Voksen abyssinierdreng søger nyt hjem

Speciel kat søger specielt hjem.

Valentine er næsten 3 år. Kastreret, ny vaccineret og med ordnede tænder.

Forsikret i Dyrekassen Danmark uden forbehold. Bor i Hovedstadsområdet.

Han har været vores avlskat i 2 år, og skulle nu hygge sig med os og resten af flokken, men

Det går bare ikke så godt :frowning:

Han læser ikke de andre katte i huset ret godt og stresser vores ældste missepige voldsomt, så uroen spreder sig til alle katte i huset.

Derfor må vi med blødende hjerter se om vi kan finde han et nyt hjem. :broken_heart:

Valentine er en blid men noget nervøs abydreng. Han er opdrættet i udlandet, og har måske ikke haft en opvækst som vores egne katte. Han skal have et hjem med ro og meget tålmodighed. Man skal lade ham selv komme når han er tryg, og ikke forcere tilgangen til ham.

Når først han er tryg kommer hele hans kærlige blide sind frem. Han bliver legesyg og kåd, stanger hoved, og putter gerne i sengen.

Valentine skal som udgangspunkt i et hjem uden andre katte og med mennesker som er erfarne med kat – gerne aby.

Han egner sig ikke til små børn eller hund, og skal ikke kunne løbe frit, da vi udover de sædvanlige farer der lurer ved fritløb ikke tror man vil kunne få fat på ham igen – han vil blive for bange. Løbegård eller godt indhegnet have vil være ideelt.

Vi forbeholder os ret til at sige nej, hvis hjemmet ikke skønnes at rumme Valentine.

12 Synes om

Hvis jeg havde haft de rette betingelser at byde ham, havde jeg snuppet ham. Hvor er han fin :heart: Held og lykke med at finde det helt rigtige sted til ham :kryds:

Tak :heart:
Han udvikler sig dag for dag og vil have mere og mere kontakt, men det piner mig at se min ældre pige gemme sig for ham.
Han går fint nok med de unge drenge i huset, så han tale noget katte sprog.
Men du har ret i at to ældre katte nok ikke er et godt match, måske ville han kunne fungerer med en anden yngre kastratdreng.

1 Synes om

Jeg må også kun have 2 katte, så det er slet ikke realistisk. Jeg håber, der er andre, der finder ham lige så bedårende :heart:

Damn, han er smuk… :smelter:

3 Synes om

Sikke en flot dreng :blush:,
Med venlig hilsen

1 Synes om

Valentin savner stadig et nyt hjem, eller rettere vores gamle tøs Tamina håber han snart flytter. Han stresser hende fortsat og hun er begyndt at blive urenlig.
Valentin har fået meget mere selvtillid og noget at det nervøse er forsvundet, men med selvtilliden kommer desværre også lidt tildens til at moppe den svage i flokken, så vi krydser fingre for at det rette hjem snart dukker op.

1 Synes om