Visdomstand...støttekrammer tak :(

PIIIIIV, jeg kan absolut ikke finde ro, min ene visdomstand klør og klør og klør så jeg er ved at gå ud af mit gode skind…Jeg har forsøgt med tandbørsten (aaaaaah hvor skønt) men kan jo ikke blive ved med at gnubbe på den, ender jo med at blive hudløs og tanden bløder let efter ca 5 med tandbørsten selvbom den er blød…Så var jeg da “kvik” og tog isterninger, men glemte at mine fortænder ikke kan tåle kulde, så AAAAAAAAV…

Hvor er jeg dog glad for at jeg ikke er en baby med alle de tænder de skal have…piv piv…

Jeg både føler og lider med dig, for jeg skal have fjernet to knækkede kindtænder med rødder, der vokser vandret inde i kæben.
Har vente længet (for længe) på at få det gjort, men hver gang er der kommet en dyrlægeregning i vejen.

Du får i hvert fald et stort -kramer

PS: Det er en kendt bivirkning af kemo’en: tænderne smuldrer, og plomberne rasler ud. :S

Avs ! :frowning: De kan være ret så irriterende, sådan nogen visdomstænder.

Vores søn fik sine sidste år- han er kun lige fyldt 16. Tandlægen sagde, at han skulle sprøjte klorhexidin ned i området.

Jeg sender lige nogle trøstekram afsted til dig -kramer

Min datter, der snart fylder 24 år, er først begyndt at få den første nu og hun har også ondt af det. Jeg fik alle mine 4 da jeg var 16-17 år (og har dem endnu) og jeg kan stadig huske, hvor ondt jeg havde i hele munden. Så jeg har helt sikkert medfølelse både med de små der får tænder og jer der er ved at få visdomstænderne igennem.

jeg sender dig en STOR -kramer - har virkelig ondt af dig… det gør MONSTER nas!!!

jeg fik mine da jeg var 14 og insisterede på at få alle 4 flået ud inden de fik rødder - min tandlæge var noget overrasket over min anmodning og sagde først nej men jeg insisterede temmelig voldsomt… så ud kom alle 4

håber ikke de kommer til at giv dig problemer - det kan virkelig anbefales at komme af med dem inden der kommer rødder!

Mange takker…jeg nåede at få et par timer på øjet i nat, men så snart jeg vågnede kløede det bare videre…ville godt nok ønske at vi var nået lidt længere i evolutionen, for visdomstænderne er på tilbagetog, men der går lige nogle tusinde år endnu før folk slet ikke får dem mere…skumle skumle

[quote=Mega;108667]Jeg både føler og lider med dig, for jeg skal have fjernet to knækkede kindtænder med rødder, der vokser vandret inde i kæben.
Har vente længet (for længe) på at få det gjort, men hver gang er der kommet en dyrlægeregning i vejen.

Du får i hvert fald et stort -kramer

PS: Det er en kendt bivirkning af kemo’en: tænderne smuldrer, og plomberne rasler ud. :S[/quote]

Ja kemo er noget skrapt møg, min far var selv på kemokur i 99, dog ikke så længe før han døde af følgesygdomme…

[quote=Battlestar;108697]jeg sender dig en STOR -kramer - har virkelig ondt af dig… det gør MONSTER nas!!!

jeg fik mine da jeg var 14 og insisterede på at få alle 4 flået ud inden de fik rødder - min tandlæge var noget overrasket over min anmodning og sagde først nej men jeg insisterede temmelig voldsomt… så ud kom alle 4

håber ikke de kommer til at giv dig problemer - det kan virkelig anbefales at komme af med dem inden der kommer rødder![/quote]

ja jeg fatter heller ikke min tandlæge for de har holdt øje med mine visdomstænder siden jeg var 20, men intet gjort ved dem selvom de har kløet på skift siden og min mund er for lille til dem…:fryser:

Du får lige en -kramer af mig.

Puha…
jeg fik fjernet alle mine…alle 5. ja sgu! 5!!! :prut::thumbdown:

Min tandlæge påstod jeg var halvt haj - meget morsomt! :doh:

Lad være med at klø! Det er meget meget vigtigt! -kaisålæredet

Du risikere ligesom jeg - der heller ikke kunne holde “fingrene” fra dem, at der går betændelse i lortet, og så er der gang i balladen derfra -what

Jeg var til en klamphugger af en tandlæge. Han fjernede begge tænder i undermunden på samme tid (dengang havde jeg ikke fået dem i overmunden). Problemet med dem var at jeg havde kløet og så var der gået betændelse i hele balladen.

Såååå han besluttede sig at fjerne dem. De sad så således at de rørte ved nerven i kæben…den kan kun bedøves via fuld narkose, og det gør de naturligvis IKKE hos tandlægen -argh -help

Nå men han gik altså igang og efter 12 sprøjter bedøvelse opgav de at give mig mere…og jeg kunne stadig mærke alting… -fuck-doh

Så gav han sig til at flække mine tænder og knuse dem ned i kæben med noget der mest af alt lignede en stjerneskruetrækker, skar hele min undermund op med skalpel og fiskede stumper ud af huller og kød med pincet…

BEHØVER jeg at sige at jeg den dag idag har galloperende tandlægeskræk? -what-uha:002:

Nå…men efter 3 uger på 5 forskellige morphin-præparater og hvor jeg intet lavede (bogstaveligt talt) andet end at æde, skide og sove, så kom jeg endelig oven på igen…tilbage manglede vi kun de 3 visdomstænder i overmunden (- indsæt her passende besvimelses-smiley)

Det var dog knap så dramatisk, men jeg har lært min lektie. Ordsproget med at hvis det klør så klø igen, passer absolut IKKE :prut:-kaisålæredet:thumbdown::fuck:

Jeg håber virkelig at alt går som det skal med dig og din mund :slight_smile: :bebe:

Jeg hader tandlæger :ked:

Øv øv øv, hvor træls. :frowning:

Stor -kramer -kramer til dig.

Nu er lars på vej hjem med lidt piller til mig så jeg ikke behøver at tænke SÅ meget på min tand…det er det gode ved min læge, jeg kan bare ringe for at få mine piller fordi de har kendt mig hele livet…

[quote=Ronja;108732]Mange takker…jeg nåede at få et par timer på øjet i nat, men så snart jeg vågnede kløede det bare videre…ville godt nok ønske at vi var nået lidt længere i evolutionen, for visdomstænderne er på tilbagetog, men der går lige nogle tusinde år endnu før folk slet ikke får dem mere…skumle skumle

Ja kemo er noget skrapt møg, min far var selv på kemokur i 99, dog ikke så længe før han døde af følgesygdomme…

ja jeg fatter heller ikke min tandlæge for de har holdt øje med mine visdomstænder siden jeg var 20, men intet gjort ved dem selvom de har kløet på skift siden og min mund er for lille til dem…:fryser:[/quote]

Så er det nok ikke lige her jeg skal nævne evolutionen har nået mig:tihi:…jeg har ingen og får aldrig visdomstænder:thumbup:…jeg har ganske simpelt ingen anlæg for dem…jeg har ‘kun’ 25 tænder og de eneste jeg nogensinde har fået fjernet var de sidste 3 mælketænder, hvor jeg ikke havde anlæg for nye underneden…meeeeen:uha: at få dem fjernet husker så jeg ganske tydeligt…hvis nogen fortæller jer, at mælketænder ikke har særlig lange rødder, så lyver de:prut:…for det har de, når der ikke kommer nogen nye nedenunder:ked:

Såååå KÆMPE STØTTE, TRØSTE :knuser:til dig

[quote=Gry Gressbakken;108886]Puha…
jeg fik fjernet alle mine…alle 5. ja sgu! 5!!! :prut::thumbdown:

Min tandlæge påstod jeg var halvt haj - meget morsomt! :doh:

Lad være med at klø! Det er meget meget vigtigt! -kaisålæredet

Du risikere ligesom jeg - der heller ikke kunne holde “fingrene” fra dem, at der går betændelse i lortet, og så er der gang i balladen derfra -what

Jeg var til en klamphugger af en tandlæge. Han fjernede begge tænder i undermunden på samme tid (dengang havde jeg ikke fået dem i overmunden). Problemet med dem var at jeg havde kløet og så var der gået betændelse i hele balladen.

Såååå han besluttede sig at fjerne dem. De sad så således at de rørte ved nerven i kæben…den kan kun bedøves via fuld narkose, og det gør de naturligvis IKKE hos tandlægen -argh -help

Nå men han gik altså igang og efter 12 sprøjter bedøvelse opgav de at give mig mere…og jeg kunne stadig mærke alting… -fuck-doh

Så gav han sig til at flække mine tænder og knuse dem ned i kæben med noget der mest af alt lignede en stjerneskruetrækker, skar hele min undermund op med skalpel og fiskede stumper ud af huller og kød med pincet…

BEHØVER jeg at sige at jeg den dag idag har galloperende tandlægeskræk? -what-uha:002:

Nå…men efter 3 uger på 5 forskellige morphin-præparater og hvor jeg intet lavede (bogstaveligt talt) andet end at æde, skide og sove, så kom jeg endelig oven på igen…tilbage manglede vi kun de 3 visdomstænder i overmunden (- indsæt her passende besvimelses-smiley)

Det var dog knap så dramatisk, men jeg har lært min lektie. Ordsproget med at hvis det klør så klø igen, passer absolut IKKE :prut:-kaisålæredet:thumbdown::fuck:

Jeg håber virkelig at alt går som det skal med dig og din mund :slight_smile: :bebe:

Jeg hader tandlæger :ked:[/quote]

Jeg ved nøjagtig hvordan du har det. jeg har fået hele munden ryddet uden bedøvelse, Lokalbedøvelse virker ikke på mig.
Knus Elin

Ronja, et stort trøstekram fra mig til dig.
Håber du snart er fri for det ballade.
Knus Elin

[quote=Leopolds mor;108947]Jeg ved nøjagtig hvordan du har det. jeg har fået hele munden ryddet uden bedøvelse, Lokalbedøvelse virker ikke på mig.
Knus Elin[/quote]

…the horror! -what

Ja og i min familie har vi den der arventlige agressive pardentose. Min mormor brugte gebis som 30 årig. min mor der nu er 52 har fået fjernet vildt mange tænder og går med delvist bøjlegebis.:ked:

Men hvis den bare springer 20 år hver gang så gør det ikke så meget. At være tandløs som 72 årig er “okay”.

Hvis jeg vinder i lotto (altså de helt store penge:kryds:) så giver jeg min mor en ny mund. Hendes smil betyder alt for hende fordi hun arbejder med mennesker som sygehjælper. det koster lige 350.000 for de der tænder som man skruer fast i kæben. Det ville jeg give hende hvis jeg vandt. Og jeg ville ikke tænke 2 gange over det.

[quote=Ronja;108665]PIIIIIV, jeg kan absolut ikke finde ro, min ene visdomstand klør og klør og klør så jeg er ved at gå ud af mit gode skind…Jeg har forsøgt med tandbørsten (aaaaaah hvor skønt) men kan jo ikke blive ved med at gnubbe på den, ender jo med at blive hudløs og tanden bløder let efter ca 5 med tandbørsten selvbom den er blød…Så var jeg da “kvik” og tog isterninger, men glemte at mine fortænder ikke kan tåle kulde, så AAAAAAAAV…

Hvor er jeg dog glad for at jeg ikke er en baby med alle de tænder de skal have…piv piv…[/quote]

Årrrrh…dit stakkels skind :ked:

Ak-ja det var dengang.

-olding
Kærlig hilsen
Mona

Uhh din stakkel. Jeg sender dig en masse gode tanker :inlove:
Jeg har endnu ikke fået mine endnu, og håber aldrig de kommer :kryds:

Ja nu bliver du lige så dum som alle os andre - hvis du får dem fjernet altså

tænker med et smørret grin på reklamen med “Dan” fra sygesikringen danmark