Virker "gå-væk-kat"?

Er der nogen der kan fortælle mig om de har prøvet “gå-væk-kat” og om det virkede? :?
For min kat er begyndt at kradse på dørene og har prøvet med “gå-væk-kat” og det virker i en ½ time også er han lige glad med det…

[quote=Tlohlem;370383]Er der nogen der kan fortælle mig om de har prøvet “gå-væk-kat” og om det virkede? :?
For min kat er begyndt at kradse på dørene og har prøvet med “gå-væk-kat” og det virker i en ½ time også er han lige glad med det…[/quote]

Ok, du kan købe en klosaks og en kradsebrædt.

Man kan ikke nægte katten sine behov.

Han har lige fået klippet klør og han har kradsetræ, kradsepote og min kokos-dørmåtte som han bruger flittigt, men han synes alligevel at dørene også skal have en tur…

Ok, godt nok.

Jeg ved ikke om den virker. Fandt denne tråd herinde: [ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=17600”]Gå væk kat-planten! - De Kattegale Debatterer[/ame]

sæt hjørne krads på karmene… det har jeg gjort… og så dryp dem med baldrian… det virker :slight_smile:
se hjørnet af vinduet

og her se døren bag frisøren… på hjørnet

Altså jeg prøvede det og kattene syntes at det var en utrolig interessant duft. Det skræmte dem overhovedet ikke på nogne måde :høhø:

Det virker sikkert fint, min kat synes så bare kun at han skal holde sig væk derfra i et kort stykke tid… :thumbdown: :slight_smile:

[quote=Battlestar;370393]sæt hjørne krads på karmene… det har jeg gjort… og så dryp dem med baldrian… det virker :slight_smile:

[/quote]

Ja det kunne være jeg skulle prøve det… Men eftersom jeg prøver at finde et nyt hjem til ham, vil jeg ikke sætte for meget op…

[quote=Tlohlem;370383]Er der nogen der kan fortælle mig om de har prøvet “gå-væk-kat” og om det virkede? :?
For min kat er begyndt at kradse på dørene og har prøvet med “gå-væk-kat” og det virker i en ½ time også er han lige glad med det…[/quote]

Nej her har det aldrig virket. Prøvede et par gang for nogle år siden og det havde overhoved ingen effekt.

Når katte kradser på ting, mærker de også af. Så man kan prøve at bruge feliway-spray, som er dufthormoner, som får katten til at tro, at der har den da været :slight_smile: Den i stikkontakten virker overhovedet ikke her - men sprayen virker på hunkatten, som ellers er lidt for glad for tapeter.

mvh. tina

Jeg købte sådan noget på en sprayflaske, som skulle forhindre kattene i at kradse der hvor de ikke måtte.(det var da killingerne var små):kryds::kryds:

Resultatet er at min sofa skal udskiftes snart, for her i huset havde det den stik modsatte effekt.:uha::uha:

Og med 30 katte der alle som én blev lokket til at kradse det samme sted, så var det slut med at se bare nogenlunde anstændig ud.:thumbdown::thumbdown:

Til gengæld bruger jeg det nu på mine kradsetræer…:rock::rock:

Til gengæld er mine katte fuldstændigt ligeglade med stuebambus:?:?

Igår købte jeg 2 fine stuebambus (dyrt skrammel må jeg sige, 120 for 2)
De blev stillet på gulvet, så kattene kunne få lov at hygge sig med dem.:rock::rock:

Og de står der stadig, og ligner sig selv, den ene har mistet ÉT blad, men det er vidst bare fordi den har tabt det.:muhaha::muhaha:

Så er det man i sit stille sind tænker dumme katte, alle andre katte elsker det, bare ikke mine…:øhmm::øhmm:

Hvis en kat kradser uønskede steder så hjælper det tit med Feliway spray de steder. Du kan ikke lugte det selv, men test at underlaget kan tåle det.

Ang gå væk kat, så kender jeg kun en der har afprøvet det og det virkede så godt, at hun ikke har set sin kat siden… :slight_smile: Jeg tror næppe det er årsagen, men det er ejeren overbevidst om selv.

Jeg kender det ikke, men jeg har set Feliway virke hos mange

Spejle på stederne kan også stoppe adfærden - hvis det er steder, hvor du kan sætte spejle.

Adfærden er en duftmarkering af territoriet - du bør overveje om der er andre årsager til adfærden - underliggende, før du forhindre den, for ellers flytter katten bare adfærden til et nyt sted.

Mine kradser rundt om min seng - min NYE seng - jeg lever med det. De markerer, at her ligger vi og sover og det er vores Helle Madarm.

:slight_smile:

Måske der er katte uden for dørene som din kat fortæller noget til?

Og mig som troede, at tingene var billigere ude på landet. Hvis jeg køber dem dyrt, betaler jeg 30 kroner pr. stk :smiley:

Enig, sidst jeg købte havde føtex dem til 15 kr stykket, de er så også ved at være ret døde nu… :slight_smile: