Vind en lille pose påskeæg

Ifølge aftale med @galath
Jeg er jo blevet givet nogle små poser påske æg, der er i gaven, to pose af hvert,.
Kage til kaffen hvis der kommer gæster i påsken, bliver påske æg, og de andre to små poser påske æg, sætter jeg på højkant her, med en konkurrence, da min popo er rimeligt fyldt ud i forvejen, og gaden er også rigeligt stor nok. Men min søde tand holder så meget af det :ups: :speak_no_evil:
Kan påske æg ikke godt spise efter påske,? for syndes konkurrencen skal have tid, samt jeg skal nå til byen og få det sendt, og økonomi brev tager jo lidt tid at frem nu om dage. Jo jeg har bestemt, det bliver sådan. :regler:
Du kan tilmelde et billede og eller en historie, for det kan jo ske man ikke lige får taget billedet i øjeblikket det sker.
Her tænker jeg, når inde katten, har fundet hullet i hegnet, og du bliver kaldt over til naboen og katten står med hans præmie hane i gabet, er det nok ikke god naboskab og gå hjem efter den gode kamera.
Når du skriver en fortælling vil du ikke starte med og skrive fortælling, for at gøre det nemmere for os alle til sidst,
Det sker jo der kommer andre ting i tråden :tihi:

Ekstra konkurrence emne er: katten skal være med og så en af disse her ting - hare - påske - påskeæg - kylling - lam - i fri fortolkning

Du kan tilmelde et billede/ fortælling til og med lørdag den 16/4. ved at lægge det ind i denne tråd.
Søndag og mandag dem 17og 18/4 - 2022 stemmer du ved at like det eller de billeder,/ fortællinger du gerne vil give din stemme. Du må like alle de billeder, du ønsker.

Husk, at du ikke må like et billede før søndag 17/4
Tirsdag 19/4 afsløres vinderen (den med de fleste likes), ved stemmelighed trækkes der lod ( håber der er ok med jer) og I løbet af en uge sender jeg påskæg(er ikke i staden hvert uge) ( håber jeg kan overholde :kryds:)
Du må deltage med ét billede og en fortælling og det må gerne være et tidligere vist billede/ fortælling.

Så håber jeg i her på kattegale vil hjælpe mig med og finde en vinder :smil:

Billed af gevinst kommer sener / her er billedet

7 Synes om

Jamen, jeg kan da starte med en historie fra 2014. Kopieret fra indlægget, jeg lavede dengang - for jeg har selv lige siddet og grinet af detaljer, jeg havde glemt :tihi:

Fortælling

Det er sååå nemt at have kat, siger folk…

Jaja - Indtil man finder nogle daggamle kyllinger i fryseren og tænker ‘hey, dem skal kattene da have i morgen!’ :surrender: I posen var 4 vagtelkyllinger og en 'hønse’kylling fra min far - der skal jo være nok til alle :wink:

Jeg fandt tallerkenen frem og alle var ivrige… Dog var jeg kun ved at miste fortænderne et par gange på vej mod havedøren…

Kyllingerne bliver kastet strategisk ud på terrassen - en til hver… Eller… Jack SLUGER to hele vagtelkyllinger INDEN jeg når at kaste til Nobby :uha: Men hvad, så var fordelingen da ordnet, for så fik Nobby hønsekyllingen…

Jeg går ind og vasker hænder, og da jeg kommer tilbage var Muffes kylling allerede væk :gruble: Han spiser normalt meget langsomt :gruble: Får øje på Jack der er ved at sjæle Hugos kylling og regner hurtigt ud hvor Muffes kylling er, mens jeg kaster mig over Jack for at pille Hugos kylling ud af munden på ham…

Ok, Jack bliver så lukket fra… Mens jeg lukker døren til værelset kommer Nobby spunsende med sin kylling i munden - mig efter, men heldigvis smed han den på deres bakke med vådkost! Ud med kyllingen og havedøren blev lukket…

Tiden er vist inde til jeg får vasket hænder, så jeg går ud på badeværelset. Da jeg kommer tilbage til stuen kommer Nobby flyvende ind ad vinduet til haven (flot, Lykke :dokdok:) og smider kyllingen i Jacks yndlingslegetøj - en stoffirkant på metalbøjler! :uha: Jeg går hen for at flytte kyllingen, der selvfølgeligt har fået hul på blommesækken, som nu er smurt ud over stoffet :thumbdown:

Ud med kylling, kat og firkant - og vinduet blev LUKKET efter jeg kastede et stykke tørret and ud til Muffe, så han kunne få lidt godt…

Status er nu, at alle har spist, udover Hugo der stadig jagter kylling i haven :tihi: I det mindste har nogen syns det her har været skide hyggeligt :wink:

Slut prut finale

Det er ingen billeder af misæren, men her er et samtidigt billede af Nobby i haven :heart:

6 Synes om

Undskyld :ups: eva_k men lige 211 timer for hurtig.
Med mindre @Lykke er den eneste der deltager

Med venlig hilsen

Hiver lige denne op, hvis nogle vil være med i konkurrencen

Med venlig hilsen

2 Synes om

Jeg har også en lille historie, som nogen nok har hørt før. Om min sorte kat Black Magic, der senere kom ud til mine forældre, hvor han kunne løbe frit og herske over et stort territorium.

Han boede stadig hos mig, da jeg fik sat net op om og over altanen, og en af de første aftener lykkedes det ham selvfølgelig at finde lige præcis det ene lille hul, vi havde overset og ikke havde fået lukket, da vi satte nettet op. Så pludselig kunne jeg inde fra stuen se ham spankulere rundt på rækværket - på den forkerte side af nettet.

Panik! Jeg var ude på altanen for at se, om jeg kunne hive ham ind igen. Det lykkedes ikke. Tværtimod hang han pludselig i gelænderet i armene og kunne ikke få bagkroppen op igen. Så han lod sig dumpe ned på et lille tag, der gik hele vejen rundt om altanen, og som hørte til underboens udestue. Heldigvis var der en tagrende på.

Men nedenfor var der mange meter til jorden, for lige der, hvor katten endte med at sætte sig, lå nedgangen til kælderen lige under. Jeg styrtede ud af lejligheden og om til udestuen, hvor jeg forsøgte at guide katten rundt til den anden side. Der var der slet ikke langt ned, og jeg kunne måske endda nå ham. Men ikke tale om.

I desparation løb jeg ind til underboen, der straks kom med ud og havde en lang stige sat op. Desværre ikke lang nok. Et godt stykke oppe over kældernedgangen sad underboens køkkenvindue. Hvis han nu lukkede det op, så kunne Magic måske hoppe ind ad det, hvis det var okay med dem. Det var helt i orden. Underboen åbnede vinduet, men Magic skulle ingen steder.

I stedet kravlede underboen, som man ikke kan beskylde for at være en kylling (så I, hvor elegant jeg lige fik det flettet ind :rock:) op på sit køkkenbord, tog et godt tag fat om overkanten af vinduet med den ene hånd, lænede sig ud over kælderskakten adskillige meter længere nede - og så lykkedes det ham at få fat i katten med den anden hånd og få ham hevet ind.

Jeg tvivler på, at Magic for alvor var taknemmelig, men jeg var! I sandhed en af hverdagens helte.

7 Synes om

Host Host… Der er vist flere der har trykket lidt for hurtigt på knapperne, selv om jeg godt forstår det er svært at lade vær med de gode historier. :grin:

@Eva_K @FinnFrode @Jeanette

3 Synes om

UPS, det havde jeg lige overset :tihi:

2 Synes om

Så er der lige 3 timer mere, hvis din kat vil være med :smiley_cat:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Nu må i like :thumbup: tak hvis i alle her vil hjælpe mig, skulle vi være så uheldige det bliver lige imellem @Lykke og @galath ja så er det jo nemt og dele det lige over

Med venlig hilsen

1 Synes om

Tillykke @galath :flag: din oplevelse med Black Magic, gør dig til vinder, :smil: vil du sende en adresse, det gør det nemmere, når påske haren skal forbi dig en tur

Tak til jer @Lykke og @galath for nogle dejligt historie :smil:
Og tak til jer der stemte og hjalp mig med og afgør det hele :smil:

Med venlig hilsen

5 Synes om

Mange tak for stemmerne :slight_smile: Ja, det var noget af en dramatisk oplevelse. For mig, i hvert fald. Magic ville gerne ud på altanen igen, da vi først var kommet op fra underboen :dokdok: Jeg sender min adresse.

4 Synes om

Ville pakke @galath præmie i dag. Den pose jeg fik påskeæg i var foret med silkepapir, de to poser jeg tog billed af, havde jeg sat i siden, så de var gledet ned under, havde lidt travlt, så jeg hev silkepapir op en for en stykke, men så kommer jeg til mere end to poser påskeæg, der var nogle gemt i papiret :tihi: :rolleyes:.
Nå så stod jeg der, jo jo min søde hule tand kunne godt lide det, men nej, selv om jeg tog min del af det i den nye lag :slem:. :flojte:
Fik jeg lavet så der blev både 1 og 2 præmie, @galath rolig du får billedet som lovet.
Men kloven :dohdoh: her fik ikke taget billed af det, og gemt, ville have lagt det op som billed
Håber i bliver tilfreds med den nye præmie @galath og @Lykke

Med venlig hilsen

8 Synes om

Hvor er du sød :slight_smile: Men godt, der også blev noget til dig :ok:

3 Synes om

Jamen, her er så et billede af min “lille” pose påskeæg :uha: :hoho:

Tusind tak for præmien! Postbudet havde tydeligvis gjort sit alleryderste for at mase pakken i min postkasse - uden held! - så jeg var lidt spændt på at se, hvordan indholdet havde det. Men det ser fint ud :ok:

Og du har ret, @Beimis - det er lidt svært at dele med kattene. Sikke en skam … :muhaha:

10 Synes om

Der er da lige en bette smule :sweat_smile::drooling_face:

2 Synes om

Velkomne :smil:

:joy: jo men er det ikke poter der er i øverste højre hjørne, klar til og prøve

Med venlig hilsen

2 Synes om

Jojo, Asani er altid klar til en smagsprøve af hvad som helst, ikke mindst hvis det er sødt. Men denne gang må han nok finde sig i at blive snydt :slight_smile:

5 Synes om

Det forklarer da næsten hans størrelse :tihi:

2 Synes om

At han altid er klar, betyder ikke, at han også altid får lov :slight_smile:

Ellers er hans størrelse jo ikke nødvendigvis et spørgsmål om vægt, men mere om, at han bare er længere/højere end en gennemsnitlig aby. De søde sager kunne så måske være lidt ansvarlig for, at han trods alt vejer et kilos penge mere, end dyrlægen finder hensigtsmssigt :wink:

2 Synes om

Det var heller ikke for at kalde ham tyk, det var hans generelle størrelse, jeg tænkte på…

Han har jo sørget for at få noget at vokse af, så han er blevet stor og stærk :muscle::cat:

2 Synes om