Dum som jeg er - så er jeg kommet i kløerne på magasin firmaet Bonnier. Til Jer der ikke kender det, så tilbyder de altid 2 blade af fx Iform, illustreret videnskab etc + en gave.
Jeg bestilt iform + en gave jeg aldrig fik.
De bliver så ved med at sende mig blade - som jeg uåbnet sendt retur med note om at jeg ikke ønsker mere fra dem. Nu har jeg så fået et girokort og en venlig hilsen om, at jeg meldes til Inkasso såfremt jeg ikke betaler.
Jeg betaler og henvender mig pr. mail til dem, og beder dem omgående stoppe mit abonnement.
Jeg får et knapt så venligt svar tilbage, om at mit abonnemt automatisk var stoppet, da de havde givet sagen videre til deres advokat.
Jeg forventer et girokort med store gebyrer på - som jeg altså ikke har i sinde at betale.
Jeg kontaktede derfor forbrugerstyrrelsen igår (som selvf. godt kendte til Bonniers beskidte måde at sælge på)
Hun sagde, at jeg ikke skulle betale nogen regning der kom fra advokaten - og at man skulle igennem fogedretten etc, for at komme i inkasso.
Men hvem gider stå med en inkasso sag hængende over hovedet? og hvad gør man hvis firmaet ikke makker ret?
Jeg har henvendt mig igen pr. mail til Bonnier og forklarer at jeg jo har betalt girokortet, (på ting jeg ikke engang har modtaget) og at jeg derfor ser den sag ude af verdenen.
Svaret var: at de ikke kunne hjælpe mere, da sagen var givet til advokaten.
Jeg mener jo ikke, at det er mit ansvar at skulle hive fat i deres advokater, når jeg HAR betalt regningen.
Ærlig talt, så ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre, hvis de bliver ved med at sige jeg skal betale mere?
Ville I lade være med at betale og frygte inkasso?
Og har I gode råd til at komme ud af kløerne på sådanne firmaer?
Forbrugerstyrelsen tager kun sager hvor det drejer sig om +800 DKK, måske min sag kommer derop - så vil jeg helt sikkert klage til dem