Vis mig din samling af kattelitteratur

Inspireret af denne tråd: [ame]http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=20914[/ame] opfordrer jeg hermed de Kattegale til at snuppe et billede eller to af samlingen af kattebøger derhjemme.

Der er garanteret nogle værker rundt omkring i de små hjem som andre gerne vil kende til.

Jeg kommer selv med lidt dugfriske billeder i morgen når det er blevet lyst, blitz-billeder i et dunkelt soveværelse giver ikke det bedste resultat :ups:

Her er min samling, der er godt nok også noget med hund.

Så fik jeg snuppet et par hæderlige billeder af min samling der vist mest af alt karakteriseres af at jeg ikke kan gå forbi en kattebog jeg ikke har i samlingen hvis prisen passer mig. Og som med næsten alt andet katsk, kender jeg ikke til begræsninger :tihi:

Det er en skøn blanding af fag- og skønlitteratur, nye bøger, brugte bøger, aflagte biblioteksbøger, billedbøger, børnebøger, voksenbøger, racebeskrivelser, adfærd, helbred, tegneserier, sjove bøger, lyrik og kunst. Spørg endelig hvis der er nogen I vil høre mere om eller ikke helt kan identificere :ok:

Her er hvad jeg klaret mig med :høhø:

Cats og Conni

[quote=Gizzemissen;423636]Så fik jeg snuppet et par hæderlige billeder af min samling der vist mest af alt karakteriseres af at jeg ikke kan gå forbi en kattebog jeg ikke har i samlingen hvis prisen passer mig. Og som med næsten alt andet katsk, kender jeg ikke til begræsninger :tihi:

Det er en skøn blanding af fag- og skønlitteratur, nye bøger, brugte bøger, aflagte biblioteksbøger, billedbøger, børnebøger, voksenbøger, racebeskrivelser, adfærd, helbred, tegneserier, sjove bøger, lyrik og kunst. Spørg endelig hvis der er nogen I vil høre mere om eller ikke helt kan identificere :ok:

[/quote]

De to yderst til venstre - er det sådan nogle “kattens bog” a la “barnets bog”, hvor man kan skrive i, indsætte billeder mm?
Sådan en har jeg nemlig til Buster, og den ligner meget de to yderst til venstre.

Skal nok få taget et billede af min kattelitteratur, men det må lige vente til i morgen eller torsdag.

Nøøøøj, hvor har du mange Gizzemissen :smiley:
Ja, jeg selv har ikke en eneste. Jeg bruger denne side og andre sider på nettet til at studere katten nærmere :slight_smile:
Selv sys jeg at jeg har lært rigtig meget på denne side :slight_smile:

Jeg har samlet alt i én reol :slight_smile:

Den skønlitterære hylde:

(ja, jeg har en yndlings-katteforfatter :D)

Adfærd:

Helbred og årbøger:

Og de to nederste hylder er optaget af gamle numre af Kattemagasinet:

[quote=louiseogbuster;423826]De to yderst til venstre - er det sådan nogle “kattens bog” a la “barnets bog”, hvor man kan skrive i, indsætte billeder mm?
Sådan en har jeg nemlig til Buster, og den ligner meget de to yderst til venstre.[/quote]

Det er lige præcis sådan to. Har aldrig fået udfyldt dem dog, fordi jeg syntes der skulle være en til hver kat og jeg bare ikke kunne finde en mere da det var aktuelt for år tilbage :ups:

[quote=Rikke Lillevang;423843]Nøøøøj, hvor har du mange Gizzemissen :smiley:
[/quote]
Ja, jeg må jo nok springe ud af skabet som bibliophil - bøger skal ejes (sagde den bibliotekar-uddannede :høhø:)

Nu er jeg begyndt at passe meget på med, hvilke bøger jeg køber, da jeg samler på bøger generelt,
og jeg har ikke mere hyldeplads. Jeg har imellem 600 og 700 bøger, så nu er jeg begyndt at have dem inde i skabene.

Men selvfølgelig har jeg da kattebøger, jeg har dem godt nok blandet lidt sammen med andre, så et billede af dem samlet kan ikke lade sig gøre.

De fleste af dem står her i denne gamle reol sammen med andet faglitteratur:

Og så har jeg klippet lidt i billedet, så de er lettere at se:

Jeg desværre kun meget få skønlitterære bøger om katte, men jeg kan huske to navne,
det er ‘Killinger i kurven’, som er en børnebog og ‘Bastarden’ som er en rigtig god voksen bog om en vild kat.
Forfatternes navne er lige væk nu.
.

[quote=Temple Bar;423897]Jeg har samlet alt i én reol :slight_smile:

Den skønlitterære hylde:

(ja, jeg har en yndlings-katteforfatter :D)

[/quote]
Wow.!! Hvor har du dog fundet alle de bøger af Doreen Tovey.?
Jeg har hørt så meget om ‘Cats in May’ og ‘The new boy’, men jeg har aldrig fundet dem…

[quote=Bente_K;424162]Wow.!! Hvor har du dog fundet alle de bøger af Doreen Tovey.?
Jeg har hørt så meget om ‘Cats in May’ og ‘The new boy’, men jeg har aldrig fundet dem…[/quote]

De er noget nær fantastiske og meget let-genkendelige, når man lever sammen med -mesere. Der er ikke meget i de bøger, der ikke kunne være sket hos mig :tihi::tihi:

De er såmænd købt henholdsvis i England og på www.amazon.co.uk men jeg mener faktisk også, de kan findes på dansk (hvis du ikke er glad for at læse engelsk).

[quote=Temple Bar;424169]De er noget nær fantastiske og meget let-genkendelige, når man lever sammen med -mesere. Der er ikke meget i de bøger, der ikke kunne være sket hos mig :tihi::tihi:

De er såmænd købt henholdsvis i England og på www.amazon.co.uk men jeg mener faktisk også, de kan findes på dansk (hvis du ikke er glad for at læse engelsk).[/quote]

Jeg vil gerne læse engelsk, men kan ikke, så hved du hvor de kan findes på dansk og hvad de hedder på dansk :?

[quote=Temple Bar;424169]De er noget nær fantastiske og meget let-genkendelige, når man lever sammen med -mesere. Der er ikke meget i de bøger, der ikke kunne være sket hos mig :tihi::tihi:

De er såmænd købt henholdsvis i England og på www.amazon.co.uk men jeg mener faktisk også, de kan findes på dansk (hvis du ikke er glad for at læse engelsk).[/quote]
Jeg har også hørt om dem på det internationale Siameser forum, og jeg er sikker på, jeg vil blive helt pjattet med dem.

Tusind tak for linket.
Jeg troede ikke, de var oversat, så jeg vil nok lige spørge i boghandelen først,
det er trods alt lettere at læse på modersmålet.
Men ellers nupper jeg dem på engelsk, det er også en god måde at holde det ved lige på.
.

[quote=Bente_K;424185]Jeg har også hørt om dem på det internationale Siameser forum, og jeg er sikker på, jeg vil blive helt pjattet med dem.

Tusind tak for linket.
Jeg troede ikke, de var oversat, så jeg vil nok lige spørge i boghandelen først,
det er trods alt lettere at læse på modersmålet.
Men ellers nupper jeg dem på engelsk, det er også en god måde at holde det ved lige på.
.[/quote]

De er ikke tunge at læse :slight_smile:

Nej, det kan jeg ikke huske, men du kan jo prøve at google forfatterens navn: Doreen Tovey og se, hvad du kommer frem til :slight_smile:

Selvfølgelig, tak, jeg glemmer konstant den google sægning :ups:

Nej, det er de vel ikke…

De har også bøgerne hos Saxo, der havde de dem ikke, sidst jeg søgte, men de er stadig på engelsk,
desuden er de noget dyrere - næsten det dobbelte, så er de jo nok ligefrem billigere at få dem sendt fra England.

Endnu en gang tak. :ok: