VIRKELIG dårlig mave!

Min birma Kiwi, som er 1 år gammel, var for 2 uger siden til parring.
I onsdags begyndte en VOLDSOM dårlig mave, hvor det sprøjtede ud af hende med afførring.
Hun kunne slet ikke holde sig og det dryppede bare ud af hende.
Torsdag havde hun slikket sig så voldsomt at hendes numse og skedevægge var totalt opsvulmet, så afsted til dyrlægen.
Hun havde 40 i feber, og havde meget meget ondt omme bag i, pga slikkeriet.
Hun fik indsprøjtning med Baytril og jeg fik noget creme til at smørre med deromme, de ville gerne have givet hende noget hævelsesdæmpende og kløestillende som indsprøjtning med det måtte man ikke bruge, hvis katten var drægtig (hvilket vi jo ikke ved om hun er).
Afsted igen fredag, da der ingen bedring var. Hendes temp var fredag 39,7, hun var ved at blive dehydreret så hun fik lagt væske depoter ind under huden, fik en ny omgang penicillin som indsprøjtning, og så skulle vi komme igen lørdag.
Lørdag formiddag var der lidt bedring, det rendte ikke ud af hende på samme måde men hun var stadig meget øm bagi.
Ny omgang Baytril indsprøjtning, og temp var faldet til 38,5 så den var nu normal.
Hun har slikket hul på skamlæberne, og der er nu kommet sår på, efter hun har haft krave på i knap 2 døgn.
Jeg har fået Baytril piller med hjem til 8 dage.
I går aftes tog jeg kraven af hende, men hun er igen i dag begyndt at slikke sig igen, så den er kommet på igen.
Men i morges fik hun en kvart pille af de Baytril, og efter et par timer kom hendes blinkhinder frem, så tænker jeg om det måske er en bivirkning af medicinen som gør det ??? Men jeg kan ikke finde noget på nettet om det.
Hun har fået skånekost, og kogt kylling, og spiser fint.
Men jeg syntes alligevel ikke hun er helt på toppen endnu.
Det har været en slem omgang, og hvad hun har fået og hvor henne aner jeg ikke, ingen af de andre katte har udvist nogen som helst tegn på dårlig mave eller noget.
Er der nogen af jer andre som har prøvet sådan en omgang efter en parring ???
Min lille Kiwi pige har tabt sig 350 gram på de dage. Så hun er noget sølle at se på :frowning:
Tak fordi du gad læse med så langt.

Diarre og blinkhindefremfald får mig til at tænke på Torovirus, som du bla kan læse om i denne tråd. http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?34587-Third-Eyelid-Syndrome-og-Torovirus

Er der taget en afføringsprøve? Og er den evt. tjekket for parasitter?

Nej det mente dyrlægen ikke var nødvendigt.

Det behøver jo ikke have noget at gøre med at hun var til parring.
Jeg har (heldigvis) ingen erfaring med diarré i den grad.

Jeg ville nok insistere på en afføringsprøve. Så kan man da udelukke parasitter. :slight_smile:

Camilla det link som er inde i det link du har sendt, virker ikke :frowning: Nå jeg må se efter det om lidt.
Blinkhinderne er først kommer frem sent i går og så igen her i formiddags

Men hvis det skulle være parasitter, skulle de andre vel osse blive syge og osse hankatten som hun var hos ???

Måske og måske ikke, stress udløser ofte mange ting, som vi ikke kan se med det blotte øje :slight_smile:

Ikke nødvendigvis.

Men jeg ville nu ikke lave afføringstest pga få dage med diarré. Det vil jeg altid forsøge at stoppe med gængse midler (HUSK, Probiocin, Prokolin og hvad der ellers findes) samtidig med skånekost.
Test ville jeg lave såfremt intet havde effekt på maven.

Maven er helt klart 90 % bedre end hvad det var ! Så noget har hjulpet, hun har fået prokolin glemte jeg bare at skrive.
De får osse kogt vand.
Men jeg er bare bekymret for hende, syntes ikke hun er helt frisk, men det har osse været en hård omgang for hende, hun har været meget meget stresset over det, og det har ikke været en rar oplevelse de 3 dage hos dyrlægen :frowning: