Vinduessikring -input ?

…vinduessikring i lejebolig…det er altså ikke muligt at skrue,sømme, bore eller nowe…
havde tænkt en ramme og net, men uden at kunne montere vridere så det kan fjernes er det
umiddelbart ikke løsningen …faktisk er jeg nede ved KISS (keep it simple…) og overvejer en klods med en wire, så vinduerne ikke åbner så meget at katten kan stikke ud…any better ideas ??

Ramme med net - sat fast med velcro med klister på bagsiden?
Kræver selvfølgelig at kattene ikke hiver for meget/hænger for tungt i det :slight_smile:

1 Synes om

Hvad med en eller anden fjederanordning i siden og foroven til at holde rammen fast i karmen med? Eller man kan simpelthen montere rammen ude på væggen?

1 Synes om

Hej
Jeg har købt nogle gitre, fra Trixie, som sidder i siden af mine vippevinduer. De sidder fint fast med nogle dobbeltklæbende strips fra tesa. Powerstrips tror jeg de hedder. De er så stærke at du kan hænge badeværelsesspejle op med dem.
Og de kan tages af når du engang forlader lejligheden. Efterlader ingen huller.
Det fungerer supergodt :smiley:

1 Synes om

Har du nogen billeder af den løsning? Det lyder som noget, jeg godt kunne bruge :slight_smile:

Hejsa :blush:
Det er dem her jeg har købt:

Og så i stedet for at bruge skruer har jeg brugt tesa powerstrips - jeg lykkelig og kan lave gennemtræk, sove med åbent vindue uden at være bange for uheld.

1 Synes om

1 Synes om

I samme ånd kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen der har en siataler sikker løsning på tagvinduer :slight_smile:
Vi har gamle Velux ovenpå og det kunne være rart at kunne lukke mere end 2 cm op :slight_smile:

Måske husker jeg forkert, men mindes at @RuneS og @Lykke fandt en løsning, som de har vist her inde?

Jep :slight_smile: Den er nemlig fiks :slight_smile: men vores vinduer åbnes forbi lysningen inden der er ret stor sprække, så derfor ville vi skulle montere en hel kasse på karmen :slight_smile: det kan også lade sig gøre men kønt vil det under ingen omstændigheder blive :thinking:

Ja okay, så er deres løsning nok ikke brugbar.

1 Synes om

Vi har lige skrevet sammen. Vores vinduer kan heller ikke åbne ret meget (de er sat meget som Luises), men når vi er gået fra overhovedet ikke at kunne åbne, så er det guld værd :slight_smile:

1 Synes om

Åbner indad ?..he**… i min verden åbner de udad…har ikke nogen idé om de åbner ud allesammen …
Der er ikke meget plads på indersiden, men måske kan man “sy” net på en tynd liste forneden så nettet kan dreje op/ned og så holde det hele med velcro …så skal vindueskarme heller ikke tømmes for potplanter for at åbne …
muligt et af dem åbner indad…der kan Trixie gitteret måske bruges…time will tell
nogen der ved hvad plastbelagt net med 5x5 cm masker vejer pr m2 ?

jeg ved ikke hvad det vejer, men ret tungt.

Har du overvejet det bidefaste net fra zooplus? Det har jeg på min veranda og det klarer maine coons. Det vejer ingenting og er af nylon og med en metaltråd i midten.

Jeg har ingen genial løsning men vil lige komme med lidt input om Powerstrips.

Jeg har brugt MILLIARDER af dem da jeg arbejde på Kvindemuseet. De var nemlig i brug i stor stil ved hver eneste udstillingsopbygning. :laughing:
De er gode og stærke, MEN som ved alt klæbeværk mister de styrke med tiden og kan godt risikere at ‘slippe’! Det er også meget forskelligt hvor godt de holder alt afhængigt af underlaget. Den optimale styrke finder du kun ved totalt glatte flader som fx glas. Jo mere ujævn eller ‘afsmittende’ flade, des dårligere sidder de fast. Fx. vil de holde bedre på en jævn og glat malet vinduesramme end på rent træ.

Og man skal også være obs på, at de pga. den kraftige klæbeeffekt kan risikere at beskadige overfladen - fx. hive maling og lak osv. med af - når de fjernes. Risikoen mindskes ved at hive dem korrekt af - og det gøres ved at trække dem af sidelæns - ikke opad.

Har man opsat sikring med disse vil jeg anbefale at man checker holdbarheden med jævne mellemrum - og også udskifter stripsene i ny og næ.

Og jeg ville ikke stole på dem, hvis man har en kat, der hiver eller kravler i systemet. Det ER trods alt kun en klæbepude…

2 Synes om

Min kat er absolut ikke en kravler :+1:t2: Han er en snuser :smiley:
Tak for input, jeg vil absolut hive lidt i gitteret med mellemrum for at se om de løsner sig.

Men som de sidder nu, og på fine glatte flader er jeg tryg.

1 Synes om

nah…handler jo ikke på nettet, men det skal være ret stift for at kunne virke på den måde jeg tænker på

Volierenet eller minknet fungerer bedst. Fluenet kan også bruges.

nu har jeg været på 3 forskellige trælaster…volierenet synes jeg tager for meget lys, har set en del med maskestr. 50x100mm = for stort, havde set noget med maskestr. 50x50mm …men det lignede mere et godt brugt fiskegarn…det var ellers ret let …fluenet…hmmm…det gav en idé…
hvad med indergardiner med velcro hele vejen rundt …mon det kunne holde…?

Det kommer an på, hvor udesøgende katten er…