Vis mig jeres kattesikre altaner :-)

:tihi: Hejsa alle i kattegale.
Jeg har lovet min hellig birma at han må få min altan til at lege på her i sommerperioden hvor det er så varmt, men nu tænker jeg lidt, jeg har fundet flere forskellige salgs net til at lukke af med på zooplus, er der nogle der kan anbefales frem for andre? :? Har også fået tilbudt af en proffessionel kan sætte det op, men han var ikke sikker på at det ku holde til at kattene bed eller kravlede i det, såe den løsning tør jeg næsten ikke medmindre jeg selv køber nettet :høhø:

Så kom endelig med jeres erfaringer og gerne billedspam hihi :juhu:

Vi har indhegnet vores altan. :slight_smile: Det er lækkert - især om sommeren, at vi kan lade døren stå åben, uden at tænke på om kattene får øje på noget de lige skal hoppe efter :yikes:

Hegnet er sådan noget grønt plast - men mine imiterer heller ikke aber, så det holder fint :slight_smile:
Søren har lavet den fine “bænk” som hviler på to stolper og på kanterne i siderne af altanen :slight_smile:

på svenske katteforum har der været mange eksempler

opret dig som bruger - så kan du søge

eks

http://kattforum.se/viewtopic.php?f=1&t=202579&p=3592117&hilit=altan#p3592117

[QUOTE=Bølle-missen;583837]Vi har indhegnet vores altan. :slight_smile: Det er lækkert - især om sommeren, at vi kan lade døren stå åben, uden at tænke på om kattene får øje på noget de lige skal hoppe efter :yikes:

Hegnet er sådan noget grønt plast - men mine imiterer heller ikke aber, så det holder fint :slight_smile:
Søren har lavet den fine “bænk” som hviler på to stolper og på kanterne i siderne af altanen :)[/QUOTE]

Det ser skisme godt ud :slight_smile: Kreativ mand du har… Tror jeg bestiller den bidsikre net på zooplus og så går vi igang :slight_smile: Så hen over sommeren får de hule osv derude, og så sætter vi kradseting op derude :slight_smile: Blir dejligt at få luft uden risiko for misserne stikker ud :slight_smile:

[QUOTE=Musashi;583856]på svenske katteforum har der været mange eksempler

opret dig som bruger - så kan du søge

eks

http://kattforum.se/viewtopic.php?f=1&t=202579&p=3592117&hilit=altan#p3592117[/QUOTE]

Super! Tusind tak for det gode link :slight_smile:

Du må bare sætte Jimmy & Peter ti tommelfingre igang på altanen :smiley:

Jimmy tommeltot må du gerne holde for dig selv, så hellere peterpedal :slight_smile:

Ja jeg overvejede også at sætte et gitter op på den ene halvdel så jeg kan åbne vinduerne… Men stadig så er vores altaner jo som et drivhus om sommeren så jeg tror sku ikke de vil være derude alligevel.

Jeg har en lukket altan, og den er også som et drivhus. Jeg har lavet rammer med net for et par af vinduerne. Kattene eeeeeelsker at sidde foran nettet og lugte, og hvis der kommer en brise er det bare skøøøønt.

Og så er det også mere udholdeligt for os andre at være derude, når man kan åbne lidt :tihi:

[QUOTE=Blabl;584191]Jeg har en lukket altan, og den er også som et drivhus. Jeg har lavet rammer med net for et par af vinduerne. Kattene eeeeeelsker at sidde foran nettet og lugte, og hvis der kommer en brise er det bare skøøøønt.

Og så er det også mere udholdeligt for os andre at være derude, når man kan åbne lidt :tihi:[/QUOTE]

Vi har nemlig også lukkede altaner, og for ikke at overdrive, så kommer der snildt 40 grader eller mere derude om sommeren :uha: Men ja så tænkte jeg nemlig også bare at sætte noget net op foran to af vinduerne, sådan at jeg kan skubbe dem til side så der kommer luft ind :slight_smile: Men alligevel er det ikke nok til at nedkøle det… :gruble: Det kunne da være man skulle invistere i sådan en propel ting, man kan sætte fast i loftet…

Kan jeg lokke dig til at tage et billed af din katte sikret altan :D?

[QUOTE=Metiela;584211]Vi har nemlig også lukkede altaner, og for ikke at overdrive, så kommer der snildt 40 grader eller mere derude om sommeren :uha: Men ja så tænkte jeg nemlig også bare at sætte noget net op foran to af vinduerne, sådan at jeg kan skubbe dem til side så der kommer luft ind :slight_smile: Men alligevel er det ikke nok til at nedkøle det… :gruble: Det kunne da være man skulle invistere i sådan en propel ting, man kan sætte fast i loftet…

Kan jeg lokke dig til at tage et billed af din katte sikret altan :D?[/QUOTE]

Jeg er meget overrasket over hvor meget det hjælper :ok: Nu kan jeg rent faktisk ligge derude midt på dagen. Det har jeg ikke kunne før - Kunne ikke holde det ud i mere end 10 minutter, max.

Ja da, jeg tager billeder i morgen og lægger herind :slight_smile:

[QUOTE=Blabl;584212]Jeg er meget overrasket over hvor meget det hjælper :ok: Nu kan jeg rent faktisk ligge derude midt på dagen. Det har jeg ikke kunne før - Kunne ikke holde det ud i mere end 10 minutter, max.

Ja da, jeg tager billeder i morgen og lægger herind :)[/QUOTE]

Mange tak :slight_smile:

Så er der billeder, Metiela.

Rammen med net er i højre del af vinduet.

Det er skydevinduer, så der er “baner” vinduerne kan køre i. Det er dem, vi har sat rammen i:

(Tag dig ikke af skidtet. Så langt er jeg ikke nået. :tihi: )

Nettet er myggenet, så der heller ikke kommer myg ind :juhu: Og det er ret stærkt. Det er klipset fast på trælister:

Slaggy synes i hvert fald det er dejligt :ok:

Nøj, det var en snart løsning. Vi har nemlig også de “baner” vinduerne køre i. Så kan du jo både have dem over til højre og til ventstre. Smart fidus, den supper jeg da :smiley:

Der skulle stå “smart” :slight_smile:

Pyt med det. Det er en af den slags slåfejl, man læser “hen over” uden at tænke over det.
Men ellers kan du altid rette i dine egne indlæg med “Rediger indlæg”. Jeg gør det hele tiden, fordi tasterrne sidder helt forkert på mit keyboard… :høhø:

[QUOTE=FinnFrode;584753]Pyt med det. Det er en af den slags slåfejl, man læser “hen over” uden at tænke over det.
Men ellers kan du altid rette i dine egne indlæg med “Rediger indlæg”. Jeg gør det hele tiden, fordi tasterrne sidder helt forkert på mit keyboard… :høhø:[/QUOTE]

Mange tak, men det var fordi jeg sad på min Iphone, så kunne ikke lige hitte ud af det der :dokdok:

Vi satt opp hundegård på hverandaen våres i fjor,og kattene elsker den.
Det er ingen katter som prøver å klatre over,da hadde vi fått laget tak over også.
Men døren står kun åpen også når vi selv er hjemme.

Du ville ha bilder her kommer der 5 :smiley:
(alle bildene er fra i fjor,da vi nettopp hadde fått satt den opp)

På dager uten så mye vind (jeg bor rett ved vannet og der blåser der kraftigere) så hadde kattene fremme parasollen :

Rampungene hadde jo så klart egen sol-stol :

Fly fra en godstol til en annen kan også skje…

Et siste fra påsken i år,hvor dem prøver å fange årets første bie _

Her fikk jeg spesial bestilt min :

Thelma - Sikke flotte billeder :slight_smile:

Her bestiller jeg bidesikkert net og smider op, og så får kattene kradsetræ osv ud på altanen sommeren over, og jeg tror allerede Aladdin glæder sig, for hold da op det varmt efterhånden puhaa :slight_smile: