Vinduer og sikkerhed

Jeg skal snart flytte sammen med min kæreste og hendes to drenge. Vi skal bo i en lejlighed på 3. Sal. Vi bliver nødt til at have vinduerne oppe, når det er varmt. Derfor vil jeg gerne gøre det så sikkert for min kat som muligt. I lejligheden er der vinduer, som åbner ud af forneden samt en lukket altan, hvor der er sådan nogle skyde vinduer, som man åbner ved at trække dem til siden.

Jeg har set på sådan nogle sikkerhedsnet. Der følger skruer og sådan noget med. Men det er ikke så godt, at vi bore i vinduerne. Det har noget med boligforeningen at gøre.

Har I nogle alternativer. Har selv fundet noget tape fra TESA, som skulle være super stærkt. Det er dog dobbeltsidet tape. Det skal vel kun være på den ene side, at det klister.
Men har I nogle råd?

På forhånd tak.

Vi har brugt disse børnesikringsdimser fra IKEA Produkter - søg efter produkter. Få et komplet overblik her - IKEA - tror jeg fandt rådet herinde. Det fungerer OK - men vores katte er pilpoter, og jeg fornemmer at de alligevel godt ville kunne “lirke” vinduerne op - derfor er de kun åbne når vi er i rummet.

Mange tak for dit råd. Dog skal vi kunne åbne vinduerne helt op. Det er derfor vi skal have et kattenet. Jeg skal bruge nogle alternativer som erstatter skruer.

Ah, ok - nu er jeg bedre med. Jeg tror det bliver svært at sikre uden skruer - tape tror jeg aldrig vil blive holdbart nok til at holde kattene inde. Men der er mange kreative løsninger på vinduessikring herinde - satser på at andre kommer på banen :slight_smile: Prøv også at søge på det i forum (hvis søgefunktionen virker pt?) - vinduessikring har været oppe mange gange, så måske er der inspiration at hente :slight_smile:

Prøv at kigge disse tråde igennem, for at se om der er et alternativ. Jeg tror der har været nogle med folk der har haft noget de har kunne skrue i spænd i stedet, men er ikke helt sikker :slight_smile: Men I har vel også gardiner sat op og dermed boret i enten væg eller vindue? For man kan jo nemt lave en ramme til væggen omkring i stedet for vinduet, hvis I må lave huller der? :slight_smile:

Er det muligt evt at lave en ekstra vinduesramme med net:? Det er ofte det sikreste og det mest praktiske.

[Photo Storage" target=“_blank”></a>“]http://](http://<a href=”[url)

Jeg har lavet det her til et af mine vinduer, det er blindramme ( det man også bruger når man spænder lærreder op)