Ville I give efter?

Dum som jeg er - så er jeg kommet i kløerne på magasin firmaet Bonnier. Til Jer der ikke kender det, så tilbyder de altid 2 blade af fx Iform, illustreret videnskab etc + en gave.

Jeg bestilt iform + en gave jeg aldrig fik.
De bliver så ved med at sende mig blade - som jeg uåbnet sendt retur med note om at jeg ikke ønsker mere fra dem. Nu har jeg så fået et girokort og en venlig hilsen om, at jeg meldes til Inkasso såfremt jeg ikke betaler.
Jeg betaler og henvender mig pr. mail til dem, og beder dem omgående stoppe mit abonnement.
Jeg får et knapt så venligt svar tilbage, om at mit abonnemt automatisk var stoppet, da de havde givet sagen videre til deres advokat.

Jeg forventer et girokort med store gebyrer på - som jeg altså ikke har i sinde at betale.

Jeg kontaktede derfor forbrugerstyrrelsen igår (som selvf. godt kendte til Bonniers beskidte måde at sælge på)
Hun sagde, at jeg ikke skulle betale nogen regning der kom fra advokaten - og at man skulle igennem fogedretten etc, for at komme i inkasso.

Men hvem gider stå med en inkasso sag hængende over hovedet? og hvad gør man hvis firmaet ikke makker ret?

Jeg har henvendt mig igen pr. mail til Bonnier og forklarer at jeg jo har betalt girokortet, (på ting jeg ikke engang har modtaget) og at jeg derfor ser den sag ude af verdenen.
Svaret var: at de ikke kunne hjælpe mere, da sagen var givet til advokaten.

Jeg mener jo ikke, at det er mit ansvar at skulle hive fat i deres advokater, når jeg HAR betalt regningen.

Ærlig talt, så ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre, hvis de bliver ved med at sige jeg skal betale mere?
Ville I lade være med at betale og frygte inkasso?
Og har I gode råd til at komme ud af kløerne på sådanne firmaer?

Forbrugerstyrelsen tager kun sager hvor det drejer sig om +800 DKK, måske min sag kommer derop - så vil jeg helt sikkert klage til dem

Jeg må så nok indrømme, at jeg faktisk synes, at du selv er lidt ude om det.
Sådan nogle abonnementsvilkår kræver som oftest, at du pr. post afmelder dit abonnement i god tid - og ikke bare nægter modtagelse / sender blade retur.
Da du bestilte de 2 blade + gave har du med garanti skrevet under på, at abonnementet fortsætter under normale vilkår efter de 2 blade, hvis du ikke inden da har haft afmeldt dig. Og det har du jo åbenbart ikke?
Vi kan godt blive enige om, at sælgers vilkår er snørklede og ikke vildt forbrugervenlige. Men du har selv skrevet under på dem.

Jeg ville lade være med at betale og hvis der kom et inkassobrev, vil jeg ringe til dem og lave en indsigelse.

Jeg havde ellers ikke noget problem med at melde mig ud af dem.
Jeg betalte for de blade jeg fik, og jeg mener også at der stod en dato for hvornår man senest skulle afmelde sig hvis man skulle undgå at modtage det næste blad.
Det gjorde jeg så via mail og jeg ar hverken fået blade eller girokort mere :slight_smile:

Man kommer først i inkasso og derefter i fogedretten :slight_smile:

Jeg ville tage kontakt til advokatfirmaet, hvis du har fået navnet og så snakke med dem. Det er for dumt bare at lade stå til efter min mening, da du risikerer beløbet bliver højere og højere - hvis du ender med at skulle betale, f.eks. er det jo ikke gratis at blive indkaldt til fogedretten.

Subsidiært vil jeg da gerne hjælpe dig, men først når min sidste eksamen er overstået den 19. juni. Hvis du ikke har afmeldt bladet i overensstemmelse med deres regler, hænger du som udgangspunkt på det, medmindre reglerne er meget indviklede.

de giver sig - jeg har selv været turen igennem med et bo bedre som jeg nægtede at betale for…

Altså, jeg mener der står et eller andet om, at al afmelding skal ske pr. mail, via hjemmeside eller pr. telefon…

Jeg har heller ikke haft problemer med dem…

Jeg har aldrig haft problemer med Bonnier - fik Bo Bedre gennem længere tid.

Men så her den anden dag, ringede en overgearet sælger og forsøgte at prakke mig IForm på (inkl. gave) som nu var MEGET MEGET bedre end tidligere.

Han var klar til at sende girokort med det vi havde aftalt så jeg kunne sige ja eller nej - om jeg stadig boede i Århus C.
Det gør jeg så HELDIGVIS ikke - så han kunne godt glemme det.

Måtte simpelthen afbryde ham for at få et ord indført - nemlig at jeg ikke var interesseret.

Puha - tror aldrig jeg vil have abonnement der igen.

Havde dog ikke problemer med afmeldig osv sidst jeg var kunde, men bryder mig ikke om salgsmetoderne.

Jeg fraråder telefonisk henvendelse - da det ikke kan bevises, at du har
kontaktet dem telefonisk.:S

Ifølge lovgivningen er en mundtlig aftale ligeså god som en skriftlig -

Men således er virkeligheden ikke.

Altid…altid et skriftligt brev -
hvor du har taget en kopi til dig selv, inden afsendelse.

I en retssal er der “ingen ømme følelser”

Der gælder sætningen: Det handler ikke om at have ret -
Men at få ret :S

Den sag kan ikke vindes…
Får du en tilsigelse til Fogedretten, og taber du - skal du også betale sagens omkostninger.

Bed advokaten (skriftligt) om en opgørelse af sagen.
Og betal…det er og bliver det billigste for dig.

Jeg har arbejdet som advokatsekretær i mange år - inden jeg skiftede
“løbebane”
God vind - min pige :wehuu:

Der var en tid, da jeg dyrkede deres tilbud en del - mest de dengang gode tillægsgaver.
Så snart det antal nr, man skulle aftage, var kommet (det ændrede sig på et tidspunkt fra 1 til 2), betalte jeg giro og afmeldte per godt glds brev (nå ja, postkort).
De har fået mange postkort fra mig, hvor der blev gjort klart, at yderligere numre ville blive returneret, og havde nul interesse. Skrev de så igen om betaling for de nr, som jeg havde returneret/modtagelse nægtet, fik de pr brev svar, at som sagt etc etc.
Men jeg har været i en lignende situation som dig med et håndarbejdsblad, hvor et returneret blad til 40 kr lige pludselig blev til et advokatgebyr på 500 kr. Jeg skrev til dem og påpegede venligt det urimelige i det - misforholdet i beløbene - samt, at jeg skriftligt havde afbestilt stadset.
Og fik en venlig advokatsekretær i røret om, at jeg var ikke den eneste, og de kunne sagtens se det - sagen stoppede dér.
Om de så er blevet nogen værre hajer nu, og måske har hyret værre hajer, skal jeg ikke kunne sige.
Men alle :kryds: fra en tidl. “abonnementshaj” :ok:

[QUOTE=pivnu;193765]Jeg må så nok indrømme, at jeg faktisk synes, at du selv er lidt ude om det.
Sådan nogle abonnementsvilkår kræver som oftest, at du pr. post afmelder dit abonnement i god tid - og ikke bare nægter modtagelse / sender blade retur.
Da du bestilte de 2 blade + gave har du med garanti skrevet under på, at abonnementet fortsætter under normale vilkår efter de 2 blade, hvis du ikke inden da har haft afmeldt dig. Og det har du jo åbenbart ikke?
Vi kan godt blive enige om, at sælgers vilkår er snørklede og ikke vildt forbrugervenlige. Men du har selv skrevet under på dem.[/QUOTE]

Jo, det er min egen skyld at jeg er plumpet i med begge ben:) Og måske er det ikke korrekt at opsige sit abonnement via en seddel man medsender de blade man sender med. Men har firmaet bare lidt etik - så stopper de da med at sende blade på blade ville jeg mene.

Det jeg er mest rasende over, er at sagen er sendt til deres “advokat” trods jeg har betalt min “gæld” til dem. Og at de så nægter at gøre noget ved sagen. Jeg kan nu efterfølgende ikke få fat i dem mere - det minder emget om den sag der kørte i Baste for lidt tid siden med firmaet Biosoft - og det er det der skræmmer mig:S

Men jeg må jo tage fat i deres advokat mandag:ok: