Voksen kat og killing - foder?

Jeg får en lille ny killing hjem d. 29 maj, jeg har tænkt en del over hvordan jeg bedst gør med foder til de to da Manne min voksne kat på 6 år får hills c/d mod urinvejene.

Har i evt, nogle gode forslag da jeg tænker at Manne ikke har godt af at få killinge foder.

Når jeg læser om c/d står der at det ikke må bruges til:

[ul]
[li]Katte i vækst[/li][li]Drægtige og diegivende katte[/li][li]Parallel behandling med urinforsurende medicin[/li][/ul]
Vil det kunne skade en killing at spise c/d når det står på denne måde?
Findes der evt. et foder de begge kan spise, som både understøtter urinvejene og som er godt til en killing? Det skal lige siges at tørkost her står fremme hele dagen :slight_smile:

køber du den hos en opdrætter - hvis ja så spørg vedkommende hvad de plejer at blive fodret med.

Du kan jo lave en foderkasse til den lille hvor der står killingetørkost inde :slight_smile: Dvs. et hul i en kasse af en art, som killingen kan komme ind af, men Manne ikke kan. Mht c/d så ville jeg nok lige vende den til dyrlægen når der står sådan, om det er no go at den spiser bare noget af det, eller om det ikke gør noget hvis den mest spiser andet. En foderkasse med en chip kattelem kan være sagen. Manne tager ikke skade af at spise killingefoder, men det er nok ikke det mest optimale, hvis c/d forhindrer ham i at få urinvejslidelser. Supplering med godt med vådfoder kan også her hjælpe ifht at urinen ikke bliver så koncentreret :slight_smile:

Manne er meget kræsen og vil desværre ikke spise vådfoder, jeg tror mere eller mindre jeg har været igennem samtlige mærker på markedet, og det eneste der dur er desværre tørkost.
Det er nu 3 år siden han sidst havde blærebetændelse, han havde ikke krystaller i urinen, så jeg ved ikke om han igen ville kunne fingere på almindeligt foder, jeg har bare brugt c/d siden for at forbygge han ikke endnu engang skulle igennem sådan en tur da de var en stor omgang for ham sidst at komme helt oven på igen.

Med sådan en foderautomat med chip, skal katten så ikke gå med halsbånd med en chip i for at kunne åbne?

[QUOTE=Mille*Manne;1282480]Manne er meget kræsen og vil desværre ikke spise vådfoder, jeg tror mere eller mindre jeg har været igennem samtlige mærker på markedet, og det eneste der dur er desværre tørkost.
Det er nu 3 år siden han sidst havde blærebetændelse, han havde ikke krystaller i urinen, så jeg ved ikke om han igen ville kunne fingere på almindeligt foder, jeg har bare brugt c/d siden for at forbygge han ikke endnu engang skulle igennem sådan en tur da de var en stor omgang for ham sidst at komme helt oven på igen.

Med sådan en foderautomat med chip, skal katten så ikke gå med halsbånd med en chip i for at kunne åbne?[/QUOTE]

De fleste chiplåger - hvad enten chippen sidder i en kattelem eller en foderskål - kan kodes til at fungere med kattens chipmærkning. Hvis ellers den er chipmærket, men ellers kan den jo blive det :slight_smile: Halsbånd er ikke længere nødvendige.