Vinduesrammer

Efter at jeg har fået nye vinduer er jeg nødt til at skulle have nye rammer med net, så kattene ikke smutter ud.

Har I gode forslag til, hvor jeg kan henvende mig, så det bliver lavet godt og sikkert?

Ikke forslag om, at jeg kan gøre det selv - det ligger desværre uden for mine evner at lave den slags.

Hvis nogen er på KG kunne gøre det, ville det være dejligt - jeg betaler selvfølgelig for det, jeg søger ikke gratis hjælp

Jeg har jo fået mine lavet hos www.fluenet.dk

Om snart bliver Pretty 9 år, og vi fik vores sat op lige efter vi havde fået hende, og de er stadig som nye - Osse selvom der har været tunge brite-misser oppe og klatre i dem.

De kommer og tager mål og kommer og sætter op, og efter hvor holdbar det er, synes jeg bestemt ikke det er dyrt.

[QUOTE=Alice;1127777]Jeg har jo fået mine lavet hos www.fluenet.dk

Om snart bliver Pretty 9 år, og vi fik vores sat op lige efter vi havde fået hende, og de er stadig som nye - Osse selvom der har været tunge brite-misser oppe og klatre i dem.

De kommer og tager mål og kommer og sætter op, og efter hvor holdbar det er, synes jeg bestemt ikke det er dyrt.[/QUOTE]

Mange tak Alice - det var faktisk dine, jeg tænkte på :smiley:

Jeg vil kontakte dem, så snart jeg har fået de sidste vinduer i, så jeg igen kan lukke op uden risiko :ok:

Alice, jeg har lige været inde og kigge på rammerne - de ser smarte ud.

Men er de kun fastgjort via rammen - jeg er bange for at mine pilfingrede katte ville kunne skubbe dem op, hvis de ikke er fastgjort på en eller anden måde?

[QUOTE=Eva;1127783]Alice, jeg har lige været inde og kigge på rammerne - de ser smarte ud.

Men er de kun fastgjort via rammen - jeg er bange for at mine pilfingrede katte ville kunne skubbe dem op, hvis de ikke er fastgjort på en eller anden måde?[/QUOTE]

Hvilke vinduer har du Eva …Jeg har denne type
http://fluenet.dk/drejekip-vindue-sidebund-haengt.html
Her sidder ‘dimmerne’ på udvendig side, og det kan de ikke pille ved.

På altanen har vi dels nogle hvor de små ‘dimmer’ sidder indvendig, og så har vi osse net som kan skydes. Jeg var osse lidt bange for om mine ville pille ved det jeg kalder ‘dimmer’ så jeg købte en tube silicone i byggemarkedet og gav det en klat over hver dims - Så er de sikret, og siliconen er nem at skralde væk, hvis nettet af en eller anden grund skal ned. Jeg kan kun anbefale fluenet.dk det er altså gode net de har. Rammen er lavet af aluminium og nettet er af glasfiber, derfor er det så solidt.

Jeg har det, der hedder “sidehængte vinduer” - men man kan måske vælge den løsning, som du har alligevel?

Det kan jeg jo drøfte med dem, når de kommer og måler op - men det varer lige et stykke tid, for vinduerne i soveværelset er ikke skiftet endnu.

Ved ikke hvornår det bliver, for murværket var helt til rotterne, så det skal mures op igen :S

Jeg har også sidehængte vinduer & jeg valgte at få en snedker til at lave nogle rammer med en stålplade i, som køre på en skinne, så jeg selv kan vælge hvilken side jeg vil åbne vinduet. Rammen kan løftes af, hvis man ikke lige bruger den. Den stålplade jeg valgte, er dyr & man kan jo vælge noget andet. Jeg endte med, fordi jeg var bange for at min kloge kat måske kunne finde ud af at skubbe rammen til siden, at få lavet en pind man lægger ned over skinnen, i den side hvor rammen ikke er. Så kan rammen nemlig ikke skubbes nogen steder. Heldigvis har Emina ikke en eneste gang forsøgt at skubbe rammen.

Jeg fik dem op i Juli sidste år & jeg er rigtig glad for dem! :slight_smile:

[QUOTE=Enki;1127846]Jeg har også sidehængte vinduer & jeg valgte at få en snedker til at lave nogle rammer med en stålplade i, som køre på en skinne, så jeg selv kan vælge hvilken side jeg vil åbne vinduet. Rammen kan løftes af, hvis man ikke lige bruger den. Den stålplade jeg valgte, er dyr & man kan jo vælge noget andet. Jeg endte med, fordi jeg var bange for at min kloge kat måske kunne finde ud af at skubbe rammen til siden, at få lavet en pind man lægger ned over skinnen, i den side hvor rammen ikke er. Så kan rammen nemlig ikke skubbes nogen steder. Heldigvis har Emina ikke en eneste gang forsøgt at skubbe rammen.

Jeg fik dem op i Juli sidste år & jeg er rigtig glad for dem! :)[/QUOTE]

Tar’ de ikke utrolig meget lys, og kan der ikke slippe insekter ind ? Dem jeg har tager overhovedet ingen lys ( er så godt som usynlige ) og ikke selv den mindste lille myg slipper ind :slight_smile:

Jeg synes ikke de tager lyset, men kan ikke udelukke det. Men jo der kommer insekter ind, men mine er også lavet udelukket for at holde katten inde :slight_smile: