vil være at blive humant aflivet hos en dyrlæge.
Det gør ikke ondt at være en død kat, men det kan gøre forbandet ondt at være en uønsket fertil kat…

Fertile katte vil i løbet af et års tid kunne blive til rigtig mange…og det giver endnu større problemer for kattene.

Måske kunne beboerne i området splejse til indfangning OG genudsætning af kattene i området.
(Tal evt. med Kattens Værn om pris og evt. mængderabat).
Kattene vil så ikke kunne formere sig, være testede for FIV/FeLV, øremærkede og vaccinerede.
I slipper for kattejammerrock i parringstiden og har en god og sund bestand af musse- og rottefangere, der holder andre katte væk.

Bliver kattene fjernet permanent, kommer der bare andre til.

Enig med Hanne. Genudsætning af en kontrolleret bestand af sunde, neutraliserede katte har løst problemet mange andre steder. :kryds: